
Pierwsze co będzie wam potrzebne to "centralny zamek'" składa się z dwóch siłowników wiązki kabli i centralki
Kod: Zaznacz cały
http://motoallegro.pl/item691534054_mt_zestaw_centralny_zamek_4_drzwi_2_2_promocja.html

Jakieś pół roku temu dorzuciłem do tego centralkę na pilota. :buba:
A więc przejdźmy do montażu:
Narzędzia jakie się przydadzą :
- Zestaw centralnego zamka - 35zł
- śrubokręt + - chyba każdy posiada :cool2:
- wiertarka z dremelem lub wiertło do metalu (do przewiertu otworów na kable do drzwi) - niestety niezbędne narzędzie do pracy z przewiertem drzwi
- papier ścierny (nie pamiętam jaki ale potrzebny do starcia wżerów po wywierceniu otworów) - 2/3 zł za arkusz który w zupełności wystarczy
- taśma izolacyjna/opaski do kabli - 2,5zł/5zł op.
- oraz szczere chęci

- coś na ochłodzenie zimne piwko / piwka lub kto co lubi :jester:
1.Zaczynamy od zdjęcia boczków z drzwi


2. Wybieramy miejsce gdzie wywiercimy otwór aby przeprowadzić kable (5 żył)

Ja zrezygnowałem z przycisku który zapalał światełko w samochodzie po otwarciu drzwi i już jeden otwór od strony wnętrza samochodu miałem ale każdy zrobi jak uważa.
3. Po wywierceniu otworów czas na wybór miejsca gdzie będzie centralka ... ja mam ją pod wykładziną na nadkolu (lewy przód) idealnie pasuje



4. Teraz przyszedł czas na doprowadzenie przewodów do siłowników na które niebawem przyjdzie czas

Zdjęć niestety nie ma bo to wedle uznania, każdy zrobi jak uważa za stosowne
5. Montaż siłownika w drzwiach (ponoć najbardziej problemowe zadanie)



Czerwone kropki to miejsca mocowania siłownika do drzwi (blachowkręty-nie ma co się martwić, są w zestawie)
Zacząć od górnego wkręta !!!
Zamocować siłownik na jednym wkręcie i ustawić go w pionie do rygla zamka.
Wkręcamy drugi wkręt i jedną stronę mamy z głowy :cool2: :cool2:
Powtarzamy operację na drzwiach pasażera.

6. Zostało zamontowanie cięgien od siłownika do zakma w drzwiach


Drut który dostaliśmy w zestawie przekładamy przez oczki siłownika i musimy połączyć go z zamkiem. W zestawie montażowym jest przewidziany inny sposób łączenia cięgna siłownika z cięgnem od rygla zamka.
Ja wymyśliłem inny sposób po 2h walki z połączeniem tego jak przewidział to producent.
A więc mój patent jest taki

docinamy cięgno od siłownika do wysokości na której łączy się cięgno rygla z zamkiem ( ważne z zapasem 2/3cm)
Na zdjęciu jest pokazana plastikowa (jakby kostka - w której chyba był przewidziany montaż centralnego zamka




7. Najtrudniejsze za nami

8. Na koniec zostało uzbrojenie centralki w zasilanie ... na wiązce kabli dwa są dłuższe przewody czerwony z bezpiecznikiem dociągnąć do akumulatora... "CZERWONY +" i prawdopodobnie "CZARNY -" lub BRĄZOWY(opcjonalnie w zależności od zakupionego zestawu)
Mam nadzieję że instrukcja jest zrozumiała dla wszystkich zainteresowanych owym tematem ... jeśli coś pominąłem to wybaczcie :crazy:
Chętnie wyjaśnię jeśli coś jest niezrozumiałe, mile widziane opinie na temat mojego pierwszego manuala
Życzę Powodzenia mt4d