Problem ze wspomaganiem!!! POMOCY!

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

e
el_bartoo
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 28 lip 2009, 19:23

Problem ze wspomaganiem!!! POMOCY!

Post autor: el_bartoo »

Witam!
Jestem nowy na forum, a POLO mam od tygodnia. Mój problem występuje przy maksymalnym skręcie kół, w jedną i drugą stronę. Z okolic kół dochodzi wtedy taki dziwny dzwięk jakby koła (albo coś w ich otoczeniu) o coś haczyły. Mogę jedynie domniemywać, że może to mieć związek np z niedoborem płynu w ukł. wspomagania, ale jeśli zbiorniczek z tym płynem na "korku" ma takie jakby "widełki"- to nie umiem go otworzyć:) Bede wdzieczny za pomoc, wiem ze troche tu zakrecilem ale badzcie wyrozumiali:D
Pzdr
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Zbiorniczek z płynem do wspomagania ma symbol kierownicy.
Bardziej bym obstawiał wyrobione panewki i tuleje przy wahaczach.
To taki chrobot zwłaszcza jak się rusza na skręconych kołach. Mniej półosie.
Gdyby padło wspomaganie to ciężko by było kręcić, jak przy wyłączonym silniku.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
Kijus
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 293
Rejestracja: 02 kwie 2009, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kijus »

Żeby otworzyć ten korek od wspomagania, włóż tam po prostu śrubokręt poziomo i kręć z wyczuciem. Są tam 2 miarki jedna do zbadania na ciepłym, druga na zimnym silniku.

pozdrawiam :beach:
100% technical efficient vehicle
Kijus Basic Style --> viewtopic.php?f=29&t=16986
Awatar użytkownika
piotrom87
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 74
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:01

Post autor: piotrom87 »

[quote="el_bartoo"]Witam!
Jestem nowy na forum, a POLO mam od tygodnia. Mój problem występuje przy maksymalnym skręcie kół, w jedną i drugą stronę. Z okolic kół dochodzi wtedy taki dziwny dzwięk jakby koła (albo coś w ich otoczeniu) o coś haczyły. Mogę jedynie domniemywać, że może to mieć związek np z niedoborem płynu w ukł. wspomagania, ale jeśli zbiorniczek z tym płynem na "korku" ma takie jakby "widełki"- to nie umiem go otworzyć:) Bede wdzieczny za pomoc, wiem ze troche tu zakrecilem ale badzcie wyrozumiali:D
Pzdr[/quote]

Swego czasu jak miałem jeszcze 6N to pękł mi przewód (rurka?) od wspomagania i przejechałem bez płynu ponad 100 km ale pompa cudem nie wysiadła. Pamiętam że wtedy nieco ciężej się kręciło kierownicą a także na postoju przy skręcie kierą obojętnie w którą stronę coś trzeszczało i trzęsło całym autem. Więc i Ty sprawdź czy masz płyn w zbiorniku.
e
el_bartoo
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 28 lip 2009, 19:23

Post autor: el_bartoo »

Dzieki za wszystkie wskazówki! jak wyproboje to dam znac:) pzdr
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Jesteś pewien, że ten dźwięk dobiega z okolic kół?
Reczą normalną jest, że maksymalny skręt kół powoduje spadek obrotów silnika, a co za tym zmianę dźwięku jego pracy. Być może w tym tkwi Twój problem.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
Cooyon
Swój
Swój
Posty: 827
Rejestracja: 14 lis 2008, 21:59
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Cooyon »

Może jeszcze pasek piszczeć na pełnym skręcie.
Interfejs VAG - na stanie i co się stanie? Nic kuna... VAG cudów nie czyni. On tylko zwiększa poczucie niepewności.
Szukam literatury fachowej...

"To nie są programy wpisane w stylu \'\' if \'silnik\' jest zmulony then więcej \'wachy\' "." (by Dee Jay Gucio)
ODPOWIEDZ

Wróć do „układ kierowniczy”