[6N] Kąt wyprzedzenia zapłonu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
dazimek
Newbie
Newbie
Posty: 17
Rejestracja: 08 gru 2010, 20:41

[6N] Kąt wyprzedzenia zapłonu

Post autor: dazimek »

Witam

A mianowicie w swojej polóweczce chce ustawic zaplon aby byl tak jak zalecaja i w ksiazce jak i tu na forum znalazlem tylko ze ma byc 5 +/- 1 ok rozumiem ale pytanie czy 5 w przod czy 5 w tyl? Bo na 5 w przod jest strasznie slaby.. Pozdrawiam:)
K
KoKo

Post autor: KoKo »

Chyba sobie sam odpowiedziałeś na pytanie
[quote=""dazimek""] Bo na 5 w przod jest strasznie slaby[/quote]
jak 5 w przód jest słaby to pozostaje tylko 5 w tył :grin:
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

rozumiem ze chodzi o silnik ZI wiec tam ma byc zaplon tuz przed GMP. Inaczje mowiac zaplon nastepuje zanim korba na wale przejdzie na druga strone czyli powrót wraz z tlokiem. Powoduje to iz wzrasta juz cisnienie w komorze spalania zanim tlok wykona suw pracy co zwieksza efektywnosc silnika. Do tego jeszcze jest zaplon wyprzedzany jeszcze bardziej wraz ze wzrostem obrotow silnika czyli nie jest caly czas taki sam. My oczewiscie ustawiamy zaplon na biegu jalowym i to nas interesuje. Mozna w ramach małego tuningu- podniesienia nieco zrywnosci silnika ustawic zaplon tak by byl w tolerancji ale na max wyprzedzony.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

a jaki kat jest w polo 1.6 benzyna ? bo ja dopiero to mam slabiaka :crazy:
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

To ze silnik slaby, nie koniecznie wina zlego ustawienia zaplonu. Sprubuj przyspieszyc zaplon. przekrec aparat do Siebie. Czyli przewinie do wskazowek zegara. Ale na zagrzanym silniku. Obroty powinny Ci troche spasc, minimalnie ale zobaczysz to. Pozniej sie przejedz, rowniez na zagrzanym silniku. Np na 4-5 biegu pod gorke taka wieksza, na tyle zeby ciezko bylo mu wyjechac. Nasluchuj stukania, dzwonienia (spalanie stukowe). Jesli takie wystapi tzn ze za bardzo przyspieszyles zaplon, trzeba go cofnac troche. Jesli sie pojawi stukowe mozna lac paliwo o wyzszej liczbie oktanowej.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

odgrzeję kotleta
czy ktoś wie gdzie można odnaleźć ustawienia kąta zapłonu podane przez producenta do każdego silnika?
a druga sprawa: czy na vagu da się to odczytać i czy to jest miarodajny pomiar?
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Ustaw na słuch. Często jest to lepsze niż ustawienie na znaki. Jeśli ustawisz za wczesny zapłon to podczas jazdy pod górkę usłyszysz charakterystyczne dzwonienie. Wtedy delikatnie opóźnij. Weź pod uwagę że zapłon powinno się tak naprawdę ustawiać pod paliwo.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

na słuch to możesz piosenki wybierać
paliwo leję PB98 zalecane do tego silnika więc o spalaniu stukowym raczej nie ma mowy, poza tym mój ryczy jak WRC to nic nie usłyszysz
chcę ustawić fabryczne na stroboskopie i samemu lekko przyśpieszać sprawdzając czy jest lepiej, ale nie wiem czy w moim też jest 6stopni, bo moje dziwadło ma wszystko inne
w programie Autodata są takie dane?
m
marcin86
Swój
Swój
Posty: 841
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:38
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: marcin86 »

Stukowe będziesz miał zawsze jak przesadzisz z przyspieszeniem zapłonu. Tak w Autodacie będziesz miał takie infromacje.
Nie pomoże koni kupa, jak kierowca dupa...
Pogotowie komputerowe, alarmy samochodowe, centralne zamki... 664 183 673
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Co może spowodować samoczynne przestawienie zapłonu?
Od jakiegoś czasu mam problem z wolnymi obrotami tzn trzyma w granicach 1200-1500 niezależnie czy zimny czy ciepły. Porobiłem więkoszość czynności zalecanych na forum jednak nie przyniosło to efektu. Wczoraj postanowiłem pobawić się aparatem i przyspieszyłem o ok 3-4mm na korpusie no i jest super, chodzi równiutko i cicho na ok 900rpm.
Teraz myslę dlaczego do tej pory było wszystko ok a nagle okazało się, że potrzeba takiej korekty?
Wyciągnięcie się paska rozrządu może?
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”