[9N] Coś nie tak ze wspomaganiem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
rybaqbtm
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2012, 23:29
Lokalizacja: Bytom

[9N] Coś nie tak ze wspomaganiem

Post autor: rybaqbtm »

Witam od niedawna jestem posiadaczem VW polo 9n rocznik 2003 wersja 1/4 benzyna
Do czasu gdy nie było śniegu i mrozów Autko spisywało sie rewelacyjnie, ale.....
Nadeszly mrozy a autko stoi pod chmurka pojawil sie problem ze wspomaganiem kierownicy a mianowicie:
Wsiadam do auta odpalam silnik i zonk kierownica jakby zamurowana ani w prawo ani w lewo zdziwiony zgasilem autko uruchommilem ponownie nadal to samo.
Zdecydowalem sie na uzycie sily i poszarpanie kierownica pomoglo jakby cos puscilo.... Ruszam do przodu skrecam a tu trzeba uzyc troszke sily no autko jakby stracilo wspomaganie, ale po przejechaniu kilku km dokladnie 3-5km wspomaganie jakby wrocilo w pelni.
po 8 godz wracam z pracy odpalam znowu ten sam problem czynnosci powtorzylem i dojezdzajac do domu zapalila sie kontrolka wspomagania kierownicy
Na drugi dzien sprawdzilem poziom oleju byl minimalny zatem dolalem oleju do full.
Kontrolka zgasla... zrobilem kilka ruchow prawo i w lewo aby odpowietrzyc i na drugi dzien spokoj:)
Ale po 2dniach wsiadam do auta zadnej kontrolki nie ma ale problem jest nadal i to coraz trudniejszy poniewaz wspomaganie wraca dopiero po 10-15km nie wiem o co chodzi??
Bo nic nie buczy nie strzela nie wiem wydaje mi sie ze pompa nie wydaje zadnych niepokojacych dzwiekow
Czy to wina oleju trzeba caly "spuscic" i wlac nowy??
Czy zima az tak negatywnie dziala na moje autko??
Dodatkowo jeszcze nie graja mi glosniki masakra wszystko gralo tak fjanie dopokoi nie przyszly mrozy:/ plyty CD tez nei poslucham bo od mrozu sie mega zacina wczesniej gralo elegancko, ale to opisze dokladniej w innym teamcie
Pomozcie prosze co z moim wspomaganiem Co mam robic?? Bo do pracy trzeba jezdzic a codziennie wchodzac do auta musze pierw jakby przelamac cos w kierownicy aby puscila i dopiero potem moge ledwo ledwo krecic i po przjechaniu 5-10km wspomaganie powoli powoli wraca az jest idelanie
Nie kumam:(
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Radziłbym wymienić olej we wspomaganiu a potem odpowietrzyć :)
r
rybaqbtm
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2012, 23:29
Lokalizacja: Bytom

Post autor: rybaqbtm »

Tak też zrobię w najbliższych dniach mam nadzieję że to rozwiąże mój problem....
Jak nie trzeba będzie szukać dalej:/
Dzięki
r
rybaqbtm
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2012, 23:29
Lokalizacja: Bytom

Post autor: rybaqbtm »

Dzisiaj u Nas na śląsku na termometrach + i po odpaleniu samochodu wspomaganie dzialalo normalnie wiec problem tkwi w mrozach tak samo radio glosniki graja az sie zdziwilem ze tak glosno a plytka CD bez zaciecia (radio oryginalne + zmieniarka na 6CD)
Wjechalem na kanal spuscilem caly olej odpowietrzylem i wlalem nowy Febi zielony 06162.
Wspomaganie smiga elegancko zobaczymy jak nadejda ponowne mrozy....
Mam nadzieje ze to pomoze
l
lakypl
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 19 gru 2012, 11:38

Post autor: lakypl »

Witam
Nie wiem czy to coś pomoże ale w moim Polo 1.4 TDI padło wspomaganie objaw był taki, że w lewo wspomaganie działało na 30% skrętu w prawo nie działało wcale. Miałem wspomaganie KOYO. Uszkodzeniu uległa elektronika pompy. Koszt to około 1000zł za regenerowaną.

Na forum wyczytałem, że ktoś proponował żeby wymienić wspomaganie na TRW niestety nie było dokładnych informacji.

Postanowiłem zaryzykować.

Zakupiłem używane kompletne wspomaganie TRW (w skład wchodzi: pompa, maglownica, przewody, czujnik, uchwyt pompy) z Polo 2008r.

I ku mojemu zdziwieniu po zamontowaniu wszystko działa.

Kierownicą można kręcić jednym palcem. :D
Awatar użytkownika
murzyn
Naczelny piwosz klubowy
Posty: 650
Rejestracja: 02 cze 2010, 19:44
Lokalizacja: WWL

Post autor: murzyn »

rybaqbtm z akumulatorem i ładowaniem wszystko ok ?
wspomaganie masz elektrohydrauliczne i w momencie zbyt niskiego napięcia ładowania/akumulatora wspomaganie wchodzi w tryb awaryjny i działa w 50%
to by pasowało do problemów po dłuższym postoju przy ujemnych temperaturach :scratch:
r
rybaqbtm
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2012, 23:29
Lokalizacja: Bytom

Post autor: rybaqbtm »

Nadeszla chwila prawdy za oknem -12 rano wsiadam do samochodu odpalam i problem sie odnowil:/ kierownica ani w lewo ani w prawo:/
Wiec lekko szarpie puscilo no i szybkie ruchy lewo prawo lewo prawo i tak z jakas minutke powtarzam az wspomaganie dziala w okolo 50% po przejechaniu na miejsce pracy 5km pomalutku zaczynalo dzialac w 100% pod koniec gdy juz zaparkowalem samochod pojawia sie kontrolka wspomagania:/
Po skonczeniu pracy wsiadam do auta kontrolka juz nie swieci wspomaganie dziala podobnie 50-70% po przejechaniu kilku km jest juz ok i znowu parkowanie kontrolka znowu sie zaswieca:/
Wieczorkiem wypad ze znajomymi autko stoi jakies 3-4godz na mrozie wsiadam odpalam wspomaganie powiedzmy ze mniej wiecej dziala pod koniec jest juz ok 100% sprawnosci
podjazd pod dom kontrolka nie zaswiecila sie juz wiecej:(
POMOCY
Pytalem mechanika koles z jakies 50-55lat opowiadam mu ze szczegolami robi wielkie oczy i mowi z czyms takim sie nie spotkal:/
Kolego jak mam sprawdzic czy ladowanie w akumulatorze jest ok??
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

jak olej zimny i gesty to pompa może nie dać odpowiedniego ciśnienia do tego za małe napięcie ładowanie lub aku słaby ,zmierz woltomierzem przed odpaleniem jakie napięcie ma aku jeśli poniżej 12,3 to aku , ponowny pomiar przy odpalaniu nie mniej jak 11V i w czasie pracy silnika powinno być większe od 12,7 V . jesli z napięciem jest ok to prawdopodobnie pompa lub przekładnia kierownicza.
r
rybaqbtm
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2012, 23:29
Lokalizacja: Bytom

Post autor: rybaqbtm »

Napięcia jakie jest na aku nie sprawdzałem no ale jeśli w największe mrozy jakie były dotychczas autko odpalało bez problemu "od strzału" to myślę że akumulator jest ok:)
Hmmmm wiesz co jak kupowałem samochód to na stacji diagnostycznej powiedzieli mi że są minimalne luzy na przekładni kierowniczej ale co to ma wspólnego ze wspomaganiem ktore nie działa w 100% tylko w silne mrozy po staniu auta na dworze przez 6-10godz
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

aku w zależności od kondycji na mrozach traci swoją pojemność a po odpaleniu też , spadek napięcia może występować z powodu np; doładowania aku, światła, dmuchawa, mały prąd ładowania , to teoria i bez pomiarów można gdybać ,jesli chodzi o przekładnie i pompę , przy zimnym oleju może nie domagać i nie dać odpowiedniego ciśnienia ,pompa mieli olej ponieważ nie jest wstanie podać większego ciśnienia , zaś zimny olej w przekładni podnosi ciśnienie i olej wraca powrotem
r
rybaqbtm
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 12 gru 2012, 23:29
Lokalizacja: Bytom

Post autor: rybaqbtm »

Hmmmm nie wiem co juz mam robic z tym moim Polo....
A co sadzicie o tej kotrolce raz sie pojawia na jakis czas i przy nastepnym odpaleniu samochodu gasnie... Jak podlacze pod kompa to bedzie pokazywac ten blad??
Co polecacie zrobic czy mechanik rozwiaze ten problem
Mam taki pomysl zeby oddac auto do serwisu popoludniem i niech rano zobacza po mroznej nocy o co chodzi z ta kierownica dlaczego tak sie blokuje:/
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Błąd powinien zostać zapisany. Podłącz pod kompa i sprawdź co jest nie halo ;)
r
ralfbox
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 23 paź 2010, 20:58
Lokalizacja: Gilowice

Post autor: ralfbox »

Ja też na mrozach mam taki problem że po odpaleniu wspomaganie mi odcina, ale to ze względu na brak ładowania, nie mam kontrolki akumulatora coś gdzieś uszkodzone i dlatego dopiero po przegazowaniu na ok. 1800RPM ładowanie wraca i wspomaganie zaraz się pojawia.
Obrazek
K
KOYO-TRW
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 06 kwie 2013, 17:19

Post autor: KOYO-TRW »

Witam wszystkich

Zajmujemy się od kilku lat naprawą pomp wspomagania marki KOYO i TRW. Jeśli masz problemy i pytania chętnie doradzę telefonicznie lub mailowo. Posiadamy interfejs magistrali CAN własnej konstrukcji pozwalający uruchamiać pompy "na stole". Mamy symulator czujników skrętu, specjalistyczne narzędzia do rozbiórki i naprawy pomp oraz sporo części zamiennych. Duże doświadczenie w serwisie elektroniki sprawia, że większość uszkodzeń jest z powodzeniem usuwana.

Zapraszamy na stronę serwisu www.naprawakoyo.pl
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”