[quote=""KondzioR.""]Coś mi sie przypomniało. Jeździłem ostatnio do morąga. Wyszło 60km Ostróda-Morąg i Morąg-Ostróda, + 15km po Ostródzie i dopiero gazolot sie skończył. Wyszło równe 10/100 LPG. Jazda normalna 100-110km/h...
5L różnicy trasa-miasto ?[/quote]
Bardzo możliwe . Mi gazownik mówił od razu, że po mieście jak będę jeździł to różnica będzie żadna. Natomiast w trasie wiadomo silnik rozgrzany to i spalanie mniejsze. Chociaż i tak byś mógł jeszcze kogoś pomęczyć z regulacją tego gazu, bo mój 1.6 w trasie Nowy Dwór Mazowiecki - Warszawa ( jazda w obie strony + jazda po stolicy, to jakieś 100 km) spalił ok. 7-8 litrów.
A jeszcze jedno pytanko , wydech masz zdrowy ?
Nie no wydech jest OK, jest drożny. Auto mówie idzie jak szatan, tam 170 nie robi wielkiego problemu.
Tylko te spalanie.. hmm jutro wymienię termostat,w sobote będę wpinał vaga i patrzył czujnik temp.
Bo mechanik twierdził że jest ok i zapewne tak jest..
jesteście bogami.... a David Copperfield to przy was mały chłopiec...
zastosuje to do baterii od prysznica wtedy moja będzie zużywała tyle wody ile ja chcę.... :jester: :rotfl:
Jeśli mowa tu o instlacji LPG II generacji to zbyt mała dawka LPG uszkodzi silnik całkiem szybko jak to mówią z pustego Salomon nie naleje....
Byłem w sklepiej, termostat Topran 18zł, więc jutro zakupie taki. Wahler czy jak mu tam 70zł także podziękuje
To tylko Polo Będzie wiadomo czy jest jakakolwiek poprawa
Aj tam bez przesady. Wydam 70zł i okaże sie że dalej dużo pali i co? Będzie trzeba na przyszłą zime wymienie znowu, spokojnie panowie
Wyszło 11PB/100 .
Przy Waszym założeniu że termostat tu góry przyniesie to licze że na nowym termostacie urwe jeszcze litra.
Po zrobioniu 80~ km auto może z 3 razy miało 90*C. A mrozy teraz max do -5*C.
Po 10-12 km w mieście ma 90*C .
jak wolisz wymieniać częściej to kupuj Topran czy Vernet to są termostaty, które działają parę miesięcy a potem znów padaka.
Części toprana to tzw "niska półka" części budżetowe, dla ludzi, którzy myślą, że coś można na częściach przyoszczędzić...
Pamiętaj "co tanie to drogie", ale jak masz dużo pieniędzy to kupuj te ścierwo, nikt ci za to złego słowa nie powie, masz do tego prawo.
Wahler więcej kosztuje to fakt, ale jest o wiele lepszy i trzyma parametry.
Mi starczył na 4 lata po czym znów zaczął trzymać 70 st.
Raz zdarzył się mi wadliwy Wahler ale wymieniono mi go od razu, następny jest OK.
Nie ważne czy mróz czy nie czy miasto czy trasa czy deptasz czy tylko muskasz gaz aby to jeździło termostat ma trzymać bite 90 stopni po paru kilometrach (3-5 km)
wyjątkiem jest gdy przy przy rozgrzewaniu auta masz dmuchawe ustawioną na gorąco i wentylator na max no to wtedy dłużej się nagrzewa ale i tak ma trzymać ustawowe 90 stopni. Jeśli tak się nie dzieje i trzyma 90 tylko w mieście to jest uwalony i kwalifikuje się do wymiany
Spalanie masz na poziomie olimpijskim, przy obecnych warunkach powinno ci oscylować w granicach 6,5- 7,5 l Pb/100km.
dla przykładu u mnie pali 7,5 LPG/100 km
ja bym dalej szukał winy w czujniku temperatury lub sondzie.
Jaki gaz masz tam założony rozumiem sekwencja?
Mój magik ustawił mi świetnie LPG i spala 7,5 l/100 km jak cisnę ponad 120 km/h to może 8 weźmie ale nie więcej.
Kupiłem tego Toprana, znajomy powiedział że więcej ludzi zwraca wahlery niż te toprany
Wracając do VAG'a. Sonda sprawna,czujnik sprawny(słowa mechanika). A wywala błąd taki jak napisałem na pierwszej stronie.
taki błąd składu mieszanki jest częsty przez LPG i nie powinien być taki ważny.
Pozostaje ci do obadania czujnik MAP (temperatury i ciśnienia powietrza) w kolektorze dolotowym.