[6n] Elektryczne lusterka? Montaż

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
janoelektryk
Początkujący
Początkujący
Posty: 105
Rejestracja: 07 cze 2010, 22:14
Lokalizacja: W******e

Post autor: janoelektryk »

Ważna rzecz przy podłączaniu led polaryzacja, jeśli podłączysz na odwrót nic się nie zepsuje tylko nie będą świecić.
Miernikiem sprawdź gdzie jest (+) 12V.
*ROBIĘ*to*co*LUBIĘ*to*znaczy*NIC*
Obrazek

hasło: rekin
v
varales
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 01 gru 2011, 15:44

Post autor: varales »

[quote=""Zico63c""]Tak sobie przeglądam forum i trafiłem na "perełkę".
Ten wybór w/g mnie to katastrofa; zarówno wizualna jak i legislacyjna: brak homologacji i możliwości składania (uszkodzenie pieszych!) - no ale "de gustibus non est disputandum".
Ponieważ są to tylko LED'y - nic Kolega nie spali. Co mam rozumieć pod "naprzemienne miganie"? Czy to, że jeśli migacz fabryczny świeci to lustro nie, a gdy jest przewa w świeceniu migacza fabrycznego - lustro się zaświeca? To dodatkowa nielegalność, trudna do osiągnięcia bez przekaźników. Lepiej jest podłączyć je "w fazie" czyli razem.
Kierunkowskaz LEWY ma kolor (jak w każdym VW) czarno-biały, prawy - czarno-zielony, do odszukania na manetkach, w skrzynce bezpieczników i w wiązce na lewym progu.
Przewód świateł pozycyjnych to (znów w wiązce progu lub - lepiej - we wtyku włącznika świateł) szaro-czarny - LEWE; szaro-czerwony - PRAWE. Masa to metal nadwozia lub spotkane przewody BRĄZOWE (to w VW zawsze masa).[/quote]


Miałem na myśli biały/pomarańczowy
kompozycyjnie ma działać tak jak zwykłe kierunki (Czyli gdy miga pomarańczowy to w lusterku też)

Co do wyboru, moja decyzja :) Mi się bardzo podobają i tyle, nie robię auta pod publikę
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

Ja to wszystko rozumiem. Wyjaśniłem jakie kolory w samochododwej instalacji ma ją jakie funkcje i do nich należy się wpiąc według własnych wymagań. Nic więcej nie jest tu konieczne - ma Kolega wszystkie dane.
v
varales
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 01 gru 2011, 15:44

Post autor: varales »

[quote=""Zico63c""]Ja to wszystko rozumiem. Wyjaśniłem jakie kolory w samochododwej instalacji ma ją jakie funkcje i do nich należy się wpiąc według własnych wymagań. Nic więcej nie jest tu konieczne - ma Kolega wszystkie dane.[/quote]


Oczywiście, dzięki serdeczne.

Po swiętach się tym zajmiemy :) i zobaczymy jaki będzie efekt :assasin:
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

Nie zdążyłem dopisać w poprzednim poście:
[quote=""varales""]Miałem na myśli biały/pomarańczowy
kompozycyjnie ma działać tak jak zwykłe kierunki (Czyli gdy miga pomarańczowy to w lusterku też)[/quote]
Jeśli białe z pomarańczowymi (w lusterku) miałyby migać przemiennie to też z LEDami jest ciężko to zrobić bez "kombinowania". W normalnych żarówkach jest to banalnie łatwe, wykorzystuje się różnicę opornosci dla świateł pozycyjnych i kierunkowskazów, z użyciem prawa Ohma. LEDy na ten "numer" są odporne.
Tak więc, "pozycyjne" czy też "obrysowe" świecą światłem stałym, miga tylko "pomarańcz".
Ostatnio zmieniony 18 gru 2011, 15:16 przez Zico63c, łącznie zmieniany 1 raz.
v
varales
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 01 gru 2011, 15:44

Post autor: varales »

[quote=""Zico63c""]Nie zdążyłem dopisać w poprzednim poście:
[quote=""varales""]Miałem na myśli biały/pomarańczowy
kompozycyjnie ma działać tak jak zwykłe kierunki (Czyli gdy miga pomarańczowy to w lusterku też)[/quote]
Jeśli białe z pomarańczowymi (w lusterku) miałyby migać przemiennie to też z LEDami jest ciężko to zrobić bez "kombinowania". W normalnych żarówkach jest to banalnie łatwe, wykorzystuje się różnicę opornosci dla świateł pozycyjnych i kierunkowskazów, z użyciem prawa Ohma. LEDy na ten "numer" są odporne.
Tak więc, "pozycyjne" czy też "obrysowe" świecą światłem stałym, miga tylko "pomarańcz".[/quote]




Czyli nie da sie podłaczyc by migały przemiennie?
Z
Zico63c
Początkujący
Początkujący
Posty: 177
Rejestracja: 04 paź 2010, 21:58

Post autor: Zico63c »

Dopisywałem na poprzedniej podstronie, ale wpiszę tu:
Jeśli byłby Kolega zainteresowany takim naprzemiennym miganiem tego lusterka, po zakupie dwóch dowolnych przekaźników na 12V ze stykiem rozwiernym - można to wykonać.
Mogą to byc te za kilka złotych z Allegro z Chin, jak i kupione w elektronicznym sklepie.
v
varales
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 01 gru 2011, 15:44

Post autor: varales »

[quote=""Zico63c""]Dopisywałem na poprzedniej podstronie, ale wpiszę tu:
Jeśli byłby Kolega zainteresowany takim naprzemiennym miganiem tego lusterka, po zakupie dwóch dowolnych przekaźników na 12V ze stykiem rozwiernym - można to wykonać.
Mogą to byc te za kilka złotych z Allegro z Chin, jak i kupione w elektronicznym sklepie.[/quote]


Ok dzięki Kolego, pobawię się tym na święta, zakupie to i zobaczymy!

W tym tyg mają dojść mi Lampy również więc mam troche zabawy
I
IrCio36
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 19 wrz 2012, 12:00

Post autor: IrCio36 »

Witam

Ja mam taki problem ze mam instalacje fabryczną (przynajmniej tak wygląda), mam lusterka elektryczne tylko nie mam na żadnej kostce napięcia!
Sprawdzałem miernikiem i masa jest, bezpieczniki wszystkie dobre, natomiast brak napięcia (oczywiście przy włączonym silniku itd.)

Moje pytanie do szanownych kolegów jest takie.
Czy ktoś z Was wie może gdzie szukać kostki lub przewodów, które powinny być gdzieś wpięte? (nie chce pruć całej instalacji, bo szkoda dłubać jak jest ładnie zrobiona) dodam ze autko mam od 2 tygodni.

Pozdrawiam
I
IrCio36
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 19 wrz 2012, 12:00

Post autor: IrCio36 »

[quote=""IrCio36""]Witam

Ja mam taki problem ze mam instalacje fabryczną (przynajmniej tak wygląda), mam lusterka elektryczne tylko nie mam na żadnej kostce napięcia!
Sprawdzałem miernikiem i masa jest, bezpieczniki wszystkie dobre, natomiast brak napięcia (oczywiście przy włączonym silniku itd.)

Moje pytanie do szanownych kolegów jest takie.
Czy ktoś z Was wie może gdzie szukać kostki lub przewodów, które powinny być gdzieś wpięte? (nie chce pruć całej instalacji, bo szkoda dłubać jak jest ładnie zrobiona) dodam ze autko mam od 2 tygodni.

Pozdrawiam[/quote]

Usterka była w instalacji na przegłubie do drzwi kierowcy. Musiałem pruć wiązkę. Najprawdopodobniej dostała się do środka woda, co spowodowało stwardnienie izolacji na przewodach wiązki i po czym część przewodów się ukruszyła.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”