Silniki w polo, który najlepszy DIZEL

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

g
grruuby
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 26 lip 2009, 8:55

Silniki w polo, który najlepszy DIZEL

Post autor: grruuby »

Witam, jakiś czas temu pozbyłem się poprzedniego auta (strasznie dużo palące BMW) i chciałbym przyłączyć się do grona posiadaczy VW POLO. Zależy mi, żeby auto było jak najmniej awaryjne i bardzo ekonomiczne. Dlatego rozważam silniki DIZLA, chciałbym spytać o opinie na temat 1,9D i 1,9SDI, szukałem trochę na forum, jednak nie znalazłem zbyt wielu informacji. Czy 1,9D jest dużo gorsze od SDI, jak z jego awaryjnością? Jak sprawa wygląda z odpalaniem w zimie, czy mogą być trudności (jak w każdym dizlu pewnie mogą :) ogólnie czy 1,9 to dobry wybór. Mam na oku właśnie polówkę z takim motorem z roku 1997 z ABS'em, wspomaganiem, elektryką i rozważam jej zakup.


POZDRAWIAM!!!!
C
Ciapek01
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 723
Rejestracja: 03 maja 2009, 17:50
Lokalizacja: Krakow_Lezajsk
Kontakt:

Post autor: Ciapek01 »

powiem ci moze jak to u mnie wygalada. mam 1.7 sdi jesli chodzi o awaryjnosc to tfuu nic sie nie dzieje i zawsze moge na niego liczyc, jak sie wymienia na bierzaco to jest gitarka. jesli chodzi o moc to jest troche za malo w stosunku do tej masy auta i trzeba brac poprawke przy wyprzedzaniu ale da rade sie przyzwyczaic, ostanio rownalem sie z polo 1.9 d i musze powiedziec, ze moj niema startu a jesli chodzi o spalanie to po prostu bajka, jak lejesz dobre paliwo to jezdzisz i jezdzisz :)
Plawniowice09 / Klucze09 / Rajcza09 / Klucze10 / Kozienice10 / Pławniowice10 / Ślesin11 / Ślesin12 / Ślesin13 / ...

było: Polo 1.7 SDI AKU - http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 29&t=16028
jest: Golf IV Variant 1.9 TDI AHF
w
wodzu.janovia
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 354
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:26
Lokalizacja: Kraków / Mielec / Tarnów

Post autor: wodzu.janovia »

[quote=""Ciapek01""], ostanio rownalem sie z polo 1.9 d i musze powiedziec, ze moj niema startu a jesli chodzi o spalanie to po prostu bajka, jak lejesz dobre paliwo to jezdzisz i jezdzisz :)[/quote]


To tylko 4 KM różnicy. :P ale... trzeba by to kiedyś zweryfikować :)


Co do 1.9D to mam i jestem z zadowolony. Jak już Ciapek napisał jesli dbasz to jeździsz i jeździsz. Co prawda słyszałem ze 1.9SDI potrafi być troszku oszczędniejszy niż zwykły 1.9D ale... W moim wypadku sam sobie poreguluje na pompie czy coś a w SDI masz pompe sterowaną elektronicznie chyba. 64 KM to nie dużo ale benzyniaki maja podobnie (45-60 KM)(nie mowie o paliwożernym 1.6 czy 1.4 16V bo to inna bajka)

Spalanie na poziomie od 4.5 - 6.5 L zależy od stylu jazdy. W zimie nie miałem problemów z zapaleniem (tylko raz ale to aż cięzko było obrócić bo olej był tak gęsty)

Co do róznic miedzy 1.9D a 1.9SDI to tylko taka że tu masz pompe regulowaną itd recznie a tam elektronicznie. W 1.9SDI teoretycznie po zmianie programu można wyciągnąć chyba cos koło 80 KM
Czerwone jest szybsze ;-)
Awatar użytkownika
ziulko78
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 26 lip 2009, 20:35
Lokalizacja: kraków

Post autor: ziulko78 »

Witam.
Moim "żółtkiem" zrobiłem 60k km w dwa lata i jeździ jeszcze bez problemu Jedyny plus silnika 1,7 sdi to bardzo małe spalanie (około 1000 km na baku) trochę kucyków mu brakuje i jest głośny w środku. Ale idzie do tego przywyknąć :buba: Raz w zimie mi nie zapalił Ale temperatura spadła do -25 i ropka się zrobiła jak margaryna, Dodatkowo od nowości nie miał wymienianych swiec, palił na jednej dobrej :vinsent: Dopiero po w/w przypadku mechanik je wymienił i się okazało jw. Co jedynie mnie w nim wkurzyło to sprzęgło padło przy stanie licznika 155k(czy faktyczny? nie wiem :write: )


Ps; dobry wybór 1,9 jest cichszy i ciut lepiej się zbiera :)

Pozdr Marcin
Awatar użytkownika
Łojek
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 292
Rejestracja: 16 lis 2008, 11:06
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Łojek »

Ja też mam 1.7 SDi i jestem zadowolony.
Spalanie w granicach 5 litrów, mocy troszkę brakuję,
ale do pracy dzielnie mnie wozi. Ja wymieniłem kompletne sprzęgło,
rozpadło się w mak przy przebiegu licznikowym 120 tysięcy km...
Zimą pali jak trzeba, świeczki żarowe nówki :amen:
C
Ciapek01
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 723
Rejestracja: 03 maja 2009, 17:50
Lokalizacja: Krakow_Lezajsk
Kontakt:

Post autor: Ciapek01 »

to samo u mnie
silnik 1.7 sdi
pali na tyk
spalanie ok 4.5 do 5 litrow
mocy rzeczywiscie brakuje ale mozna sie przyzwyczaic
Plawniowice09 / Klucze09 / Rajcza09 / Klucze10 / Kozienice10 / Pławniowice10 / Ślesin11 / Ślesin12 / Ślesin13 / ...

było: Polo 1.7 SDI AKU - http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 29&t=16028
jest: Golf IV Variant 1.9 TDI AHF
Awatar użytkownika
ziulko78
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 26 lip 2009, 20:35
Lokalizacja: kraków

Post autor: ziulko78 »

ale chyba najwazniejsza w naszych polowkach to ekonomia

I podobno Polo 6N0 plasuje się na 13-14 miejscu usterek i awarii
Awatar użytkownika
kaska
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 14 lis 2008, 20:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kaska »

Od roku mamy Classica 1.9 SDI z 1996, na trasie pali poniżej 5l, w mieście 6-7l, zależy. Już nie raz objechaliśmy prawie 1000km na baku.
Jeżeli chodzi o awaryjność, to jak narazie odpukać. Do tej pory wymieniliśmy przekaźnik wycieraczek, rorząd, filtry, olej, ale to po zakupie. Ostatnio PanTata sprawdzał olej - nie bierze. Ogólnie jesteśmy z Polówki zadowoleni ;)
IV Zlot, V Zlot, VI Zlot, VIII Zlot, IX Zlot, X Zlot, XI Zlot, XII Zlot...
No i fajnie...
m
mario00760
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 25 lip 2009, 13:37

Post autor: mario00760 »

Od niedawna mam polo 1.9 D z przebiegiem 159 tys. Jestem naprawde zadowolony. Jeżeli chodzi o przyspieszenie to według mnie jest bardzo dobre i wystarczające. Z wyprzedzaniem też nie mam problemów. Auto mam od 2 miesięcy i jak narazie wszystko działa ok.
Jest VW POLO 6N2 1.4 TDI
Było VW POLO 6N 1.9 D
g
grruuby
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 26 lip 2009, 8:55

Post autor: grruuby »

Ale się rozpisaliście. Dzięki wszystkim za informację. To polo 1,9D, które byłem oglądać, okazało się niestety powypadkowe "z każdej strony" jedyne do czego nie miałem zastrzeżenia po jeździe próbnej to właśnie silnik. naprawdę jak na tą moc fajnie się zbiera (przesiadka z BMW e36 1,8is - 140km) już od niskich obrotów, spalanie też bardzo niskie.

Po Waszych radach jestem już zdecydowany na silnik 1,9D lub 1,9SDI, wychodzi na to, że oba są dobrymi jednostkami, a po moim bmw, dwa podstawowe warunki które chciałbym, żeby spełniał mój nowy samochód to bezawaryjność i ekonomiczność jazdy.


Mam jeszcze pytanie, w sprawie ceny ile jest warta zdrowa polówka z takim silnikiem z rocznika ok 1997-1998 wyposażona w ABS i elektryczne szyby (to dla mnie minimum)? Mam około 9 tysięcy, ewentualnie trochę więcej, zależy mi na aucie w dobrym stanie, czy za te 9 kawałków dostanę pożądne POLO??

Pozdrawiam wszystkich
m
mario00760
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 25 lip 2009, 13:37

Post autor: mario00760 »

Moje polo z rocznika 98' znalazłem w maju na giełdzie. 2 lata temu sprowadzone. Cena wynosiła 9500. Przedzwoniłem do gościa i mówie że dam max 8500 ;). Odzwonił po godzinie myślenia i następnego dnia dokończyliśmy transakcję. (Na posesji zobaczył starego golfa 2 też w dieslu i mówi że może wziąć w rozliczeniu bo mu sie przyda na dojazd do pracy. Także zapłąciłem 7 tys i pozbyłem sie starego golfa który był już tłuczony i jednym słowem dojechany.) ;)
Jest VW POLO 6N2 1.4 TDI
Było VW POLO 6N 1.9 D
C
Ciapek01
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 723
Rejestracja: 03 maja 2009, 17:50
Lokalizacja: Krakow_Lezajsk
Kontakt:

Post autor: Ciapek01 »

ja za swoje polo z rocznika 98 dalej 9000 3 miesiace temu i jest w stanie swietnym :) mysle ze warto poszukac po forach i po autkach sciaganych a jak masz czas to mozesz zawsze sam sie wybrac po auto :) polecam mobile.de autoscout.com chyba .com i szukac po osobach prywatnych bo to niezawsze wiadomo czy handlarz jest niemcem a nie przypadkiem turkiem, ktory sciaga auta ze szrotow :/ grunt to na spokojnie obejrzec autko bez podniety i na stalowych newrach dokonac wyboru :)

zycze powodzenia :)
Plawniowice09 / Klucze09 / Rajcza09 / Klucze10 / Kozienice10 / Pławniowice10 / Ślesin11 / Ślesin12 / Ślesin13 / ...

było: Polo 1.7 SDI AKU - http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 29&t=16028
jest: Golf IV Variant 1.9 TDI AHF
Awatar użytkownika
kaska
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 371
Rejestracja: 14 lis 2008, 20:13
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kaska »

My rok temu za Classica 1.9SDI z 1996 roku z przebiegiem 152 tys. po drugim właścicielu ściągnięte z Austrii zapłaciliśmy 10500zł + opłaty łącznie wyszło 11700zł.
IV Zlot, V Zlot, VI Zlot, VIII Zlot, IX Zlot, X Zlot, XI Zlot, XII Zlot...
No i fajnie...
Awatar użytkownika
cage009
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 312
Rejestracja: 21 lis 2008, 18:43
Lokalizacja: KRA

Post autor: cage009 »

Hej. Przyłączam się do pochwalnych opinii na temat 1,9D. Sam jestem w jego posiadaniu i powiem tak:

1. Jeśli dbasz o niego to wszystko jest ok
2. Wcale tak głośno nie chodzi
3. Dużo nie pali
4. Tani w serwisowaniu (dużo tańszy niż SDI/TDI)
5. Jak go wyczujesz to naprawdę można solidnie wymiatać

Ogólnie jestem zadowolony, nie zamienił bym go na model z innym silnikiem, bo jest naprawdę niezawodny i prosty, a przez to bardzo ekonomiczny ;-)

A co do ceny...ja za moje z klimą, ABS, elektrycznymi szybkami, 2x airbag dałem 11 tyś. Tak więc za 9,5 naprawde spokojnie możesz szukać fajnego autka.

Tylko się nie napalaj.

Posłuchaj jak silnik chodzi - żeby nie pracował jak kosiarka - bo wtryski do roboty.

I patrz na pasek klinowy czy nie trze :-)


Pozdrawiam :piwo:
g
grruuby
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 26 lip 2009, 8:55

Post autor: grruuby »

Jeszcze raz dzięki za wszystkie odpowiedzi! Śledzę, auta na allegro i innych serwisach internetowych, w weekend pojadę na giełdę do poznania. Jak coś wybiorę na pewno dam znać.

Pozdrawiam!
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”