[6N1] Wkurzający odgłos czegoś z silnika.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

[quote="qwazar"]Okazuje się, że naprawa skrzyni to nie taka tania sprawa.
Bardziej opłaca się kupić skrzynię regenerowaną, ale ..... moja skrzynia biegów poza dziwnym dźwiękiem działa, więc po rozmowie z mechanikami wymieniłem olej na nowy + dodatek ceramizera.
Podobno to cudeńko ma z biegiem przebiegu :) trochę zredukować luzy przez które teraz hałasuje.

No cóż pojeździmy, posłuchamy.[/quote]


Fajnego masz mechanika. Ale ok Jak tak powiedział ... A może jeszcze moto doktor do silnika na wszelki niewielki ?? Ja to chyba będe pobierać opłatę za wymianę łożysk:D
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
q
qwazar
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 12 wrz 2012, 21:58

Post autor: qwazar »

Mechanik nie powiedział, że nie zrobi tylko, że będzie to kosztować.
Z tego co się dowiedziałem wymiana łożysk wiąże się z doborem grubości podkładek, które po złożeniu skrzyni mają skasować luzy.
Jak się nie trafi z grubością trzeba znowu rozbierać i składać skrzynie.

Katoo mieszkasz niedaleko może podejmiesz się naprawy ?
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Bytom , tam niema podkładek bo ja sam ją rozebrałem na garazu.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
q
qwazar
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 12 wrz 2012, 21:58

Post autor: qwazar »

To chyba o dwóch różnych skrzyniach piszemy.
W mojej wg. informacji mechaników całość jest poprawnie złożona kiedy dobierze się odpowiednią grubość podkładek redukujących luzy przekładni.
Już to robili, to chyba wiedzą o czym mówią ?
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Idz oddaj do mechanika pozdro. jak maja być tam podkładki jak łożyska są tam stożkowe wbija sie na chama... te lożyska nie maja pracować w bok... tylko sztywno trzymać walki z zębatkami. Ale spoko oddaj do mechanika niech wymieni ci podkładki. Dzięki takim ludziom oni zarabiają. Ja tu nie cisne ci żadnego kitu po prostu staram się ci odradzić. Prawda jest taka że możesz już mieć zużyte łożysko na 5 biegu... igiełkowe w plastikowej oprawie(32zł). 5 bieg jest najwyżej i niema smarowania(dlatego wyje) poprzez ubywający olej ze skrzyni. Możesz juz mieć zużyte synchronizatory lub już zużyte zębatki, lub łożyska na wałku głównym i pośrednim. Nalej Ceramizera i problem ustąpi:D powodzenia.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Kato ja rozbierałem moją skrzynię i cię zmartwię jest w niej bardzo dużo podkładek dystansowych właśnie pod tymi łożyskami stożkowymi pod łożyska kulkowe nie stosuję się podkładek. Powiedz mi czym skasujesz luz na tych łożyskach wbijając je na tego twojego chama. Dla przykładu z tyłu na bębnie luz kasujesz nakrętką którą zabezpieczasz zawleczką. A w skrzyni co jakieś nakrętki do kasowania luzu raczej nie tylko obudowy a odległość między skrajnymi punktami odlewu jest stały. Ale jeżeli kupimy nowe odpowiednie łożyska to podkładki zostają stare i powinno być dobrze.
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Ja przy wymianie łożysk stożkowych nie mialem żadnych podkładek. A jak kolega chce to niech odda skrzynie do naprawy i zapewne wymienią mu podkładki bo słabo odciskają...dlatego skrzynia wyje.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote="Katoo"]Ja przy wymianie łożysk stożkowych nie mialem żadnych podkładek. A jak kolega chce to niech odda skrzynie do naprawy i zapewne wymienią mu podkładki bo słabo odciskają...dlatego skrzynia wyje.[/quote]

viewtopic.php?f=25&t=26098 tutaj potwierdzenie słów Michała o podkładkach.
Natomiast łożysk się nie wbija raczej na chama :blush2: Z tego co mi wiadomo, stosuje się rozszerzalność materiału pod wpływem temperatury, bądź używa prasy :blush2:
A Ty kolego Katoo, sie tak nie spinaj :piwo:
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

moze faktycznie byly takie podkładki ale caly czas zmierzam do tego ze to nie wina podkładek. ta podkadka robi za dystans bardziej zeby bylo smarowanie lozyska. i nikt mi nie powie ze skrzynia wyje przez podkadki. Nie spinam sie, ale za niedługo jezeli ktos bedzie miec problem ze skrzynia kazdy bedzie mowil ze to podkladki.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

[quote="Katoo"] ta podkadka robi za dystans bardziej zeby bylo smarowanie lozyska.[/quote]

Kolega ma jakiekolwiek pojęcie o mechanice i po co w stałej obudowie do łożysk stożkowych stosowane są podkładki dystansowe
[quote="Katoo"]i nikt mi nie powie ze skrzynia wyje przez podkadki. Nie spinam sie, ale za niedługo jezeli ktos bedzie miec problem ze skrzynia kazdy bedzie mowil ze to podkladki.
[/quote]

Nie skrzynia nie wyje przez podkładki ale poprzez zużycie powierzchni bieżni wałeczków i wianka trzymającego je. Spróbuj wyjąć podkładkę i wbij łożysko. W książce serwisowej są pokazane jest jak za pomocą czujnika zegarowego dobrać podkładki aby ustawić luz na wałku.
Sama wymiana łożyska nie jest receptą na sukces.
q
qwazar
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 12 wrz 2012, 21:58

Post autor: qwazar »

Już byłem skłonny pomyśleć, że koledzy mechanicy mnie w wała robią.
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote="Katoo"]moze faktycznie byly takie podkładki ale caly czas zmierzam do tego ze to nie wina podkładek [/quote]
ale przecież, nikt nie pisał, że to wina podkładek
[quote="qwazar"]
Z tego co się dowiedziałem wymiana łożysk wiąże się z doborem grubości podkładek, które po złożeniu skrzyni mają skasować luzy.
Jak się nie trafi z grubością trzeba znowu rozbierać i składać skrzynie.
[/quote]

Czytajmy uważniej i nie brnijmy później dalej ;) Koniec z mojej strony :piwo:
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Ja rozkręciłem i wymieniłem łożyska na walku głównym , bocznym i na 5 biegu , wsadzałem tam te podkładki(stare nowych nie kupowałem) i różnica w pracy była i to bardzo. Luzy po wymianie łożysk znikły. I z tego co sam zaobserwowałem i zrobiłem teraz się wypowiadam. Sorry źle też doczytałem wcześniej.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

nie ma co się kłucić... widać poprstu że mechanik wie o co kaman bo podkładki się stosuje a ściślej jedną podkładkę która występuje w ok. 30 rozmiarach. Niby po zmianie łożyska powinno wszytko pasować ale mimo że pasuję to tworzy się mikro luz (nie twierdzę że w każdym przypadku) który wpływa niszcząco na łożyska, aby zapobiec szybkiemu zużyciu nowych łożysk powinno się sprawdzać luz i zastosować podkładkę o odpowiedniej grubości.

btw.
przymierzam się do rozbiórki i modyfikacji skrzyni tak samo jak przymierzałem się do odbudowy polówki i powiem wam że trzeba dość długo szukać i czytać wszystkie pomocne materiały potem weryfikować np. z etką bo tam wszystko jest pokazane jak na dłoni żeby porządnie to zrobić.

Katoo
chwała Ci za wszystkie podpowiedzi ale nie należy się trzymać tylko i wyłącznie swojej wersji jeśli się zrobiło tylko jedną skrzynię, trzeba brać pod uwagę to że jest wiele skrzyń zużytych w mniejszym lub większym stopniu i Twoja zasada może nie zadziałać na drugiej skrzyni bo łożysko się rozsypie po 1000 km jeśli nie zweryfikujesz jakiej podkładki potrzebujesz.
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Podpowiadam tylko na swoich doświadczeniach , a dalej się jeszcze uczę. żle wcześniej doczytałem temat dlatego ta dyskusja. Tak moja zasada może się nie sprawdzić na innych skrzyniach.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”