[9N] Wyładowanie akumulatora

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

e
erykko

[9N] Wyładowanie akumulatora

Post autor: erykko »

Witam!
W sobotę w nocy wracałem z dłuższej trasy (w obie strony wyszło ponad 800km, więc akumulator musiał być dobrze naładowany). W drodze powrotnej miałem 3 razy powtórzoną pewną usterkę, w odstępie kilku minut. Objawiała się ona tak, że przygasły kontrolki, 3-krotnir zadzwonił brzęczyk (ten który dzwoni raz np. przy zejściu na rezerwę paliwa) oraz mrugnęła jakaś kontrolka, prawdopodobnie była od hamulca ręcznego. Poszperałem trochę na forum i wydawało się, że to może być wina płynu hamulcowego, ale okazuje się, że samochód nie odpala (objawy takie same jak przy wyładowaniu akumulatora, czyli prawie brak kręcenia, zegary gasną). Wydaje mi się, więc, że jest to jakaś usterka elektryczna i to ona spowodowała wyładowanie aku. Macie może jakiś pomysł co to może być? Zawsze łatwiej coś podpowiedzieć mechanikowi, ale podjadę do niego dopiero jak kupię prostownik.
Awatar użytkownika
barmaz91
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3805
Rejestracja: 13 kwie 2009, 19:56
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: barmaz91 »

regulator napiecia w alternatorze
Moje POLO 86c2f OEM+ http://vwpoloklub.pl/forum/viewtopic.php?f=76&t=30319&start=0

Jaguar daily http://vwpoloklub.pl/forum/index.php/topic,67281.0.html



Ślesin 2012, Ślesin 2013, Ślesin 2014, Topornia 2014, Ślesin 2015, Ślesin 2016....
e
erykko

Post autor: erykko »

Dzięki, zmierzyłem multimetrem i akumulator ma tylko 12,1V.
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Aku jak aku. Ile napięcia jest na akumulatorze przy odpalonym silniku?

Powinno być 14,4 V. Zmierz i podaj wartość.
e
erykko

Post autor: erykko »

To dopiero mogę zrobić jak go odpalę:) Zmierzę przy okazji także pobór prądu przy wyłączonym silniku, bo może gdzieś pojawiło się jakieś zwarcie.
k
krzychobal
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 37
Rejestracja: 20 wrz 2010, 11:59

Post autor: krzychobal »

Witam.Na początek posprawdzałbym przewody od akumulatora do alternatora.Może być złe połączenie z masą lub poluzowana któraś ze śrub ; sprawdź wsuwki na przewodach wychodzących z regulatora napięcia czy nie są luźne bądź zaśniadziałe.U mnie objaw rozładowanego akumulatora i braku dobrego ładowania spowodowała zaśniedziała klema plusa.Była cała czarna i robiła się ciepła.PO oczyszczeniu i nasmarowaniu wazeliną bezkwasową nawet nie musiałem ładować akumulatora.
e
erykko

Post autor: erykko »

Jednak alternator. W sumie to jego reanimacja...
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”