Podkręcenie 1.4 16v 74kw

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

E
Erda 450
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 29 lip 2009, 15:53
Lokalizacja: Wisła

Podkręcenie 1.4 16v 74kw

Post autor: Erda 450 »

Mam pytanie,czy orientuje się ktoś jak można podkręcić domowym sposobem ww silnik?Jakieś odprężanie silnika?Filtry?świece?co sadzicie o chipie?Robił to ktoś z takim silnikiem?jesli tak to jakie są zalety i wady.Z góry dzięki.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Domowym sposobem to najlepiej naklejka GTI albo Pioneer :D a tak bez żartów to filtr powietrza możesz kupić wkładkę K&N (ponad 200 zł) może o kilka koników więcej i prawdopodobnie nie odczujesz nic przy twojej mocy 100 kunia ;-) , świece najlepiej stosować standardowe trójelektrodowe bo jeśli zamontujesz inne "tzw.lepsze"pogorszysz tylko osiągi wiem z doświadczenia.
Chip to chyba tylko w dieslu, bo w benzynie możesz aktualizować mapy paliwa na inne, koszt spory, firmy tuningowe kroją za to ostro,..... :buba:
Małym kosztem po prostu nic nie zdziałasz, a jeśli będziesz kombinować to będą odwrotne efekty.
To co zestroiła fabryka to święte, możesz zrobić swap silnika na inny mocniejszy no ale znów kosztuje to.
Najlepiej to zadbaj o terminową wymianę filtrów paliwa, powietrza, i innych bajerków eksploatacyjnych, zmieniaj olej z filtrem co 10-15 tysi, (ja zmieniam 2 razy w roku, co ~8500 km) dawaj poli to co najlepsze to się odwdzięczy.
Jeśli co dopiero kupiłeś to autko to wymień wszystko co trzeba.
Rozrząd kompletny, oleje, filtry etc. zalewaj dobrym paliwkiem i sru...

Domowym sposobem jeśliby się dało to miałbym już potwora pod maską ale niestety.... :(
Pytasz o zalety i wady tuningu, wady: nieumiejętny i amatorski tuning pogorszy osiągi, to na bank. :scratch:
-magnetyzery sobie daruj bo to niestety nic nie daje, no chyba, że przepływowe których nie testowałem.
-jeśli chodzi o dolot, to trzeba to zestroić nie można sobie tak ot zamontować co się chce i co się podoba,
-jeśli chodzi o turbinkę czy kompresor coś na styl G40,G60, to zamontowanie ich w poli wymaga przystosowania niektórych podzespołów silnika do takich obciążeń, ingerencja w silnik przekracza prawdopodobnie racjonalny budżet na typowy tuning, myślę, że 1,4 długo by nie pożył jakby dostał turbo....może jeden wyścig :mrgreen:
-sportowy wałek rozrządu= większa moc i większe spalanie koszt wałka jakieś 700 zł.+montaż
-odciążenie koła zamachowego= szybsze wkręcanie się na obroty ale mniejsza prędkość max.
i można by tu długo debatować.
Krótko i na temat, jeśli już chcesz więcej mocy to montuj jakiś większy silnik, bo dziś nadeszły takie czasy, że się remontować silnika nawet nie opłaca bo remont przewyższa kilkakrotnie część silnika używanego.
Np 1,4 8V wychaczysz za 800 zł :shock: :eek: :shock: :eek: :o
Na koniec pomyśl o innych użytkownikach polóweczki co mają 1,0 55 koni albo 1,4 60 km....
co my mamy powiedzieć :beg:
tyle ode mnie
pozdrawiam
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

Dawno temu Staniach z AFH wyciągnął 136KM o ile dobrze pamiętam.
Na pewno miał liczony wydech, kolektor, ostrzejsze wałki i strojenie

Jak znajde stare filmiki ze zlotów to podlinkuje :)
E
Erda 450
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 29 lip 2009, 15:53
Lokalizacja: Wisła

Post autor: Erda 450 »

Dzieki za wyczerpująca wypowiedz :good:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”