Model samochodu: Polo 9n
Rocznik: 2002-2005
Potrzebne materiały:
-klucze 13, 16, 18mm,
-podnośnik (na kanale odradzam),
-porządna prasa plus zestaw tulejek do demontażu/montażu tulei
-2xtuleja metalowo-gumowa wahacza przedniego tylna od Ibizy Cupry po 2001 - numer katalogowy: 6LL 407 183

Przewidywany koszt:
-2x tuleja metalowo-gumowa - ok. 80zł
-geometria - 50-100zł
Czas wykonania: ok. 4h wraz z geometrią
Sposób wykonania:
Tak wygląda fabrycznie montowana tuleja w Polo:

W celu wymiany tulei konieczne jest wymontowanie konsoli wahacza z belki zawieszenia przedniego - w tym celu odkręcamy pokolei, (dla ułatwienia proponuje nie demontować obydwu konsol z wahaczami, nie ma wtedy potrzeby podpierania belki zawieszenia), na fotce nie widać jednej śruby 18mm, którą przykręcony jest wahacz od strony przedniej tulei:

Porównanie tulejek:

Konsola z wymienioną tuleją:

...i wszystko zamontowane na Polówce:

Uwagi:
Uprzedzam, że jest przy tym trochę pracy, szczególnie wymontowanie dwóch konsoli wraz z wahaczami, sama wymiana tulejek jest prosta o ile posiada się prasę hydrauliczną - która jest niezbędna do montażu nowej tulei w konsoli. Po wymianie konieczne jest ustawienie geometrii zawieszenia. Co do wrażeń z jazdy to naprawdę jest spora różnica, przód jest wyraźnie sztywniejszy, może bardziej wybiera nierówności ale tym akurat się nie przejmuje. Nie pływa tak intensywnie przy pokonywaniu kolein no i oczywiście jest o wiele ciszej.