[6KV]Buczenie przy ok. 2100 rpm

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

K
Kopzz
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 28 paź 2012, 21:59

[6KV]Buczenie przy ok. 2100 rpm

Post autor: Kopzz »

Witam, od dwóch miesięcy jestem posiadaczem Polo Classic z silnikiem 1.9 SDI (AEY). Od kiedy nim jeżdże po przekroczeniu 2100 obrotów spod maski zaczyna wydobywać się głośne buczenie słyszane wyraźnie w kabinie. Buczeniu towarzyszy zmiana położenia zaworu od urządzenia, którego zdjęcie wklejam poniżej. Szukałem podobnych wątków, ale wszyscy jako źródło tego odgłosu sugerowali układy wydechowy :-(
Obrazek
K
Kenq
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 21 gru 2011, 14:55
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kenq »

Od siebie powiem, że zacząłbym od sprawdzenia czystości układu dolotowego, kolektora ssącego i zaślepienia w piz.. zaworu EGR, bo możliwe, że uzbierało się nagaru co zmniejszyło objętość przepływu i przy zasysaniu nie ciągnie tyle ile mu potrzeba i może dlatego wydawać dziwne buczenie :P

Stracił na mocy lub coś podobnego?
Ostatnio zmieniony 02 gru 2012, 19:48 przez Kenq, łącznie zmieniany 1 raz.
K
Kopzz
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 28 paź 2012, 21:59

Post autor: Kopzz »

A nie jest to po prostu klapka gasząca? EGR jest po przeciwnej stronie.
Dzisiaj zauważyłem, że klapa po odpaleniu silnika pozostaje cały czas w jednej pozycji i nie zmienia swojego położenia bez względu na obroty. Nie słychać też tego buczenia. Czy ma to związek z ujemną temperaturą na zewnątrz? Czy po prostu padła i muszę ją wymienić?
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

Sprawdź, czy rura biegnąca od filtra do kolektora jest cała- jakby była gdzieś pęknięta, może buczeć
K
Kenq
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 21 gru 2011, 14:55
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Kenq »

Nieszczęsny system recyrkulacji spalin to nie tyko jedna puszeczka przy kolektorze :P Tak jak napisał krzychu sprawdź czy wszystko jest szczelne i zaglądnij do środka, bo ile by go nie było nagar zawsze warto wygrzebać :)
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

polecam sprawdzić układ wydechowy zwłaszcza nieszczelności lub też oderwane osłony katalizatora lub spawy kolejnych tłumików oraz osłony termiczne.
Od-spawanie się jednego z tych elementów powoduje wibracje przy około 2000-2200 rpm

:wave:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
kolo
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2337
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:03
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: kolo »

też miałem wibracje przy takiej prędkości obrotowej od kata właśnie, silnik SDI AEY :)
Kedy ?

viewtopic.php?f=89&t=21116 - GreenLine Edition
K
Kopzz
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 28 paź 2012, 21:59

Post autor: Kopzz »

Brzęczenie wyraźnie wydobywa się spod maski. Pod samochodem nic nie słychać także układ wydechowy odpada.
K
Kopzz
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 28 paź 2012, 21:59

Post autor: Kopzz »

Sprawdziłem dokładniej ten odgłos. Pojawia się wtedy gdy silnik dostaje więcej powietrza. Po odkręceniu klapy gaszącej wraz z filtrem powietrza stał się jeszcze głośniejszy.
t
twister
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 431
Rejestracja: 06 wrz 2009, 16:12
Lokalizacja: Kraków/Sieradz

Post autor: twister »

Dokładnie taki sam objaw pojawiał się w Golfie IV 1.9 SDI (AQM) u moich rodziców. Przez długi czas nie mogłem dojść co jest przyczyną. Ale po długich miesiącach udało mi się zlokalizować problem: rura wlotu powietrza do komory z filtrem powietrza drgała. Przynajmniej tam ta rura składana jest z dwóch części, które przy tej częstotliwości rezonowały. Złożenie obu połówek tego kanału na dorobionych uszczelkach krawędziowych skutecznie wyeliminowało hałas. Może u Ciebie będzie podobnie...
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”