Gdzię znajduje sie symbol skrzyni na naklejce

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Gdzię znajduje sie symbol skrzyni na naklejce

Post autor: mates86 »

Witam, mam polo 1.4 TDI z przebiegiem 250 000 km i chyba moja skrzynia zaczyna szwankować, mam walnięty wybierak i coś zaczyna charczeć jak odpuszczę gazu na biegu. Zastanawiam się nad naprawą skrzyni, czy może mi ktoś powiedzieć jaki jest orientacyjny koszt regeneracji skrzyni ( podzespołów) ? Czy ktoś to robił? Gdzie na śląsku warto się udać z tym problemem?

Gdzie mogę znaleźć symbol skrzyni na naklejce znamionowej z auta:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/090 ... f2d53.html
Ostatnio zmieniony 31 sty 2013, 11:13 przez mates86, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

dołączę sie do tematu
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

[quote=""gallus""]dołączę sie do tematu[/quote]

Masz jakieś problemy ze swoją skrzynią?
Awatar użytkownika
patrykmp3
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 05 lut 2011, 16:36
Lokalizacja: Marki / W-Wa

Post autor: patrykmp3 »

Rownież mam podobny odgłos "charczenia" podczas odpuszczenia gazu...

Zaczęło sie tak dziać jak zrobiło sie chłodniej...
Moje 6n2 :)
http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 78&t=41692

Ślesin 2013 -> Dzierżązna 2013 -> Ślesin 2014 -> Topornia 2014 -> Ślesin 2015
Awatar użytkownika
Marcinek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 sie 2011, 8:00
Lokalizacja: Malbork [GMB]

Post autor: Marcinek »

moze niski poziom oleju albo olej słabej jakości ?
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

[quote=""Marcinek""]moze niski poziom oleju albo olej słabej jakości ?[/quote]

Ja u siebie nie wymieniałem od kiedy kupiłem tj. od 200 000 km. Jaki olej wlewa się do mojej skrzyni? I w którym miejscu mogę go dolać? Jak można sprawdzić stan oleju w skrzyni?
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

mates86
olej 75w90 najlepiej ori z ASO bo w brew pozorom wychodzi najtaniej
wlew oleju jest z przodu skrzyni w połowie jej wysokości, taka duża śruba/korek na imbus
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
wlewasz aż się przeleje
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

[quote=""Borek""]mates86
olej 75w90 najlepiej ori z ASO bo w brew pozorom wychodzi najtaniej
wlew oleju jest z przodu skrzyni w połowie jej wysokości, taka duża śruba/korek na imbus
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
wlewasz aż się przeleje[/quote]

A jak mogę sprawdzić poziom oleju? Można przelać olej w skrzyni?
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

nie ma jakiegoś wskaźnika poziomu, tafla oleju ma być na poziomie korka wlewowego, jak dolewasz to ma się przelać i tyle
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Poziom oleju musi być taki, żeby po włożeniu palca był on na równo z otworem. Wlewać musisz na równym.

Ogólnie, jeśli chcesz wymienić olej, to musisz kupić imbus 17 mm. Jeśli chodzi o odkręcenie wlewu to dojście jest spoko, natomiast jeśli chodzi o spust to ja zrobiłem to w taki sposób, iż uciąłem około 20 mm tego imbusa fleksem i odkręcałem to kluczem oczkowym. Zapytasz dlaczego? Otóż dlatego, że wahacz nie pozwala na włożenie klucza, dlatego potrzebny jest taki kawałeczek tylko.

Olej kupowałem w ASO wyszło taniej niż na allegro. około 46 za litr. Wchodzi 2,7 (moja skrzynia ETF).

Pozdro
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

[quote=""Borek""]wlewasz aż się przeleje[/quote]

jak się przeleje (zacznie Ci się wylewać otworem, którym go wlewasz) to znaczy, że jest go tyle ile powinno być... wiecej nie wlejesz.

Dodam jeszcze tylko że były skrzynie, które korek (śruba na imbus) wlewu miałby z boku skrzyni, nad lewą półosią.
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

[quote=""mates86""]Masz jakieś problemy ze swoją skrzynią?[/quote]
Problemu jako tako to nie mam biegi wchodzą nie wyskakują i nic nie charczy przy ich zmianie.
Ale od jakiegoś czasu Wsteczny i 1 ciężko wchodzą. Trzeba je powoli wbijać. Ostatnio byłem w warsztacie to mi jeden z mechaników młody synek powiedział że strasznie mi opornie wchodzą biegi.
Druga dolegliwość którą dziś już wręcz dobitnie usłyszałem to przy zimnym silniku na postoju wcisnę pedał sprzęgła to jest idealny klekot tri burbo ale jak puszczę sprzęgło to zaczyna się dziwny nieprzyjemny dzwięk. TO zapewne wina sprzęgła Sash, które było w całości wymieniane 15 miechów temu.A może to po części wina rozsypującej się skrzyni. A dobrze wszyscy wiemy że to jedna z najbardziej awaryjnych części w naszych polo.

I dlatego dołączam się do tematu czy jest gdzieś na śląsku jakiś mechanik lub warsztat którzy specjalizują się w regeneracji i naprawach Skrzyni i sprzęgła.Sprawdzeni przez was i którzy robią to fachowo
A 800 - 1000 zł na regeneracje skrzyni przyzwyczaiłem się już że nasze Tri burbo mają wszystko droższe od benzyny.
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
k
krzysztof12
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 01 maja 2012, 20:59

Post autor: krzysztof12 »

[quote=""patrykmp3""]Rownież mam podobny odgłos "charczenia" podczas odpuszczenia gazu...[/quote]

U mnie zaczęło się to 1 listopada. Tylko czy ktoś odpowie na pytanie czy jest to wina zbyt małego poziomu oleju? Czy wystarczy uzupełnić olej i będzie wszystko OK, czy czeka mnie kosztowna regeneracja skrzyni?
Polo 2001 MPI 6n2 + LPG
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

krzysztof12 nikt Ci na to pytanie nie odpowie, bo nikt nie wie jaki masz poziom oleju w skrzyni...
odkręć korek wlewowy i zobacz, góra 10 min roboty :D
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

10 minut roboty jak korek będzie chciał puścić. U mnie stał jak głupi...
Trzeba było zdrowej przedłużki użyć...

Skrzynia powinna wystarczyć na całe życie auta. Spokojnie powinna pół miliona zrobić.
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”