pasy tył polo 93r. steilheck + problemy z wybieraniem biegów

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

j
jasiek21
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 18 lip 2009, 15:32

pasy tył polo 93r. steilheck + problemy z wybieraniem biegów

Post autor: jasiek21 »

Witam,
kupiłem 2 tygodnie temu Polo 1,4D 93r i mam dwa pytania:
1) podczas standardowego rozbierania wnętrza wyszło takie coś.
Z tyłu jest tylko jeden pas bezpieczeństwa. Po bliższym przyjrzeniu, tylko po stronie kierowcy są mocowania w bagażniku i jest mocowanie w boczku. Po stronie pasażera brak mocowań i przetłoczenia na boczku.
Miał ktoś taki przypadek? Pasy to jakiś ekstra wypas był? Aha w dokumentach normalnie pisze, że auto jest 5cio osobowe.
2) sprawa mam w autku skrzynię 5cio biegową i piątka nie dość że ciężko wchodzi(myślę, że to kwestia regulacji, bo mechanizm jest dość zużyty, ma lekkie luzy) , to jeszcze dość często zgrzyta. Próbowałem różne sposoby wrzucania i w zasadzie nie ma różnicy czy rzucam szybko czy sposobem autobusowym. Myślicie, że może to być kwestia niskiego poziomu oleju w skrzyni? Wszystkie inne biegi wchodzą malinowo, skrzynia zachowuje się cicho, tylko czasem się łożysko oporowe odezwie.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 22 lip 2009, 9:01 przez jasiek21, łącznie zmieniany 1 raz.
N
Neccy
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 65
Rejestracja: 15 lis 2008, 9:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Neccy »

co do 1) to Ci nie pomogę, dla to nowina co piszesz, ale
co do 2) posłuchaj:
Miałem podobnie do Ciebie. Wszystkie biegi były ok, ale V nie zawsze dawała się bezboleśnie wrzucić. Objawy bardzo podobne (jeśli nie nawet takie same jak u Ciebie). Koledzy z forum radzili, by zmienić olej w skrzyni, co zamierzałem zrobić. Jednak zaraz przed wizytą u mech. odwiedziłem kumpla - garażowego znawcę. Zajrzeliśmy pod auto, wykręcił lewarek zmiany biegów od skrzyni (zaraz przy skrzyni jest takie połączenie, element częściowo gumowy, częściowo metalowy). On przekazuje ruchy lewarka na skrzynie i jeśli jest jakiś luz, biegu nie wrzucisz, lub będzie Ci wyskakiwał. Ja miałem luz na tej gumowej części przez co piątka (jest najbardziej "wysuniętym biegiem" i delikatny luz może spowodować, że już jej nie wbijesz) nie zawsze chciała wchodzić. Wzięliśmy izolację, zminimalizowaliśmy luzy i trochę zmieniliśmy ustawienie tego czegoś (tak jest śrubka, jak ją odkręcisz, możesz regulować). Nie była potrzebna wymiana oleju (nic nie huczy, ani się nie odzywa), po tej operacji problem zupełnie znikł (skrzynia chodzi lepiej niż w Ren. 19 '96 mojego taty). Ale trzeba uważać, bo możesz rozregulować i mieć problem z ustawieniem lewarka, żeby Ci wszystkie biegi wchodziły! Także ostrożnie z tym.
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

mam 3 pasy z tyłu, i mocowanie po dwóch stronach, a mam Foxa (czyli uboga wersja polo) poprostu ktoś ci to powykręcał i tyle ;)
Awatar użytkownika
Andrzej_89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 535
Rejestracja: 08 lip 2009, 8:27
Lokalizacja: Sulejówek/Radziejowice

Post autor: Andrzej_89 »

albo stał się kiedyś jakiś wypadek i nie starczyło na pasy już :) też mam takie polo jak Ty jaśku, fox nawet i pasy są. także porównaj sobie obie strony samochodu i powinieneś znaleźć te mocowania, no chyba że coś się kiedyś stało i z niewyjaśnionych przyczyn tego brak.
j
jasiek21
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 18 lip 2009, 15:32

Post autor: jasiek21 »

dobra przeprowadziłem śledztwo.
a więc w bagażniku na błotnikach pas jest mocowany na śrubę z nakrętką więc dałoby się zamontować, bo stosowna dziura jest.
pod siedzeniem znalazłem mocowania na pasy, tylko były zaklejone i zamalowane.
Problem jest tylko z mocowaniem pasa z przodu, po stronie kierowcy jest przetłoczenie w boczku i miejsce na śrubę, po stronie pasażera nie ma tego przetłoczenia, więc nie ma gdzie zamontować pasu.

-- Pon Lip 20, 2009 5:02 pm --

rzućcie okiem gdzie jest montowany pas po stronie pasażera, bo popatrząłem na allegro na boczki z polo i są dokładnie takie jak moje. Sprawdzałem w Etce, ale zdjęcia nic nie wyjaśniają.
Awatar użytkownika
Andrzej_89
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 535
Rejestracja: 08 lip 2009, 8:27
Lokalizacja: Sulejówek/Radziejowice

Post autor: Andrzej_89 »

jak wrócę do domu to ogarnę Ci to, akurat mam cały środek rozebrany. także wieczorem możesz się na gg odezwać.

-- Pon Lip 20, 2009 7:09 pm --

od strony pasażera z powodu wlewu paliwa mocowanie pasa jest przesunięte na nadkole, troszkę poniżej boczka i chyba trochę schowane pod kanapą. ciężko mi teraz określić, bo od miesiąca nie mam wnętrza w samochodzie i nie pamiętam gdzie kanapa sięga, ale mocowanie jest właśnie na nadkolu.

-- Pon Lip 20, 2009 8:08 pm --

a, i skoro inne mocowania miałeś zatkane i zamalowane to to będzie tym bardziej, bo jak nie ma w tym mocowaniu śruby to jest dziura a zewnątrz i dostaje się woda spod koła. niestety aparat gdzieś mi wywędrował, bo bym Ci zdjęcia zrobił.
j
jasiek21
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 18 lip 2009, 15:32

Post autor: jasiek21 »

[quote=""Andrzej_89""]
a, i skoro inne mocowania miałeś zatkane i zamalowane to to będzie tym bardziej, bo jak nie ma w tym mocowaniu śruby to jest dziura a zewnątrz i dostaje się woda spod koła. niestety aparat gdzieś mi wywędrował, bo bym Ci zdjęcia zrobił.[/quote]
dzięki za sprawdzenie. Szukam już pasów, więc narazie tylko te mocowanie oczyszczę i pomaluję czymś na rdzę.

[quote=""jasiek21""]2) sprawa mam w autku skrzynię 5cio biegową i piątka nie dość że ciężko wchodzi(myślę, że to kwestia regulacji, bo mechanizm jest dość zużyty, ma lekkie luzy) , to jeszcze dość często zgrzyta. Próbowałem różne sposoby wrzucania i w zasadzie nie ma różnicy czy rzucam szybko czy sposobem autobusowym. Myślicie, że może to być kwestia niskiego poziomu oleju w skrzyni? Wszystkie inne biegi wchodzą malinowo, skrzynia zachowuje się cicho, tylko czasem się łożysko oporowe odezwie.[/quote]
teraz mi się coś popierdzieliło i ciężko wchodzi 1 i 2, tj. czasami muszę wcisnąć lewarek w dół, żeby 1 wbić. Dzisiaj kupię zestaw naprawczy lewarka i będę z tym rzeźbić.
Nie patrzałem jeszcze pod auto, ale jest tam coś wymienialnego co może złapać luzy poza samymi mocowaniami lewarka i tym dużym "łożyskiem" przez który wchodzi ten gruby wybierak do wnętrza?
o
olek1989
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 01 lip 2010, 0:44

Post autor: olek1989 »

Co do biegów to do ustawiania drążka jest tylko jedno położenie. Sprawdź jabłko pod lewarkiem oraz gumę od lewarka miałem ten sam problem :) Guma ma na zadanie zlikwidowanie luzu na drążku jak i odbić na 5
t
tomasz0912
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 272
Rejestracja: 26 maja 2009, 13:42
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Post autor: tomasz0912 »

1. Co do pasów to powinienes mieć wszystkie....
2. A kolego sprawdz te tuleje gumowe ktore utrzymuja drażek zmiany biegow w denaj pozycji....tuleja jest jak dzwignia wychodzi z tej obudowy pod lewarkiem i idzie w strone silnika. Mi spadla ta guma i nie moglem 5 załaczyc.
POWODZENIA ;)
j
jasiek21
Newbie
Newbie
Posty: 15
Rejestracja: 18 lip 2009, 15:32

Post autor: jasiek21 »

dzięki za odpisanie, ale auto już dawno sprzedane. Z biegami sobie poradziłem, pasy olałem bo nigdy ich nie potrzebowałem
ODPOWIEDZ

Wróć do „nadwozie + wnętrze”