VW Polo 86c steilheck version Azur

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

VW Polo 86c steilheck version Azur

Post autor: krakers2207 »

Witam wszystkich chciałbym przedstawić moje polo steilheck
Rocznik:1989
Wersja:Azur
Silnik:1.0 KAT
Wyposażenie:
-radio VW ALPHA + głośniki 2x150W
-tunel środkowy
-zamykany schowek
-szyby atermiczne
-ozdobne kołpaki kół VW
-dyfuzor
-tłumik ze stali nierdzewnej
-skórzana kierownica i gałka zmiany biegów
-lakier metalic(atlas grey)
-relingi dachowe
-blachy ocynkowane

Już zrobione:
-aluminiowe felgi + opony 155/70
-usuniecie drobnych rdzawek
-wymiana reflektora przedniego
-wymiana zbiornika paliwa
-wymiana zawieszenia
-podłączenie wycieraczki tył i spryskiwacza
-wymiana anteny
-konserwacja podwozia wraz z profilami zamknietymi

Do zrobienia:
-polerowanie felg na lustro wraz z końcówka tłumika
-to co warto w nim zrobic a sam nie wiem, wiec czekam na was :piwo:

Fotki z kwietnia:

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

Niedługo będą kolejne fotki tylko muszę go umyć ;) Pozdrawiam i czekam na opinię ;)

ObrazekObrazekObrazekObrazek

dorzucam fotki felg pochodzą one z audi 4000, na zdjęciach są jeszcze przed zakupem brudne zaśniedziałe itp; jutro postaram się wrzucić jak na samochodzie wyglądają, może będziecie uważać że nic specjalnego ale za 160 zł felgi w tym stanie to jak za darmo ;)

Zdjęcia felg na samochodzie niestety brudnym ;)

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony 09 lut 2013, 5:54 przez krakers2207, łącznie zmieniany 1 raz.
d
danielson
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 22 lip 2012, 22:11

Post autor: danielson »

Optycznie super zadbana. Jedno mnie wkurza... U wszystkich zegary tak ladnie pokazuja a u mnie jak np jest pelna godzina to krotka wskazowka od godziny i tak jest nie na rowni tylko kawalek dalej... I za nic nie moge tego zrobic. A tu brakuje sprezyn 40/40 by bylo do codziennej jazdy i bedzie spoko. Ile ci pali twoje polo? tak z ciekawosci bo mi wskaznik paliwa nie dziala i nie wiem ile na ilu moge przejechac
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

Autem łącznie jeżdżono tylko dwa lata od 1990 do 2002 stało, potem kupił ją jakiś dziadek jeździł trochę i stało do 2006 dopóki jej nie kupiłem, miał jeszcze na siedzeniach folie volkswagena. Jeśli nie szarżuje tak do 70 km to okolo 5l powyżej 90 to już koło 6-7 l zależy wszystko od jazdy. Faktycznie brakuje mu kilku cm gleby no ale po naszych drogach jak będe miał glebe to wszystko zgubie :D Może robierz licznik i popraw tą wskazówkę ręcznie :D

Dodano: Pt lip 27, 2012 3:59 pm
Jestem już po 15-16 godzinach polerowania felg została mi tylko polerka filcem i woskowanie :oki: Zamieszczam poniżej fotki felg :grin:

ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
patrycju5z
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 505
Rejestracja: 06 wrz 2010, 9:04
Lokalizacja: Knurów/Gliwice
Kontakt:

Post autor: patrycju5z »

Witam,
Bardzo fajna Pola. Widzę, że lakier świecący, odbijający na lustro. Ciemny szary jest świetny. A nowe felgi bardzo mi się podobają. Dzisiaj kupiłem takie same do swojego :-)

Proszę o krótki opis polerki :) Zapraszam do siebie.

Pozdrawiam,
Patrycjusz
Mały ale wariat!
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=27&t=38104

VW Polo 86c 1988r HZ 45KM 1.0
Ford Focus mk1 2004r TDCI 100KM 1.8
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

Niemiecki kurz dobrze zakonserwował to auto :grin: Jestem ciekawy ile za nie dałeś poza tym dokonałeś świetnego wyboru felg bo są strasznie rzadkie a po polerowaniu będą warte każdej setki na polówce :oki:

Opis polerki:
potrzebne materiały:
papiery ścierne wodne: 240, 600, 800, 1000, 1500, 2000, 2500, woda, mydło w płynie

Papier tniesz na małe kawałeczki(takie do ręki) zaczynasz od najmniejszej gradacji czyli 240(można zacząć od mniejszej ale ja postanowiłem od tej), moczysz na 5 minut w wodzie, wyjmujesz i trzesz co raz szybciej wg wyższych gradacji i jak papier się zabrudzi moczysz i dalej aż go zniszczysz. Od 1000 używasz już wody z mydłem. Jeśli chcesz dobrze to zrobić to potrzeba około 16 godzin na felgę ja próbowałem jedną zrobić w 13 to efekt już taki nie wyszedł. Po papierach wszystkich myjesz felgę z pozostałości a następnie pasta SONAX(strasznie dobra) zbierze pozostałości, wycierasz wszystko na sucho, polerujesz filcem a następnie pasta ALU CHROM K2 i jak przy poprzedniej paście. Efekt lustra według mojej instrukcji murowany :grin:

Ostatnio wychaczyłem tłumik z nierdzewki i też walnąłem polerkę, jutro przedstawię jak to obecnie wszystko wygląda ;)

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
fred
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 487
Rejestracja: 28 wrz 2011, 15:02

Post autor: fred »

Fajne polo. Kola jak najbardziej na plus. Tylko zastanawia mnie opis auta,a dokladniej blachy ocynkowane i skórzana kierownica. Mozesz cos wiecej o tym napisac bo nie bardzo rozumiem??
Pozdrawiam :)
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

[quote=""fred""]Fajne polo. Kola jak najbardziej na plus. Tylko zastanawia mnie opis auta,a dokladniej blachy ocynkowane i skórzana kierownica. Mozesz cos wiecej o tym napisac bo nie bardzo rozumiem??
Pozdrawiam :)[/quote]

Nie wiem jak reszta polówek 86c ale moja ma nadwozie czyli blachy z ocynku mogę to udowodnić jeśli ktoś potrzebuje :D A jeśli chodzi o kierownice i drążek zmiany biegów jest obszyty skórą albo materiałem skóro podobnym :D Sąsiad miał też 86c i jakoś jego kierownica była jakaś tak plastikowa ;D
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
fred
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 487
Rejestracja: 28 wrz 2011, 15:02

Post autor: fred »

[quote=""krakers2207""]Nie wiem jak reszta polówek 86c ale moja ma nadwozie czyli blachy z ocynku mogę to udowodnić jeśli ktoś potrzebuje :D A jeśli chodzi o kierownice i drążek zmiany biegów jest obszyty skórą albo materiałem skóro podobnym :D Sąsiad miał też 86c i jakoś jego kierownica była jakaś tak plastikowa ;D
Pozdrawiam[/quote]
A kierownica ma jakieś szwy? Bo jakoś na zdjęciach wygląda na zwykłą tylko może twoje nie jest tak wylizana jak sąsiada i to cię zmyliło :)
Co do blach ciężko jest mi w to uwierzyć w ocynk,ale znawcą nie jestem więc nie będę już wnikać bardziej.
Ogólnie fajną masz polówkę i mam nadzieje,że będzie długo służyć :)
pozdrawiam
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

No możliwe że masz rację co do blach z ocynku można bardzo łatwo to sprawdzić ;) Otwierasz klapę i zdejmujesz ten plastik z klapy gdzie są te przewody od wycieraczek, szyby, silnik wycieraczek. No i widać tam nie pomalowaną blachę tylko goły ocynk :D Czytałem na niemieckim forum że w przeciwieństwie do poprzednika polo zostało ocynkowane i lepiej zabezpieczono je przed korozją więc coś w tym jest :D Widać to zresztą na pierwszy rzut oka, weźmy inny samochód polski, czeski albo z innych marek które były produkowane w tym okresie, jeśli jeszcze jeżdża to miały kilka razy wymienianą blacharkę a polo Twoje czy innych użytkowników forum trzymają się świetnie a ich lakiery po pielęgnacji świecą się jakby dopiero co wyjechały fabryki ;)
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

ocynkowane..... dobry żart
jeszcze nie widziałem żadnego VW z lat 80/90 w ocynku
ocynkowanych blach nie stosowali bo było by auto dużo droższe a miało to być auto dla ludu
przestań czytać te niemieckie fora bo ktoś tam sieje farmazony nie z tego świata
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

Poniżej zdjęcia niedowiarki :grin: najtańsze polo w podstawie kosztowało przeliczając na dzisiaj około 16 tyś zł a że moje było w wersji specjalnej kosztowało około 33 tyś więc jak na tamte czasy trochę dużo ;)

ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

rozrysunek blach w 2efie. w 86c jest pewnie podobnie
Obrazek
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

Dzięki lukas2305 no i jednak wyszło na moje że polo jest w ocynku :grin:
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

hhehehee dobre jaja
blacha ocynkowana a nalot ocynkowy (korozyjny) to zupełnie inna baja
fosforowanie cynkowe :grin: czyli powłoka antykorozyjna to coś innego
woskowanie czy fosforowanie to popularne metody od zalania wieku w ochronie karoserii przed wilgocią
cynkuje się elementy osobno a nie razem to tak propo
gdyż ładuje się zmieno chemicznymi ładunkami

moje kosztowało dwa prawie 3 razy tyle co twoje i jakoś o cynku nie ma i nie było
k
krakers2207
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 280
Rejestracja: 16 cze 2012, 21:52
Lokalizacja: GTC

Post autor: krakers2207 »

A już miałem nadzieję że to ocynk :cry: faktycznie fosforowanie cynkowe to jedna z metod galwanizacji ale nie tak dobra jak cynkowanie, w takim razie nie wiem co zastosowali innowacyjnego w tym polo w sprawie zabezpieczenia antykorozyjnego :D A co do ceny nie porównujmy G40 czy niektórych wersji specjalnych bo nie ma ich tyle co standardowych wersji :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „86C”