[6n2] Kontrolka Poduch

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
pieeetia
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 30 cze 2009, 20:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pieeetia »

co mam z tym zrobic??
6N2 1.4 TDI - 2001r
86C2F 1.3 - 1993 r
Patrz w lusterka dwa razy. MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE.
Awatar użytkownika
Klimator
Początkujący
Początkujący
Posty: 184
Rejestracja: 30 lis 2008, 19:18
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: Klimator »

pieeetia
Jeśli masz dostęp do VAGa to podłącz i odczytaj błędy.

jak juz ktoś wyżej napisał:
Cytuj:
UWAGA !!! Problem ze sterownikami AirBag.

Istnieje możliwość zablokowania sterownika w VW Golf, Jetta, Bora, Beetle oraz w odpowiednich modelach Seat i Skoda z roczników 2000 i 2001 !!!

Próba połączenia za pomocą programu DeltaScan (lub innego urządzenia diagnostycznego) ze sterownikiem AirBag (lub uruchomienie funkcji autodetekcji sterowników) w wyżej wymienionych samochodach może spowodować jego zablokowanie. Objawia się to zapisaniem w pamięci sterownika kodu błędu o numerze 65535 (oznaczającym uszkodzenie sterownika) oraz zaświeceniem na stałe kontrolki ostrzegawczej AirBag. Problem ten występuje tylko w samochodach wyposażonych w niektóre sterowniki o numerze 6Q0 909 605 A oraz 6Q0 909 605. Aby uniknąć kłopotów należy przed próbą połączenia ze sterownikiem AirBag sprawdzić jego numer zapisany na obudowie. Jeśli numer ten jest identyczny z powyższym jest duże prowdopodobieństwo uszkodzenia. W przeciwnym przypadku można bezpiecznie przeprowadzić diagnostykę. Z dostępnych nam źródeł wiadomo, iż problem ten może być spowodowany błędem w oprogramowaniu sterownika, czego dowodem może być fakt wycofania go ze sprzedaży i zastąpienie go sterownikiem o numerze 1C0 909 605 A, który jest pozbawiony omawianego defektu.

Jeśli w wyżej wymienionych modelach samochodów, z roku 2000 i 2001, nie świeci się kontrolka AirBag to najlepiej nie łączyć się z tym sterownikiem ani nie wykonywać autodetekcji sterowników. Jeżeli kontrolka AirBag w danym samochodzie świeci to możemy połączyć się ze sterownikiem i wykonać odczyt kodów błędów.
Czyli u ciebie juz się swieci wiec mozna się połączyć przynajmniej tak wnioskuję ;]
Polo 6n2 1.4 MPI 2001 benz + gaz
Obrazek
Awatar użytkownika
pieeetia
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 30 cze 2009, 20:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pieeetia »

dzieki dzieki za pomoc . jestem bardzo niewtajemniczony i niewiem co to VAG :P jesli mozna wytlumaczyc to prosze :)
6N2 1.4 TDI - 2001r
86C2F 1.3 - 1993 r
Patrz w lusterka dwa razy. MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE.
Awatar użytkownika
Klimator
Początkujący
Początkujący
Posty: 184
Rejestracja: 30 lis 2008, 19:18
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: Klimator »

VagCom - oprogramowanie pozwalające połączyć PC z komputerem samochodu przy użyciu odpowiedniego kabla w tym przypadku OBD II wedlug mnie ;].
Polo 6n2 1.4 MPI 2001 benz + gaz
Obrazek
Awatar użytkownika
pieeetia
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 30 cze 2009, 20:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pieeetia »

oki dzieki !!
6N2 1.4 TDI - 2001r
86C2F 1.3 - 1993 r
Patrz w lusterka dwa razy. MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE.
y
yarowro
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 19 lip 2009, 14:40

Post autor: yarowro »

Witam,
poszukałem i poczytałem trochę na forum jednak nie znalazłem jednoznacznej odp. na mój problem . A mianowicie zaczęło się od pasa dla pasażera który najzwyczajniej się posuł i nie zwijał. Postanowiłem się do niego dostać i ew. naprawić. po rozebraniu bocznej obudowy okazało się że sprężyna wyskoczyła i nie ma rady trzeba kupić cały zestaw :( ale dodatkowo okazało się że kabelki które miały iść do napinacza były normalnie odcięte i zaizolowane ? hmm ciekawe czemu ? skoro już okazało się że pas do wymiany to go wymontowałem żeby kupić nowy ( tak na marginesie czy polecacie kupić w serwisie - pewnie cena mnie powali - czy poszukać gdzieś na allegro?). po całej ww. akcji odpalam samochód a tu kolejna atrakcja świeci sie kontrolka od air bagów. najprostszy sposób -odłączyłem aku na 1,5 h i po ponownym podłączeniu nic nadal się pali kontrolka. czy macie jakieś pomysły co by dalej z tym zrobić ? z góry dzięki za pomoc. Aha wersja polo 6n2 2000 r., 1.4 mpi 60 km, z tego co mi wiadomo to poduchy nie były odpalone (za mojej kadencji to na pewno ;)
aha jeszcze jedno gdzie szukac tego sterownika o którym pisano wcześniej aby spr. jego numer?
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote="yarowro"]ale dodatkowo okazało się że kabelki które miały iść do napinacza były normalnie odcięte i zaizolowane [/quote]

sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, te kabelki muszą być podłączone do napinaczów, sterownik airbagów odpowiada za poduchy i napinacze, wymień kabel, podłącz do pasów i wtedy spróbuj jeszcze raz zrestartować komputer przez odłączenie klemy...jeżeli po tej operacji zgaśnie kontrolka to gitara, jeżeli nie to sprawdź sterownik, jest bodajże za konsolą środkową, ale nie jestem pewny ;)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
R
Rafali
Newbie
Newbie
Posty: 6
Rejestracja: 07 kwie 2009, 17:18

Post autor: Rafali »

Witam

Mam dokładnie ten sam problem jaki jest tu opisywany.

Tzn zapaliła mi sie kontrolka od poduch.
Co mam z tym zrobić??
Jestem zielony w temacie a nie chce zeby mnie ktoś naciągnał na zbędne koszty w warsztacie..
Polo 6n2 tdi 2001r
Z góry dzieki za pomoc
y
yarowro
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 19 lip 2009, 14:40

Post autor: yarowro »

[quote="Toto"] sterownik airbagów odpowiada za poduchy i napinacze, wymień kabel, podłącz do pasów i wtedy spróbuj jeszcze raz zrestartować komputer przez odłączenie klemy[/quote]
o to dobra wiadomosc bo myślałem ze jedno i drugie to dwie rózne spr. narazie czekam na oferte z pasami bo w aso powiedzieli 650 zł/ 1szt. maskara :( a na allegro jest problem z prawym
Awatar użytkownika
pieeetia
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 30 cze 2009, 20:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pieeetia »

witam!
polecili byscie mi jakis program zebym podlaczyl polowke pod kompa. kabel mam dostalem jakies oprogramowanie ale cos niechce chodzic. prosze o pomoc !!
6N2 1.4 TDI - 2001r
86C2F 1.3 - 1993 r
Patrz w lusterka dwa razy. MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE.
C
Cahirkrk
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 30 lip 2009, 7:56

Post autor: Cahirkrk »

[quote="Klimator"]niestety ale kontrolka od poduch nie zniknie do czasu wykasowania bledu co do podlaczenia do Vaga to ci nie pomoge bo sam sie boje podlaczac w moim polo zeby czegos nie zepsuc chociaz kiedys koles mi podpinal i kasowal bledy bo sam mialem problem z poducha w kierownicy ( zerwana tasma poduszki ).
[/quote]
Ile Cie wyszła naprawa tej zerwanej tasmy poduszki, bo mnie tez to czeka...
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

[quote="pieeetia"]witam!
polecili byscie mi jakis program zebym podlaczyl polowke pod kompa. kabel mam dostalem jakies oprogramowanie ale cos niechce chodzic. prosze o pomoc !![/quote]

musisz odpowiednio skonfigurować port USB, powinieneś dostać razem z programikiem instrukcję konfiguracji...a co do programów to VAG-COM 311-2 albo Polski VAG 4.9, ten pierwszy lepszy ale nie po polsku, drugi to wiadomo :)

[quote="Cahirkrk"]Klimator napisał(a):
niestety ale kontrolka od poduch nie zniknie do czasu wykasowania bledu co do podlaczenia do Vaga to ci nie pomoge bo sam sie boje podlaczac w moim polo zeby czegos nie zepsuc chociaz kiedys koles mi podpinal i kasowal bledy bo sam mialem problem z poducha w kierownicy ( zerwana tasma poduszki ).

Ile Cie wyszła naprawa tej zerwanej tasmy poduszki, bo mnie tez to czeka...
[/quote]

za taśmę poduchy powinieneś się zamknąć w 100zł, a wymiana jej - samemu :good:

ogólnie jeżeli ktoś chce skasować błędy poduszek VAGiem to proponowałbym najpierw sprawdzić jego numer, co wiąże się ze zdjęciem tunelu środkowego, trochę roboty, ale lepsze to niż uwalić sobie sterownik od poduszek :grin:
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
pieeetia
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 30 cze 2009, 20:41
Lokalizacja: Lublin

Post autor: pieeetia »

no ja mam takie programy ale niechce mi sie poloczyc z tym programem ale porty sa ustawione
6N2 1.4 TDI - 2001r
86C2F 1.3 - 1993 r
Patrz w lusterka dwa razy. MOTOCYKLE SĄ WSZĘDZIE.
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

w moim przypadku łączyłem się z Ibizą 2000r. - bez problemu, Octavia 1998r. - bez problemu, w mojej Polówce z 2000r. zaskoczył dopiero za którymś razem, jak kombinowałem też z programami to do vag-coma musiałem jakoś zmienić ustawienia USB, bo nie łączył się na tych do Polskiego VAGa...i na odwrót...pokombinuj...kwestia prób i błędów :)
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
digitalled
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 04 maja 2009, 14:06
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: digitalled »

Jako że zaczynałem temat, napiszę co było przyczyną mojego problemu, który rozwiązał mi mój ziom.
Otóż okazało się że drugie zegary które kupiłem na podmiankę nie miały takiego samego numeru jak popsute. Próbując dostać się do sterownika poduch podłączając np. VAG-Com`em skutkowało błędem, ponieważ sygnał przechodzi przez zegary.
Musiałem zakupić kolejne z identycznym numerem. Teraz wszystko gra, tyle że mam jedne liczniki na zbyciu. Chętnych zapraszam na priv`a.

Pozdro8
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”