[6n1] Hałas dobiegający z okolic rozrządu.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Bartas2307
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:56
Lokalizacja: Łabiszyn

[6n1] Hałas dobiegający z okolic rozrządu.

Post autor: Bartas2307 »

Witam. Do października byłem szczęśliwym posiadaczem Polo 6n 1.4 AEX. Silnik jak na przejechane 190 tysięcy kilometrów pracował i służył znakomicie. Do czasu. Przy moim zwróceniu uwagi na pracę silnika usłyszałem stukot. Po otwarciu maski hałas narastał. Dobiegał on z okolic rozrządu (wałka rozrządu). Po otwarciu korka wlewu hałas słuchać jeszcze bardziej. Przy wyższych obrotach jego częstotliwość wzrasta. Gdy zgaszę silnik i odpalę ponownie na pewien czas jest spokój, ale po chwili znów go słychać. Doszedłem do wniosku,że mogą to być samoregulatory(tzw. szklanki). Nic nie było by w tym dziwnego,gdyby działo się to non stop, ale stukot pojawia się i zanika. Obadałem sprawę w gronie znajomych. Jedna z tez głosi,iż może to być wina oleju, który powoduje przycinanie się samoregulatorów.

Auto jest na benzynie, zalane olejem Mobil 1 15w40 Super ze specyfikacją VW 501-01 (numeru nie pamiętam dokładnie)

Mam zatem kilka pytań. Czy to jest prawdopodobna przyczyna stukotu? Jeśli nie, to co mogłoby być przyczyną? I jaki olej powinienem zalać do swojej Polówki?
Wieź mnie Wiesław!
Awatar użytkownika
Jabolek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1133
Rejestracja: 23 sty 2011, 10:13
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Jabolek »

Twój olej nadaje się do starej łady, lej dobrej jakości 10w40, z tego co piszesz to faktycznie wskazuje na hydro, taki efekt może być spowodowany niedrożnymi dostatecznie kanałami (masło, smoła itp.) olejowymi. Jest sposób na nieinwazyjne sprawdzenie czy tak jest rzeczywiście, kupujesz płukankę silnika Pro-Tec Engine Flush bądź podobny produkt firmy Millers, olej Valvoline 10w40 Max Life, nowy filtr oleju i postępujesz tak jak w instrukcji płukanki, zalewasz płukankę do starego oleju (najlepiej rozgrzanego) zostawiasz odpalone auto na 15-20min na biegu jałowym, zlewasz dokładnie olej (czekasz ze 2h żeby dokładnie zkapało), zakładasz nowy filtr, zalewasz olej i odpalasz, jak operacja nie pomoże to najprawdopodobniej trzeba będzie robić głowicę bądź przeprowadzić dokładne czyszczenie w nafcie co wiąże się z rozebraniem silnika na części.
Awatar użytkownika
Bartas2307
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 75
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:56
Lokalizacja: Łabiszyn

Post autor: Bartas2307 »

Dziękuję za poradę. Kupiłem płukankę Liqui Moly wraz z olejem Castrol Magnatec 10w40. Wypłukałem silnik , zlałaem gorący olej, odczekałem godzinę, aż skapie cały olej, wymieniłem filtr oleju i zalałem nowym olejem. Silnik chodzi łatwo i cichutko , przejechałem 100 kilometrów, żadnych objawów rozszczelnienia, hałasu czy przycinanych się szklanek. Nawet w dzisiejszy mróz(-12 stopni) silnik zarechotał bez problemu. Chyba mam problem z głowy!
Wieź mnie Wiesław!
Zablokowany

Wróć do „silnik”