[86c] Nie pali na jeden gar?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

[86c] Nie pali na jeden gar?

Post autor: patrycju5z »

Witam,
Mechanik wymienił mi przewody od układu chłodzenia, bo jeden z nich się obluzował i rozlał płyn po całej komorze silnika... Po wymianie przewodów, trójnika i innych elementów które zauważył przy okazji tej usterki, silnik chodzi trochę jak diesel. Silnik trzęsie się tak jakby miał zaraz wylecieć. Samochód nie ma mocy, zapala, jeździ ale silnikiem narywa. Nie jest to normalne zachowanie.
Świece wymienione przeszło miesiąc temu.

Czy to są objawy tego ze nie pracuje jeden z cylindrów?
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Zobacz czy masz przewody zapłonowe dobrze pozakładane i czy zapłon w odpowiedniej kolejność 1-3-4-2. Zapłon masz dobrze ustawiony??
P
Peacock
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 24 paź 2012, 20:03

Post autor: Peacock »

U mnie podobnie.Po wymianie świec żarowych silnik zaczął jakoś głośniej pracować podczas jazdy.Jak stoi jest normalnie...I jakoś dziwnie jakby mniej mocy na jedynce,ale to może złudzenie przez ten odgłos silnika.
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

Dzięki za odpowiedzi. Niestety znowu przewody z chlodzenia sie zerwaly i ponownie zalało mi po maską. Temat cylidnrów muszę odlozyc na ostateczne rozwiazanie problemu z przewodami chlodzenia. Nie wykluczone ze mechanik pomylil kable ze swiec i dlatego samochodz chodzil jakby bez jednego gara.
Ostatnio zmieniony 12 lis 2012, 23:34 przez patrycju5z, łącznie zmieniany 1 raz.
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote="patrycju5z"]Temat cylidnrów muszę odlozyc na ostateczne rozwiazanie problemu z przewodami chlodzenia.[/quote]
Jedno z drugim może być powiązane...jak poszła uszczelka pod głowicą a korek płynu chłodniczego ma zatkany zawór upustowy to ciśnienie gazów wydechowych może niejedno zdziałać :butcher:
niech "mechanik" zmierzy ciśnienie sprężania i ciśnienie w układzie chłodzenia (jeśli oczywiście wie jak to zrobić :glare: )
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Lukas dobrze gada, jak walneła uszczelka pod głowicą to wytwarza się duże ciśnienie w układzie chłodzenia które powoduje że węże puchną i mogą się zsunąć, a że pali przy tym na jeden gar to pęknięta uszczelka powoduje zalewanie płynem komorę spalania.
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

Dzięki za spostrzeżenia. Oddałem auto ponownie na warsztat. Jeśli będzie znowu problem to podsunę pomysł z uszczelką. Mnie pomysł z uszczelką wydaje się najbardziej prawdopodobny i logiczny :)

Mechanik zna mój samochód, niejedno w nim już naprawiał. Pierwszy raz się zdarzyło, aby był taki problem.

Patrycjusz
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

Okazało się, że problem z paleniem na jeden cylinder wynikał z awarii kopułki i palucha... Blaszka w paluchu była tak wyrobiona, ze przedziurawiła kopulke na tyle powaznie ze nie stykała sie z jedną z blaszek w kopulce w wyniku czego wiadomo - nie palil na jedna swiece. Kopulka byla tak zniszczona prawie tak jakby ktoś kopulkę nożem przedziurawił przeciął...
ciekawe ciekawe :)

nowa kopulka, nowy palec, nowe przewody chlodzenia i po usterce.

Patrycjusz
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

No to dobrze, że nie uszczelka mniejsze koszta naprawy :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”