Nosze się :clapping: z zamiarem kupna polo 6r 2011 1,6 TDI - jeden mały problem przypomniano mi się ze czytałem kiedyś o przeklętym DPF- filtr cząsteczek stałych. Miał ktoś z Was problem z tym?
Moja ciotka ma audi a3 2.0TDI z DPF i jak narazie nic jej się nie zapchało a jeżdzi głównie po mieście. Mamy skody 1,6 TDI CR w firmie i jak narazie od nowości do 10 000 km nic się nie dzieje choć jeżdza trochę po mieście trochę na trasie. Jeśli odpowiednio jeżdzisz zgodnie z instrukcją to nic sie nie będzie działo.
Ostatnio zmieniony 10 paź 2012, 21:54 przez mates86, łącznie zmieniany 1 raz.
2.0 TDI CR Z DPF - EGR wymieniony na gwarancji przy 25 tys.km, i przy 56 tys. czujnik który otwiera/zamyka EGR wymienione za darmo, vw robi takie akcje ze 100% płaci za wszystko poza tym z DPF jest wszystko ok
Współczesne filtry DPF są samooczyszczające się, ale działa to właściwie tylko gdy cały układ nagrzeje się do temperatury roboczej, czyli w teorii tylko na niekrótkich dystansach. W pewnych niedogodnych warunkach mogą się one przytykać.
Tyle z teorii. Nie mam doświadczenia, żeby opisać jak to wygląda w praktyce.
Jesli zamierzasz kupic nowe auti to niema klopotu z DPF .Generalnie by dpf nie sprawial ci klopotow powinienes stosowac olej zalecany przez producenta w tym wypadku VW norm 507.00 i tyle no i oczywiscie wiedziec jak go obslugiwac bo czasem zapalenie kontrolki flrta jest prosba skierowana przez samochod bys go zregenerowal
Mam polówke z 2010 1.6 Tdi 75KM.jeżdżę na krótkich dystansach,przebieg samochodu 30000km, po 18000 zaczęły sie kłopoty z dpf.Chodził nie równo na niskich obrotach,zapaliła sie kontrolka filtra.Po zapaleniu kontrolki odbyło się pierwsze wypalenie elektroniczne filtra przez komputer.Niestety pomogło to na jakies następne 10000km.Nastepnie znów zapaliła się kontrolka dpfu ,potem auto weszło w tryb awaryjny i tak jest do tej pory.Po podłaczeniu pod komp. jedyny błąd jaki wyskakuje to zapchany Dpf. Jak na razie próba usuniecia filtra spełzła na niczym. Firmy tuningowe chyba nie bardzo mają pojęcie o dpf-ie przy tym silniku(a dokładnie przy tej wersji silnika),chcą sobie eksperymentować na moim autku. Jak na razie tylko uczciwy był tylko Pan Chojnacki z Nadarzyna (szacun),przedstawiciel firmy v-tech, który rzeczowo poinformował mnie ,że nie podejmie sie usunięcia bo nie maja oprogramowania takiego jak potrzebne.Inni nie mają własciwego oprogramowania ,lub chcą rozbierać komputer ,a już ostatnia firma do której sie zwróciłem zażyczyła sobie 5800zł za usunieci DPFa z chiptuningiem. :vinsent: Ogólnie mam z tym problem, a przecież Polo to samochód stworzony do miasta.....podobno
Witam jesli chesz pozbyc ie filtra i dokonac modyfikacji w swoim 1.6TDI zapraszam mamy dobrze opanowane programowe usuwanie dpfow w PCR2.1 a przyrost mocy po modyfikacji to około 130KM i 310Nm
koszty:
dpf off programowo 800zł
modyfikacja 1100zł
jesli robimy razem 1700zł
[quote=""Franek""]Witam jesli chesz pozbyc ie filtra i dokonac modyfikacji w swoim 1.6TDI zapraszam mamy dobrze opanowane programowe usuwanie dpfow w PCR2.1 a przyrost mocy po modyfikacji to około 130KM i 310Nm[/quote]
Programowo (żeby nie sprawdzał różnicy ciśnień i nie inicjował wypalania) to jedno, ale czy udrożniacie go fizycznie? (jak się zapcha na amen, to albo nie uruchomisz silnika albo wywołasz np. pożar czy inną, poważną usterkę)
Z tego, co pamiętam, to w 1.6TDi jest DPF zespolony z CATem i może być problem.