WSZYSTKO O OBNIŻANYM ZAWIESZENIU

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
P3C1U
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 464
Rejestracja: 03 cze 2009, 18:41

Post autor: P3C1U »

http://zawieszenia-sportowe.pl/index.ph ... nfo-ogolne

poczytaj... może to Ci pomoże w doborze gwintu
Awatar użytkownika
yoker1988
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 329
Rejestracja: 20 mar 2011, 12:51
Lokalizacja: Letterkenny / Piła

Post autor: yoker1988 »

[quote="VWV"]Jeżeli masz kupować TA to bierz ten czerwony. Niebieskie są ciut gorszej jakości.

Na zdjęciach są pokazane gwinty do 6N. Ale ogólnie zestaw z DE powinien zawierać przednie górne sprężyny pasujące do 6N2 i do 6N. Większość pośredników w PL niestety ten zestaw dekompletuje, czyli sprzedają gwint do konkretnego modelu wyciągając z kartonu 2 sprężyny.[/quote]


Jesli mozesz to podeslij albo napisz ktory konkretnie bo sa 2 czerwone TA :P
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

poczytalem te wasze komentarze no i nierozumiem jak to jest jak kupie kit -4/-4 to czemu przod bedzie wyżej ? jak tam jest silnik i to 1.6 troche ciezki , czy niema silnik na to wplywu ?
l
lysy705
Początkujący
Początkujący
Posty: 153
Rejestracja: 16 sie 2012, 20:24
Lokalizacja: Andrychów

Post autor: lysy705 »

witam.mam pytanie.zastanawiam sie czy jezeli zaloze kit 60/60 to bedzie mi obcierac o opony?bd mial z tylu opony 175/70 14 a przod 175/65 14.prosze o odpowiedz:)
Awatar użytkownika
szmydziu
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 563
Rejestracja: 14 lis 2008, 10:53
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontakt:

Post autor: szmydziu »

[quote="lysy705"]witam.mam pytanie.zastanawiam sie czy jezeli zaloze kit 60/60 to bedzie mi obcierac o opony?bd mial z tylu opony 175/70 14 a przod 175/65 14.prosze o odpowiedz:)[/quote]

Prawdopodobieństwo, że będzie Ci obcierać wynosi ok. 75 % wg mojego "wydajemisię".
Ja mam gwint skręcony względem serii -80/-80, ale na zimowym setupie 185/55/14 obciera mi o plastikowe nadkole przy mocnym skręcie.
U Ciebie profil opony to aż ~10 % więcej, niż u mnie (przód) i ~15% więcej na tyle.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

[quote="marcc_Jr"]poczytalem te wasze komentarze no i nierozumiem jak to jest jak kupie kit -4/-4 to czemu przod bedzie wyżej ? jak tam jest silnik i to 1.6 troche ciezki , czy niema silnik na to wplywu ?[/quote]
Optycznie będzie wyżej bo blacha tylnego nadkola jest ciut bardziej zachodząca na koło stąd efekt uniesionego przodu. Dlatego przód powinien być przynajmniej 1.5-2cm niżej niż tył.
Awatar użytkownika
zazi1983
Początkujący
Początkujący
Posty: 160
Rejestracja: 17 wrz 2010, 21:26
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: zazi1983 »

Czy jak kupię gwint TA TECHNIX to muszę jeszcze coś dokupić? Rozpórki, twarde odboje itp? Czy tylko wymienić i śmigać??
Obrazek

One LOVE
d
darek-vw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 447
Rejestracja: 22 gru 2008, 23:05

Post autor: darek-vw »

[quote="zazi1983"]Czy jak kupię gwint TA TECHNIX to muszę jeszcze coś dokupić? Rozpórki, twarde odboje itp? Czy tylko wymienić i śmigać??[/quote]
ogólnikowo mówiąc... wystarczy kupić gwint, zamontować i śmigać, lecz...

jeżeli masz jakiś już tam przebieg i nic nie robiłeś z zawiasem to warto jeszcze zainwestować w górne gumy/łożyska, ponieważ jak ich stan jest już kiepski to przy gwincie dadzą już o sobie znać, a nie warto płacić dwa razy za montaż i geometrię.

rozpórki, dobra rzecz ale nie musisz ich od razu montować, ja jeżdżę już ponad pięć lat na gwincie i rozpórek nigdy nie miałem i nic się nie działo

twarde odboje przydają się jak mocno glebisz i chcesz mieć pewność, że koło nigdy Ci nie dobije do błotnika i go nie uszkodzi, więc odp sobie sam

przy twardym gwincie mogą się także ujawnić inne wady zawieszenia ze względu na przebieg i wiek, czyli np gumy w wahaczach
10\' VW Polo Classic Coupe R36


[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=185&t=26509]Wszystko o modyfikacji VW Polo Classic / Variant 6KV 1995-02
Awatar użytkownika
zazi1983
Początkujący
Początkujący
Posty: 160
Rejestracja: 17 wrz 2010, 21:26
Lokalizacja: Świebodzin

Post autor: zazi1983 »

[quote="darek-vw"][quote="zazi1983"]Czy jak kupię gwint TA TECHNIX to muszę jeszcze coś dokupić? Rozpórki, twarde odboje itp? Czy tylko wymienić i śmigać??[/quote]
ogólnikowo mówiąc... wystarczy kupić gwint, zamontować i śmigać, lecz...

jeżeli masz jakiś już tam przebieg i nic nie robiłeś z zawiasem to warto jeszcze zainwestować w górne gumy/łożyska, ponieważ jak ich stan jest już kiepski to przy gwincie dadzą już o sobie znać, a nie warto płacić dwa razy za montaż i geometrię.

rozpórki, dobra rzecz ale nie musisz ich od razu montować, ja jeżdżę już ponad pięć lat na gwincie i rozpórek nigdy nie miałem i nic się nie działo

twarde odboje przydają się jak mocno glebisz i chcesz mieć pewność, że koło nigdy Ci nie dobije do błotnika i go nie uszkodzi, więc odp sobie sam

przy twardym gwincie mogą się także ujawnić inne wady zawieszenia ze względu na przebieg i wiek, czyli np gumy w wahaczach[/quote]
Dzięki wielkie za info. Na wiosnę zakładam gwint i chcę się jakoś przygotować do tego ;) Pozdro :piwo:
Obrazek

One LOVE
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote="klocek"]warto ? gwint za 300zl http://img01.tablica.pl/images_tablicap ... -bytow.jpg[/quote]

Zapoznaj się najpierw z pojęciem "zawieszenie gwintowane" :roll:
To jest tzw "kit" czyli amortyzatory o innej charakterystyce + sprężyny obniżające.
Awatar użytkownika
klocek
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 400
Rejestracja: 10 lip 2012, 17:37
Lokalizacja: Hrubieszow

Post autor: klocek »

Wiem co to gwint :) nie to zdjecie wkleilem, moj błąd sorry
Awatar użytkownika
KondzioR.
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1351
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:52
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: KondzioR. »

Witam. Planuję kupić same springi -40/40.
pytanko jest jedno, czy po założeniu samych springów autko troszkę sie usztywni ?
Awatar użytkownika
Marcinek
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1104
Rejestracja: 13 sie 2011, 8:00
Lokalizacja: Malbork [GMB]

Post autor: Marcinek »

deczko ale nie odczujesz tego zbyt mocno
Awatar użytkownika
KondzioR.
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1351
Rejestracja: 12 wrz 2011, 17:52
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: KondzioR. »

Ale właściwości jezdne są troszkę poprawione ?
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”