Jak działa ten zawór wolnych obrotów w 3F foto

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Jak działa ten zawór wolnych obrotów w 3F foto

Post autor: kolunio21 »

siema:)
Panowie potrzebuje szybkiej odpowiedzi jak działa ten oto zawór:Obrazek.
Bo nie wiem czy u mnie wogóle to jest sprawne;/
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Działanie
Zawór powietrza pomocniczego dostarcza dodatkową ilość powietrza do układu wlotowego, co zwiększa ilość obr/min silnika podczas rozruchu zimnego silnika. Zawór ten składa się z elektrycznie ogrzewanej taśmy bimetalicznej, która zamyka obejściowy przepływ powietrza w miarę wzrostu temperatury.
Specyfikacja
napięcie zasilania: 12 V
opór, element podgrzewacza: 35 - 45 omów
Dane z workdaty
Obrazek
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Dzięki :piwo:
a powiedz mi jeszcze czy jak dam do niego napięcie 12V to powinno się coś dziać tzn powinien sie otworzyć zamknąć? jak swojego podłącze to nic sie nie dzieje cisza w eterze;/
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

Pójdę looknac do garażu bo mam ale z NZ :) czekaj 5 min
Obrazek
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Ok ok będę wdzięczny bardzo:)
a
adam
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1117
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:06
Lokalizacja: Chełmek

Post autor: adam »

A więc też nic się nie dzieje :) Widać tylko że odbiera prąd, maluteńki błysk. Zmierzyłem opór wyniósł 42.5 omów.
Obrazek
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

Podziękował:)
K
KamilCpC
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 04 paź 2012, 12:52

Post autor: KamilCpC »

Witam podepnę się pod Temat co jest odpowiedzialne za napięcie lecące do tego zaworu? Ponieważ mam brak napięcia i zawór jest w pełni otwarty na zimnym silniku jak i na Ciepły.

PozdraVWiam
k
kolunio21
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2230
Rejestracja: 05 sie 2009, 9:56
Lokalizacja: TczeVW, Malbork

Post autor: kolunio21 »

KamilCpC

Patrz po wiązce gdzie dokładnie idą te przewody, zasilanie tego jest z wtyczki co idzie do listwy wtryskowej.

A tak dla potomnych to zawór ten zamyka się po jakimś czasie jak dostanie napięcie sprawdzałem jak to działa;) :piwo:
r
r-tea
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 72
Rejestracja: 30 kwie 2009, 0:26

Post autor: r-tea »

Wg "Haynes manual" jest to ISV (idle stabilization valve) czyli zawór stabilizujący bieg jałowy. W digifancie odbywa się to przez zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu oraz przez otwieranie właśnie tego zaworu. Wg mnie to wyglada tak ze ECU steruje czasem otwarcia tego zaworu. Czyli podaje impuls do otwarcia. W AAU byl taki bolczyk który wysunał się i uchylał przepustnicę i jednocześnie pełnił funkcję czujnika uchylenia przepustnicy.
POLO 86C/2F
1.3 3F w nadwoziu Stelilheck (po swapie)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”