[9n] Wymiana pierścieni tłokowych

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

M
Me-how
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 23 lip 2009, 11:42

[9n] Wymiana pierścieni tłokowych

Post autor: Me-how »

Witam wszystkich,

jakiś czas temu zostawiłem samochód (silnik 1.2 12v - w pewnych kręgach zwany, nie bez kozery, motopompą lub odkurzaczem) u niezbyt rozgarniętych lakierników (ul. Piękna 22 we Wrocławiu). Najprawdopodobniej wyładował im się aku i próbowali odpalić na zaciąg. Zmasakrowali mi w rezultacie głowicę. Głowica była remontowana: planowanie, 6 nowych zaworów, komplet uszczelniaczy, nowy łańcuch etc... Robił ją zaufany mechanik - wierzę, że jest ok. Za remont zapłaciłem 3000 PLN, lakiernicy zwrócili mi 1700 PLN, ale cóż z tego skoro muszę walczyć z następstwami. Silnik zjada straszne ilości oleju. Wszyscy mechanicy zgodnie mówią, że po doszczelnieniu głowicy ucieka przez pierścienie tłokowe (olej w spalinach, niebieskie "kopcenie", odymiona rura). Postanowiłem je wymienić. Najpierw był kłopot, żeby znaleźć ten typ pierścieni w sklepach, ale znalazłem...Okazuje się, że mechanicy nie chcą tego robić. Dziś jeden człowiek mi odmówił, bo z tego co zrozumiałem nie znalazł w jakiejś książce momentów dokręcenia łożysk wału korbowego, czy jakoś tak...Powiedział, że w tych silnikach takich rzeczy się nie robi, polecił mi za to półsilnik w serwisie za 20000 PLN.

Moje pytanie brzmi: Czy ktoś z was wymieniał pierścienie tłokowe w tym motorze i czy jest to w ogóle możliwe???? Dziękuję za wszelkie wskazówki i odpowiedzi. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

Z doświadczenia wiem, że po takim uszkodzeniu silnika czyli po przestawieniu się faz rozrządu powinno sprawdzić się stan cylindrów, czy niewielkie odłamki popękanych zaworów nie dostały między tłok a gładź cylindra. Silnik 1.2 jest dość "wredną" jednostką do naprawy, np kadłub silnika jest dzielony i w momencie odkręcenia śrub łączących następuje odkształcenie wsporników łożysk i automatycznie blok z wałem korbowym musi zostać wymieniony na nowy. Tak więc przy naprawie lepiej posługiwać się dobrym manualem serwisowym.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
HaNsiN
Początkujący
Początkujący
Posty: 160
Rejestracja: 13 kwie 2009, 18:16

Post autor: HaNsiN »

niemiła sprawa ;/ jeżeli koszta naprawy są spore dlaczego nie pomyślisz o wymianie silnika? Poszukaj jakiegoś motoru, bo może wyjść taniej i szybciej. Zaoszczędzisz czas, nerwy i pieniądze. Szkoda 3000 tysi co poszły na naprawę głowicy itd

dobra nie robię już OT, w Autodata mechanior nie będzie miał danych na temat Nm dokręcania panewek? Dziwne
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

Wyszperałem u siebie na hdd manual do tego silnika i niestety o pierścieniach ani słowa - dziwne, może panowie z VAG'a nie przewidują ich wymiany albo być może wyjdzie dodatek w którym to opiszą.

Zastanawiam się tylko jak wygląda wymontowanie korb z tłokami, bo silnik ma dość skomplikowaną budowę ze względu na dodatkowy wałek z obciążnikiem.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
M
Me-how
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 23 lip 2009, 11:42

Post autor: Me-how »

Dzięki za odpowiedzi. Rozważam oczywiście wymianę silnika, ale trudno będzie ocenić silnik tylko po wyglądzie, bo silniki na sprzedaż są oczywiście wymontowane. Biorę to pod uwagę tylko jako ostateczność.

Pozdrawiam

-- Pią Lip 24, 2009 3:11 pm --

Podpowiedzcie mi Panowie jeszcze jedno: Czy nie wiecie czy jest możliwa wymiana pierścieni tłokowych "górą"????
Awatar użytkownika
Trancer_GTR
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 227
Rejestracja: 11 lis 2008, 17:38
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Trancer_GTR »

[quote=""Me-how""]Czy nie wiecie czy jest możliwa wymiana pierścieni tłokowych "górą"????[/quote]

Nie ma takiej możliwości, trzeba wyjąć korby i tłoki z cylindrów.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
i
inginio
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 396
Rejestracja: 21 lis 2008, 21:41
Lokalizacja: Płock

Post autor: inginio »

Pierwsze chyba co powinieneś zrobić to podać tych lakierników do sądu!!! Generalnie za wiele nie syszalem o naprawach glównych tych silników, czyżby to byly jednarazówki-mam nadzieje że nie. Z tego co chlopaki piszą to może warto by byo kupić drugi silnik za 1500zl z gwarancją rozruchową?
KUPIE KATALIZATORY GLÓWNIE Z TDI oraz HDi
C
Ciastek
Początkujący
Początkujący
Posty: 130
Rejestracja: 30 maja 2009, 0:21
Lokalizacja: Siem-ce

Post autor: Ciastek »

Po rozmowach moim bratem ( jest mechanikiem) doradził wymianę silnika na nowy (używany z gwarancja)jak to stwierdził te silniki to jednorazówki :angry:
ZIELONE TDI - ECO 137KM/307NM
YAMAHA R1
M
Me-how
Newbie
Newbie
Posty: 12
Rejestracja: 23 lip 2009, 11:42

Post autor: Me-how »

Witam,

skończyło się tak, że wstawiłem nowy silnik w serwisie. Trochę mnie to kosztowało, ale Panowie zaproponowali spore rabaty (m. in. 20% na silnik). Po za tym zamierzam pośmigać tym samochodem jeszcze, jeszcze, dlatego wydawało mi się to wyjście najrozsądniejsze.
Okazało się, przy okazji, że po prostu kupiłem ten samochód z silnikiem w takim stanie. Piszę to ku przestrodze innych, bo człowiek co go sprowadzał był niby z polecenia, znakomity fachowiec i w ogóle...nie targowałem się nawet o 10 złotych. Zaufałem człowiekowi i nawet specjalnie nie sprawdzałem tego samochodu przy kupnie - błąd!
Inną refleksją jaka mi się nasuwa jest postawa mechanika, który robił głowicę. Miał ją zdjętą to musiał widzieć w jakim stanie są tłoki, ale miał widocznie wielką ochotę ją naprawić i zarobić...
I jeszcze jedno: wizyta w autoryzowanym serwisie stawia pod znakiem zapytania wizyty u rzemieślników. Robota była wykonana w miarę szybko, fachowo, z gwarancją, a koszty były porównywalne. Przepraszam porządnych mechaników, ale ja ostatnio mam jak najgorsze doświadczenia związane z rzemieślnikami.
To tyle...dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

Pozdrawiam
j
jarocustom
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 09 gru 2009, 22:45

Post autor: jarocustom »

Witam ! Czy da się wymienić pierścienie tłokowe w silniku 1,05 nie zdejmując głowicy, /od dołu/?Głowica niedawno była robiona i nie chciałbym jej zdejmować ,a będę wyjmował silnik,bo muszę budę pospawać, więc przy okazji chciałbym wymienić pierścienie ,bo przy dużym gazie kopci.
d
dywan102
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 84
Rejestracja: 13 wrz 2009, 23:27

Post autor: dywan102 »

Swoja droga to idz do sadu. Udup skurwieli.
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”