[6n] rozrząd, silnik kolizyjny,czy bezkolizyjny

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

niestety nie jest to tania zabawa

R.I.P.
s
sylweksko
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 07 lut 2013, 13:04

Post autor: sylweksko »

ja mam vw polo 1.4 mpi 8v 6n2 2000r i przekonałem się na własnej skórze że rozrząd jest bezkolizyjny... z tego co mi wiadomo to większość 8v jest bezkolizyjna.
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Aby przekonać się czy silnik lub jak ktoś woli rozrząd jest kolizyjny lub nie, należy ustawić tłoki w GMP (górny martwy punkt), rozpiąć pas rozrządu i obracać wałek rozrządu. Jeżeli da się przekręcić bez oporu o 1 obrót, to taki silnik jest bezkolizyjny, jeżeli napotkamy opór, to silnik jest kolizyjny. Taka zasada dotyczy wszystkich marek, nie tylko VW. Czytanie sprzecznych informacji w internecie, czy też na żywo nikogo nie utwierdzi w przekonaniu kto ma rację. Dlatego najlepiej samemu sprawdzić jak jest naprawdę, najlepiej podczas wymiany rozrządu.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
w
wacku
Początkujący
Początkujący
Posty: 95
Rejestracja: 11 lut 2011, 8:25
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: wacku »

[quote=""sylweksko""]ja mam vw polo 1.4 mpi 8v 6n2 2000r i przekonałem się na własnej skórze że rozrząd jest bezkolizyjny... z tego co mi wiadomo to większość 8v jest bezkolizyjna.[/quote]
Nie jest to prawda ,bo ja mam akurat taki sam model polo i właśnie poszła spać mi głowica .Wynika na to ,że na 100% silnik i w VW są kolizyjne ,przynajmniej w polo. A to ,że Ci głowica nie uległa uszkodzeniu to zależy od kilku czynników ,nie znam okoliczności jakie towarzyszyły w Twoim przypadku ,ale jednego jestem pewiem silniki w polo są na pewno kolizyjne i dlatego należy przestrzegać ściśle terminów wymiany rozrządu.
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

maniu nie wiem co masz za mechanika ale widac chce na tobie zarobic kasiore. To ze glowica do wymiany to koszt glowicy uzywanej od 300 do 800 zl max do tego uszczelka planowanie i robota zamknac pownienes sie w 1200 zł to nie ma tragedi zeby odrazu auto na zyletki dajesz ? kupisz inne i co zrobisz ?
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
p
pyc
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 81
Rejestracja: 19 lip 2010, 22:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pyc »

Silniki polo są na 100% kolizyjne, wszystkie!! Nie wiem czy VW na przestrzeni ostatnich 20lat a może i dawniej miał jakiekolwiek silniki bezkolizyjne. Takich silników w ogóle jest znikomy procent. Ze dwa silniki w starym oplu z lat '90 są bezkolizyjne (1.4 8V i chyba 1.6 8V) i z jeden w starym mitsubiszi. Teraz nie robi się silników niekolizyjnych bo taki silnik ma dużo niższą sprawność.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”