Witam, mam polo 1.4 TDI z przebiegiem 250 000 km i chyba moja skrzynia zaczyna szwankować, mam walnięty wybierak i coś zaczyna charczeć jak odpuszczę gazu na biegu. Zastanawiam się nad naprawą skrzyni, czy może mi ktoś powiedzieć jaki jest orientacyjny koszt regeneracji skrzyni ( podzespołów) ? Czy ktoś to robił? Gdzie na śląsku warto się udać z tym problemem?
Gdzie mogę znaleźć symbol skrzyni na naklejce znamionowej z auta:
[quote=""Marcinek""]moze niski poziom oleju albo olej słabej jakości ?[/quote]
Ja u siebie nie wymieniałem od kiedy kupiłem tj. od 200 000 km. Jaki olej wlewa się do mojej skrzyni? I w którym miejscu mogę go dolać? Jak można sprawdzić stan oleju w skrzyni?
mates86
olej 75w90 najlepiej ori z ASO bo w brew pozorom wychodzi najtaniej
wlew oleju jest z przodu skrzyni w połowie jej wysokości, taka duża śruba/korek na imbus
[quote=""Borek""]mates86
olej 75w90 najlepiej ori z ASO bo w brew pozorom wychodzi najtaniej
wlew oleju jest z przodu skrzyni w połowie jej wysokości, taka duża śruba/korek na imbus
Uploaded with ImageShack.us
wlewasz aż się przeleje[/quote]
A jak mogę sprawdzić poziom oleju? Można przelać olej w skrzyni?
Poziom oleju musi być taki, żeby po włożeniu palca był on na równo z otworem. Wlewać musisz na równym.
Ogólnie, jeśli chcesz wymienić olej, to musisz kupić imbus 17 mm. Jeśli chodzi o odkręcenie wlewu to dojście jest spoko, natomiast jeśli chodzi o spust to ja zrobiłem to w taki sposób, iż uciąłem około 20 mm tego imbusa fleksem i odkręcałem to kluczem oczkowym. Zapytasz dlaczego? Otóż dlatego, że wahacz nie pozwala na włożenie klucza, dlatego potrzebny jest taki kawałeczek tylko.
Olej kupowałem w ASO wyszło taniej niż na allegro. około 46 za litr. Wchodzi 2,7 (moja skrzynia ETF).
[quote=""mates86""]Masz jakieś problemy ze swoją skrzynią?[/quote]
Problemu jako tako to nie mam biegi wchodzą nie wyskakują i nic nie charczy przy ich zmianie.
Ale od jakiegoś czasu Wsteczny i 1 ciężko wchodzą. Trzeba je powoli wbijać. Ostatnio byłem w warsztacie to mi jeden z mechaników młody synek powiedział że strasznie mi opornie wchodzą biegi.
Druga dolegliwość którą dziś już wręcz dobitnie usłyszałem to przy zimnym silniku na postoju wcisnę pedał sprzęgła to jest idealny klekot tri burbo ale jak puszczę sprzęgło to zaczyna się dziwny nieprzyjemny dzwięk. TO zapewne wina sprzęgła Sash, które było w całości wymieniane 15 miechów temu.A może to po części wina rozsypującej się skrzyni. A dobrze wszyscy wiemy że to jedna z najbardziej awaryjnych części w naszych polo.
I dlatego dołączam się do tematu czy jest gdzieś na śląsku jakiś mechanik lub warsztat którzy specjalizują się w regeneracji i naprawach Skrzyni i sprzęgła.Sprawdzeni przez was i którzy robią to fachowo
A 800 - 1000 zł na regeneracje skrzyni przyzwyczaiłem się już że nasze Tri burbo mają wszystko droższe od benzyny.
[quote=""patrykmp3""]Rownież mam podobny odgłos "charczenia" podczas odpuszczenia gazu...[/quote]
U mnie zaczęło się to 1 listopada. Tylko czy ktoś odpowie na pytanie czy jest to wina zbyt małego poziomu oleju? Czy wystarczy uzupełnić olej i będzie wszystko OK, czy czeka mnie kosztowna regeneracja skrzyni?