Mam problem.
Otóż od jakiegoś czasu auto zaczęło strasznie kopcić z rury.
Dodam ze dymienie jest koloru ciemno szarego.
Spalanie nie wzrosło. Auto nie bierze oleju ani płynu chłodzącego.
Kopcenie jest najbardziej widoczne przy 1800 obrotach na biegach 1,2 i 3.
Przy delikatnym dodawaniu gazy przy 1800obr auto jedzie jedzie i nagle jest jakby nie rozpędzało się dalej ( jest jakby jakas luka ) ale obroty ida w gore ( tak do 2100obr) i gazu dodaje i dosłownie za sek auto puści mocnego dymka i jedzie dalej.
Dodam iż kopci też bez tego i nie zawsze jest ta jakby luka na pedale gazu.
pierwsze co, zajrzyj do dolotu, pewnie jest tam tyle syfu, że jest bardzo ograniczony przepływ powietrza i silnik dostaje go zbyt mało. Napisz jeszcze jaki masz przebieg, bo jeśli masz dużo najechane, bo może być to oznaka wtryskiwaczy. Sprawdź ich korekcje vagiem. Zrób logi dynamiczne i wrzucić je na forum, mądre głowy powiedzą Ci co niedomaga.
Wszystkie węże wydają się być sprawne ( nie mam możliwości dokladnie przeanalizowania ich na podnośniku).
Wczoraj wymieniony został zawór EGR ( nie byl on mocno zasyfiony ) i przeczyszczony przepływomierz.
Auto puszcza dym i kopci przy okreslonych obrotach 1800-2200 przy wolnej, ekonomicznej jeździe. Tak to nie moge powiedzieć bo się ładnie zbiera ale to to chyba to co bylo kiedys.
Kolor cieżko odkreślić. Czasem czarny czasem szary.
Film do wyglądu jak to mniej więcej wygląda.
kolega Groszu miał kiedyś w 9N 1.4 TDI 75 KM problem z syfem w rurze od dolotu i spadającą rurą, kopcił mu wtedy i nie jechał jak powinien, jechał jakby miał 1.4 D bez turbo
Kręcisz filmy, które i tak niewiele mówią o twoim problemie, poza tym, że kolor dymu jest chyba czarny.[quote=""qqrydza""]Zrób logi dynamiczne i wrzucić je na forum[/quote][quote=""murzyn""]Szczelność dolotu sprawdź[/quote]Szczelność dolotu najlepiej sprawdzisz podłączając sprężone powietrze dorury tłoczącej, zdejmując ją przy sprężarce i nasłuchujesz czy nie ucieka powietrze.[quote=""ntn""]A jakies inne pomysly?[/quote]Dla pewności zaślepiłbym zawór EGR. Aby zdiagnozować problem musisz sprawdzić ewentualne błędy, następnie wykonać logi z odpowiednich grup. Które i jak je należy wykonać, znajdziesz na tym forum lub na innych forach i niekręć więcej filmów, bo to jest bez sensu.