[6r]Polo 1,6 TDI DPF - filtr czasteczek stałych

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
piatek23
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 03 paź 2012, 19:37
Lokalizacja: Londyn/Wrocław

[6r]Polo 1,6 TDI DPF - filtr czasteczek stałych

Post autor: piatek23 »

Nosze się :clapping: z zamiarem kupna polo 6r 2011 1,6 TDI - jeden mały problem przypomniano mi się ze czytałem kiedyś o przeklętym DPF- filtr cząsteczek stałych. Miał ktoś z Was problem z tym?
z
zaako
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 257
Rejestracja: 07 maja 2011, 16:56
Lokalizacja: Szklarska Poreba

Post autor: zaako »

Wszystko zalezy od tego jak kto i na jakich odcinkach jezdzi,jesli bedziesz jezdzil na krotkich to bedziesz mial problem.
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Moja ciotka ma audi a3 2.0TDI z DPF i jak narazie nic jej się nie zapchało a jeżdzi głównie po mieście. Mamy skody 1,6 TDI CR w firmie i jak narazie od nowości do 10 000 km nic się nie dzieje choć jeżdza trochę po mieście trochę na trasie. Jeśli odpowiednio jeżdzisz zgodnie z instrukcją to nic sie nie będzie działo.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2012, 21:54 przez mates86, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
P3C1U
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 464
Rejestracja: 03 cze 2009, 18:41

Post autor: P3C1U »

2.0 TDI CR Z DPF - EGR wymieniony na gwarancji przy 25 tys.km, i przy 56 tys. czujnik który otwiera/zamyka EGR wymienione za darmo, vw robi takie akcje ze 100% płaci za wszystko poza tym z DPF jest wszystko ok
Awatar użytkownika
piatek23
Newbie
Newbie
Posty: 16
Rejestracja: 03 paź 2012, 19:37
Lokalizacja: Londyn/Wrocław

Post autor: piatek23 »

Dziekuje koledzy ;-)
k
kruchacz
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 35
Rejestracja: 12 sty 2011, 15:40
Lokalizacja: PO/DW

Post autor: kruchacz »

Mam 1.6 TDI i 135 tys przejechane. W tym czasie mialem zero problemów z DPF, ale ja 99 procent dystansu jeżdżę po trasie.
Awatar użytkownika
ppprokurator
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 18 paź 2010, 13:46
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: ppprokurator »

Współczesne filtry DPF są samooczyszczające się, ale działa to właściwie tylko gdy cały układ nagrzeje się do temperatury roboczej, czyli w teorii tylko na niekrótkich dystansach. W pewnych niedogodnych warunkach mogą się one przytykać.

Tyle z teorii. Nie mam doświadczenia, żeby opisać jak to wygląda w praktyce.
Obrazek ;)
Awatar użytkownika
Franek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Franek »

Jesli zamierzasz kupic nowe auti to niema klopotu z DPF .Generalnie by dpf nie sprawial ci klopotow powinienes stosowac olej zalecany przez producenta w tym wypadku VW norm 507.00 i tyle no i oczywiscie wiedziec jak go obslugiwac bo czasem zapalenie kontrolki flrta jest prosba skierowana przez samochod bys go zregenerowal
***Chip Tuning***Dpf***Elektronika samochodowa***

Aktywacja testu wskazówek tak jak w GTI

-końcówka wydechu GTI
-gril hoghline
-led tablicy rejestracyjnej
-tempomat
-MFA
-parktronic ori. -kierownica multifunkcyjan
t
tomgal1
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 31 gru 2012, 8:52
Lokalizacja: Grodzisk Maz.
Kontakt:

Post autor: tomgal1 »

Mam polówke z 2010 1.6 Tdi 75KM.jeżdżę na krótkich dystansach,przebieg samochodu 30000km, po 18000 zaczęły sie kłopoty z dpf.Chodził nie równo na niskich obrotach,zapaliła sie kontrolka filtra.Po zapaleniu kontrolki odbyło się pierwsze wypalenie elektroniczne filtra przez komputer.Niestety pomogło to na jakies następne 10000km.Nastepnie znów zapaliła się kontrolka dpfu ,potem auto weszło w tryb awaryjny i tak jest do tej pory.Po podłaczeniu pod komp. jedyny błąd jaki wyskakuje to zapchany Dpf. Jak na razie próba usuniecia filtra spełzła na niczym. Firmy tuningowe chyba nie bardzo mają pojęcie o dpf-ie przy tym silniku(a dokładnie przy tej wersji silnika),chcą sobie eksperymentować na moim autku. Jak na razie tylko uczciwy był tylko Pan Chojnacki z Nadarzyna (szacun),przedstawiciel firmy v-tech, który rzeczowo poinformował mnie ,że nie podejmie sie usunięcia bo nie maja oprogramowania takiego jak potrzebne.Inni nie mają własciwego oprogramowania ,lub chcą rozbierać komputer ,a już ostatnia firma do której sie zwróciłem zażyczyła sobie 5800zł za usunieci DPFa z chiptuningiem. :vinsent: Ogólnie mam z tym problem, a przecież Polo to samochód stworzony do miasta.....podobno
Awatar użytkownika
Franek
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 73
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:16
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Franek »

Witam jesli chesz pozbyc ie filtra i dokonac modyfikacji w swoim 1.6TDI zapraszam mamy dobrze opanowane programowe usuwanie dpfow w PCR2.1 a przyrost mocy po modyfikacji to około 130KM i 310Nm

koszty:
dpf off programowo 800zł
modyfikacja 1100zł
jesli robimy razem 1700zł
***Chip Tuning***Dpf***Elektronika samochodowa***

Aktywacja testu wskazówek tak jak w GTI

-końcówka wydechu GTI
-gril hoghline
-led tablicy rejestracyjnej
-tempomat
-MFA
-parktronic ori. -kierownica multifunkcyjan
Awatar użytkownika
ppprokurator
Początkujący
Początkujący
Posty: 96
Rejestracja: 18 paź 2010, 13:46
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: ppprokurator »

Na łamach Autocentrum pojawił się fajny artykuł o DPF.

http://www.autocentrum.pl/poradniki-dla ... ie-zepsuc/

Zainteresowani na pewno się czegoś dowiedzą ;)
Obrazek ;)
Awatar użytkownika
cra3y
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 24 sie 2013, 21:01

Post autor: cra3y »

[quote=""Franek""]Witam jesli chesz pozbyc ie filtra i dokonac modyfikacji w swoim 1.6TDI zapraszam mamy dobrze opanowane programowe usuwanie dpfow w PCR2.1 a przyrost mocy po modyfikacji to około 130KM i 310Nm[/quote]

Programowo (żeby nie sprawdzał różnicy ciśnień i nie inicjował wypalania) to jedno, ale czy udrożniacie go fizycznie? (jak się zapcha na amen, to albo nie uruchomisz silnika albo wywołasz np. pożar czy inną, poważną usterkę)

Z tego, co pamiętam, to w 1.6TDi jest DPF zespolony z CATem i może być problem.

http://www.tdi-tuning.pl/tools/1.6%20CR/163.JPG
Pozdrawiam
K.Gajda(cra3y)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”