[quote=""Polowiec""]Witam,
nie chcę zakładać tematu, bo problem mam bardzo podobny.
Historia była taka:
W ciągu ostatnich dwóch miesięcy miałem kilka razy takie objawy: pod marketem jak zgasiłem silnik, to potem jak odpalałem po krótkiej przerwie (silnik ciepły), to odpalił i zaraz zgasł, spróbowałem parę razy i w końcu odpaliłem, przygazowałem itp. Ostatni przypadek jaki miałem to przyjechałem normalnie do pracy, po pracy bardzo ciężko zapalił (musiałem dłużej kręcić rozrusznikiem), po czym ujechałem max 300m i zgasł, siłą rozpędu próbowałem jeszcze z biegu go odpalić, ale to nic nie dało. Auto musiałem sholować.
Od tej pory za chiny nie mogę go odpalić. Jak sprawdzaliśmy iskrę to była jakaś taka słaba. Po podłączeniu świecy bezpośrednio pod kabel od cewki to świeca miała ładną niebieską mocną iskrę. Wymiana całego aparatu zapłonowego na używany ze złomu nic nie dała.
Znajomy znajomego ma kabelek i takie odczyty dał jego komputer:
Kod: Zaznacz cały
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Chassis Type: 6N1 - VW Polo
Scan: 01,02,03,15,17,19,25,35,41,45,46,55
Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 032 906 026 H
Component: 1,6l R4 MONO 1.3 D71
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
2 Faults Found:
00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
03-00 - No Signal
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: N/A
Skipping Address 15-Airbags
Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: 1H0 953 257 B
Component: IMMO VWZ3Z0S0450512 V00
Coding: 09600
Shop #: WSC 00000
No fault code found.
End -------------------------------------------------------
Odczyty były na wyłączonym silniku, bo przecież nie mogę go odpalić. Z tego co rozejrzałem się po forum, to czujnik halla wyświetli zawsze błąd jak silnik jest wyłączony. A co oznacza błąd immobilizera 17978?
Może jednak wymienić ten czujnik halla, a co jeżeli to nie to? Czujnik halla kosztuje około 230zł.
Aha, mój polo jest z 1995r. model 6N, silnik 1.6 75KM
Co mogę jeszcze sprawdzić? Co radzicie?[/quote]
prawdopodobnie immo ci blokuje zapłon, tzn że masz uwaloną pętlę, odłączyła/wyrwała z gniazda albo zimne luty w immoboxie, halla nie ruszaj, zajmij się najpierw immo.