[6N] wymiana paska klinowego

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
raficopv25
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 24 lis 2008, 10:43
Lokalizacja: Kruszwica

[6N] wymiana paska klinowego

Post autor: raficopv25 »

witam

mam pytanie czy ktoś z was wymieniał pasek klinowy dzisiaj się do tego zabrałem i nie mogę założyć nowego paska
nie wiem czy da rade jakoś podnieść napinacz czy co? jak ktoś wymieniał i ma jakiś sposób to proszę opisać jak to zrobić bo na razie polo stoi w garażu bez paska z góry dzięki i pozdrawiam :)
Awatar użytkownika
Michał88
Swój
Swój
Posty: 855
Rejestracja: 13 lis 2008, 19:04
Lokalizacja: Gniezno

Post autor: Michał88 »

Podnieś auto na lewarku siadasz przed zderzakiem zakładasz klucz 15 na napinacz tak żeby klucz był skierowany do dołu i odpychasz cobie nogą napinacz do oporu i zakładasz pasek. 5 minut roboty z podniesieniem auta i zdjęciem koła dla wygody. Instrukcja dotyczy aut na płaskim pasku.
Awatar użytkownika
raficopv25
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 24 lis 2008, 10:43
Lokalizacja: Kruszwica

Post autor: raficopv25 »

ok dzięki zaraz pędze do garażu i spróbuje :)
Awatar użytkownika
raficopv25
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 24 lis 2008, 10:43
Lokalizacja: Kruszwica

Post autor: raficopv25 »

pasek założony polo śmiga pozdrawiam :)
l
luri
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 12 lip 2012, 0:15

Post autor: luri »

Witam.
U mnie jest problem ponieważ napinacz odkręca sie śrubą 17 :( i żeby ściągnąć pasek należy odkręcić napinacz, ponieważ odciągnąć go się nie da :( co to może być ? dodam ze słychać metaliczny dźwięk, gdy się ściągnie pasek cisza. Spotkał się ktoś z czym takim?
Awatar użytkownika
suhhar
Swój
Swój
Posty: 770
Rejestracja: 13 maja 2009, 13:47
Lokalizacja: kłodzko

Post autor: suhhar »

jak sie napinacz nie odgina ? u mnie sie odgina moze masz zapieczony taki tloczek co reguluje luz na napinaczu. Metaliczny dzwiek to dziwne a kreciles kazdym kolem jak sciagles pasek ? slychac cos ?
Obrazek

Zawsze szukam dziury w całym więc proszę się nie denerwować !!!
l
luri
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 12 lip 2012, 0:15

Post autor: luri »

W ogóle nie mogę go odciągnąć. Ściągnąłem pasek i cisza , kręciłem szarpałem każdym kółkiem i nic ;/ zero luzu zero jakiś odgłosów. Nie wiem co to może być.
Może tak jak mówisz ze zapiekł się napinacz i przez to taki metaliczny dźwięk, nie wiem. Ale muszę coś z tym zrobić kupiłem go w opłakanym stanie.
Pierwsze co to rzuciły się w oczy wycieki. Ciekło z półosi. Wymienione wszystkie uszczelniacze + uszczelka wybieraka. Teraz chciałbym się właśnie pozbyć tego metalicznego dźwięku ale muszę znać jego przyczynę. Później blacharka.
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

W garażu wykręć alternator , sciągnij pasek odkręcają pompę wspomagania (najpierw te koło ze wspomagania potem po kłopocie) sciągnij całą łapę i oblukaj wydaję mi się że wystarczy trochę oleju i napinacz będzie hulać ale łożysko będzie trza wymienić.Też mam metaliczny dzwięk to łożysko napinacza, normalka sie rozsypało. po wymianie będzie gites:)
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

a koledzy potwierdźcie jaki model paska do 6N aex akv 1,4 wspomaganie, bez klimy czy jest to 6PK 1070??? bo chcę kupić w necie i nie nie jestem pewien dokładnie jaki
civic r18a2/407 1,6 HDi
l
luri
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 12 lip 2012, 0:15

Post autor: luri »

A wiec tak. Pasek ściągnąłem raz jeszcze , przez całkowite odkręcenie rolki napinacza.
Prowadnica czy jak to tam się nazywa do której przykręcona jest rolka napinacza ma ruch raptem 1mm góra dół, w ogóle nie pracuje ;/
Teraz tak kręciłem raz jeszcze kołami od pompy wspomagania i czasem słuchać taki stuk jakby coś w środku pompy było i się obijało.
Pompa wody jak się nią kręci to wydaje delikatny pisk jakby, czyli prawdopodobnie jest również do wymiany.
A teraz moje pytanie czy lepiej rozkręcić pompe wspomagania i wymienić łożysko, ponieważ pracuje prawidłowo. Czy wymienić na używkę ?
Jak koledzy radzicie.
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Używka , nie masz pojecia jak trudno jest wymienić łożysko . z tego co się orientuję to napinacz tez można rozkręcić.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
l
luri
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 12 lip 2012, 0:15

Post autor: luri »

tylko ze jest znów problem :( brak numeru ( oznaczenia pompy ) jest tylko numer 794 9701 na obudowie pompy.
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

dobiorą Ci dobry zamiennik gdzieś w sklepie, zawieź i pokaż o jaką pompę chodzi
możesz też oddać do regeneracji swoją, może uda się odratować, to najlepsze rozwiązanie, gdyż nowe pompy trochę kosztują (ja za swoją dałem prawie 400zł, BOSCH, ale to mocniejsza pompa do mojego silnika, do zwykłego pewnie będzie taniej)
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote=""luri""]W ogóle nie mogę go odciągnąć. Ściągnąłem pasek i cisza , kręciłem szarpałem każdym kółkiem i nic ;/ zero luzu zero jakiś odgłosów. Nie wiem co to może być.
Może tak jak mówisz ze zapiekł się napinacz i przez to taki metaliczny dźwięk, nie wiem. Ale muszę coś z tym zrobić kupiłem go w opłakanym stanie.
Pierwsze co to rzuciły się w oczy wycieki. Ciekło z półosi. Wymienione wszystkie uszczelniacze + uszczelka wybieraka. Teraz chciałbym się właśnie pozbyć tego metalicznego dźwięku ale muszę znać jego przyczynę. Później blacharka.[/quote]
to kolego masz zatartą tulejkę dźwigni napinacza, lub padł napinacz w najlepszym wypadku , popatrz viewtopic.php?f=25&t=21532 , brakuje w manuału przyczyny padnięte sprzęgło jedno kierunkowe na altku , a skutki wymiana , pręta napinacza , tulejki pręta , a czasem podstawa altka terz trzeba wymienić , obym się mylił .
Awatar użytkownika
Bieniek1984
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 88
Rejestracja: 28 kwie 2009, 17:12
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Bieniek1984 »

Witam mam pytanie chce wymienić rolkę napinacza i tu moje pytanie czy śruba mocująca rolkę ma lewy gwint czy normalny ? da rade wszystko zrobić od góry bez kanału
Było -> ABS, PPx2, OpenAiR, Servo, centralny+alarm, szport wydech <!-- s]
Bylo Audi B4 1,9 TDI + chip ,
było VW Golf 1,6 TD + LDA, FMIC
było Audi A4 1.9 TDI chip 115KM
jest VW Golf 4 1.9 TDI 90KM
Jest wsk 125
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”