[6n2] Nowe tarcze i klocki śmierdzi przy hamowaniu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

[6n2] Nowe tarcze i klocki śmierdzi przy hamowaniu

Post autor: Gulunio »

Witajcie,

Mam dziwny problem, kupiłem nowy zestaw hamulców ATE na przód, (tarcze jakieś niby lepsiejsze wzmacniane/utwardzone). Mechanik mi powiedział, że przez pierwsze kilka km mam hamować delikatnie a później trochę przyhamować kilka razy mocnej. No to zrobiłem delikatnie ~50km a dziś w drodze do domu nabrałem odwagi, żeby dać hamulcom trochę w kość i wedle zaleceń przyhamowałem mocniej kilka razy. Podjechałem pod garaż i zaczęło śmierdzieć (z takim rozmachem jakbym mocno sprzęgło przypalił) spalenizną. Mocno zdziwiony patrze na przednie koła a zimowa stal gorąca. Tyle co zobaczyłem przez otwory to tarcze ok. I teraz nie wiem czy jest się czego obawiać? Auto hamuje(beznadziejnie jak hamowało, ale to chyba kwestia dotarcia?), nic nie piszczy, z puszczoną kierownicą nie ściąga w żadną stronę. Pocieszam się, że może mechanik dobrze nie umył tarcz i wypala się smar antykorozyjny a co wy myślicie?
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
Awatar użytkownika
patrykmp3
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 05 lut 2011, 16:36
Lokalizacja: Marki / W-Wa

Post autor: patrykmp3 »

czasami śmierdzi jakby starymi jajkami :P
mi się wydaje że wszystko jest git :)
ale... nie jestem pewien :D

:piwo:
Moje 6n2 :)
http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 78&t=41692

Ślesin 2013 -> Dzierżązna 2013 -> Ślesin 2014 -> Topornia 2014 -> Ślesin 2015
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

własnie coś podchodzące pod taki zapach :P
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
Awatar użytkownika
Bielo
Swój
Swój
Posty: 863
Rejestracja: 25 paź 2010, 17:48
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: Bielo »

może Ci zacisk po tym mocniejszym hamowaniu nie odbija do końca i trzyma tarczy, dlatego gorąca felga i smród :scratch:
Obrazek
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

ale obie naraz by tak trzymało? :scratch:
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
Awatar użytkownika
patrykmp3
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 05 lut 2011, 16:36
Lokalizacja: Marki / W-Wa

Post autor: patrykmp3 »

puknij mlotkiem w klocek :)
pomaga ;)
Moje 6n2 :)
http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 78&t=41692

Ślesin 2013 -> Dzierżązna 2013 -> Ślesin 2014 -> Topornia 2014 -> Ślesin 2015
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

mi tam nic nie smierdziało jak u siebie zmieniłem tylko ja zakładałem STINCHOFF dotarły sie po 50 km a na ATE to juz tyle ludzi narzeka ze masakra. Ponoć kilka rodzajów jest ATE wiec zależy na co sie trafi.
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
Awatar użytkownika
zybercik
Początkujący
Początkujący
Posty: 168
Rejestracja: 27 lis 2010, 10:30

Post autor: zybercik »

Sprawdź czy po trasie gdzie mało będziesz używał hamulcy koła sa gorące. Jeśli tak, być może coś nie bangla np. zacisk nie odbija.
To że po zmianie trochę sobie pośmierduje to normalnie - miałem tak samo nawet po zmianie samych klocków ;)
C
Cysiek89
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 10 wrz 2011, 20:40
Lokalizacja: Łazy\\Zawiercie

Post autor: Cysiek89 »

A przemyłeś tarcze przed założeniem z smaru jaki był na nich ?? bo to najprawdopodobniejsza przyczyna.
Sprzedaż części samochodowych nowych jak i tuningowych wszelkiego rodzaju. Potrzebujesz czegoś pisz lub dzwoń 511 163 210
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Zanim zestaw się fest dotrze wydziela się więcej ciepła niż zwykle, przy całym komplecie nowym w małym stopniu, bardziej jak założysz nowe klocki na stare nie do końca równe tarcze.
Ja po montażu tylnych tarcz nie tyle poczułem smród co zobaczyłem dym w lusterku :grin: kilka hamowań ~130-0 i zajarałem farbę na blachach osłaniających tarcze.
To co wyżej koledzy piszą o nie odbijających zaciskach równie prawdopodobne, ale poobserwuj jeszcze przez powiedzmy 100km, może to będzie tylko kwestia dotarcia
k
krzychobal
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 20 wrz 2010, 11:59

Post autor: krzychobal »

Witam .Opisywany problem może być spowodowany blokowaniem tłoczka w zacisku.Przy zużytych klockach tłoczek jest wysunięty z zacisku.Pod gumową osłonkę dostała się wilgoć i tłoczek częściowo skorodował.Przed założeniem nowych klocków powinieneś zdjąć tą gumową osłonkę :przeczyścić wystającą część tłoczka:puścić na niego kilka kropel płynu hamulcowego: założyć gumową osłonę i dopiero wcisnąć w zacisk.Teraz jeśli problem dalej istnieje trzeba to znów rozebrać: zdjąć osłonę i lekko wycisnąć tłoczek ale tak żeby nie wypadł z zacisku i go oczyścić.
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

Na to wychodzi, że hamulce musiały się "dotrzeć" bo pojeździłem chwile i problem ustąpił, hamuje świetnie i nic nie śmierdzi :)
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”