[6N2] Wymiana przegubów lub półosi

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
szkodniq
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2011, 21:21

[6N2] Wymiana przegubów lub półosi

Post autor: szkodniq »

Witam,
po ostatniej wizycie u mechanika okazało się, że mam zjechane przeguby (wewn i zewn) po obu stronach, a dodatkowo zwrotnica lewego koła do wymiany. Mechanik doradził, że jeślibym kupował używane części to lepiej kupić całe półosie. Tylko nie wiem czy półosie od 6N2 są wymienne pomiędzy konkretnymi modelami tej polówki...

Pytania, które mam na tą chwilę to:
1. Czy lepiej kupić zamienniki części czy używane oryginały?
2. Czy np. półoś do VW POLO 6N2 1.4 MPI będzie pasować do mojego VW POLO 6N2 1.4 TDI? A jeśli nie to z jakich modeli pasuje?
3. Czy to co jest określane przegubem kompletnym to przegub wewnętrzny i zewnętrzny razem? Czy oznacza to coś innego?
4. Na internecie przeguby mają podawane różne parametry średnicy czy np. zewnętrznego uzębienia. Gdzie znaleźć informację jakie wchodzą do mojego modelu?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

1. Szybko licząc:
4x220zł = 880zł będą Cię kosztować 4 nowe przeguby GKN (Lobro bądz Spidan)
Używane kompletne półośki (z przegubami) dorwiesz za max 200zł (zwróc uwage aby osłoby i opaski na przegubach były całe i ori)
Wniosek:
Lepiej poszukać używki w dobrym stanie :D

2. Nie będzie, ponieważ różnią się nr katalogowym (i jak tak teraz patrze to także długością), upewnij się na stronie choćby intercarsu, poza tym poczytaj do czego udało mi sie dojśćhttp://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=177&t=45205

3. Przegub kompletny to przegub+osłona+opaski+smar, generalnie wszystko co potrzeba do jego wymiany.
Na jedną półoś przypadają 2 przeguby, jeden wewnętrzny i drugi zewnętrzny.

4. Katalogi, sklepy internetowe... choćby fota, intercars, minimot
s
szkodniq
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2011, 21:21

Post autor: szkodniq »

Myślałem o ciut tańszych przegubach takich po 150 zł... Myślisz, że nie warto oszczędzać? Ale chyba coś są warte takie tańsze, w końcu będą nowe...
Awatar użytkownika
Jacoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 578
Rejestracja: 20 kwie 2009, 16:35
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: Jacoo »

To zależy jakie masz podejscie do tematu :P, ja osobiście nic innego oprócz GKN bym nie montował.
Uderz do kolegi icegoranet tu masz temat http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.p ... 22&start=0
Podpytaj go o przeguby może za 4 szt dostaniesz większy rabat... z tego co wiem ma też inne firmy.
Awatar użytkownika
TOFIK_6n2
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1993
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:05
Lokalizacja: Płock

Post autor: TOFIK_6n2 »

Jacoo

Spidany sa ok . Ale osłony radze zostawic orii jesli całe bo GKN robi je strasznie sztywne i pekaja
Tofolot 6n2 1.4 16V AUA ~120 KM 146 Nm

Moje Polo: http://www.vwpoloklub.pl/forum/viewtopi ... 12&start=0

-Zlot PKP Ślesin 2012 2 miejsce Auto Zlotu
-Zlot PKP Ślesin 2012 1 miejsce najniższe Polo 6n2
-1 Zlot Miłośn
s
szkodniq
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 27 lip 2011, 21:21

Post autor: szkodniq »

Po wizycie u innego mechanika okazało się, że wymiana przegubów nie jest konieczna. A problemem był sworzeń na wahaczu, po wymianie i zrobieniu geometrii zawieszenia, autko śmiga jak należy. Nie mniej jednak dziękuję za wszelkie pomocne informacje :) Może przydadzą się na przyszłość.
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”