AEX 1.4 dodawanie gazu i przerywanie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
kln
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 22 lis 2008, 19:54
Lokalizacja: Lublin

AEX 1.4 dodawanie gazu i przerywanie

Post autor: kln »

Witam,
Problem: gdy dodaje gazu - czyt. rozpędzam auto, z reguły przy 3k obrotów (chociaż nie jest to regułą) szczegołnie na zimnym silniku (albo jak trochę postoi) auto szarpie. Tak jakby nie dochodziła benzyna, albo w układzie paliwowym było powietrze. Jak zmienie bieg to momentalnie to ustaje, a potem zazwyczaj znowu. Dzieje się tak tylko przy dodawaniu gazu. Ogólnie autko straciło także troche mocy na moje oko. Co ciekawe dzieje się tak na beznynie i na gazie, więc wykluczyć można winę filtrów (?) pompy (?)
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

U mnie przy takim silniku i tego rodzaju objawach winna okazała sie cewka. Równie dobrze może być cos z kablami WN, świecami albo i czujnikiem Halla.
Zresztą:
viewtopic.php?f=20&t=4753
viewtopic.php?f=20&t=4581
viewtopic.php?f=20&t=4303
viewtopic.php?f=20&t=4015
Awatar użytkownika
kln
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 22 lis 2008, 19:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kln »

Komputer nie ma błędów. Świece wymienie w pierwszej kolejności bo nie wiem kiedy były wymieniane, ale podejrzewam że dość dawno.
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

przy okazji przeczyść wszystkie fajki w środku bo one śniedzieją albo się utleniają, a poza tym sciągnij kopułkę i wyczyść styki pilniczkiem oraz palec drobnoziarnistym papierem ~1500
Powinno pomóc.
civic r18a2/407 1,6 HDi
L
Lukas787
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 13 lip 2009, 14:37

Post autor: Lukas787 »

Kolego mi pomogla wymiana kopulki i palca, koszt to niecale 40zl za czesci niemieckiej firmy, wiec radze od tego zaczac bo to niewielki koszt a bardzo wazna rzecz.
pozdrawiam
Awatar użytkownika
kln
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 22 lis 2008, 19:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kln »

Świece wymieniłem i bez oznak poprawy.
Dziś rano po odpaleniu silnik nierówno pracował a następnie zgasł. Odpaliłem ponownie, trochę pomarudził i wszystko wróciło do normy. Ma to związek z zimnym silnikiem chyba, i być może wilgoć też ma znaczenie. Czyli te objawy pasowały by pod palec i kopułkę?
Awatar użytkownika
sidewinder3
Pan Kubeczek
Posty: 505
Rejestracja: 22 lis 2008, 8:52
Lokalizacja: GA

Post autor: sidewinder3 »

Palec i kopułkę przeczyścić nie zaszkodzi ale objawy bardziej wskazują na cewkę lub kable WN.
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Ja osobiście obstawiam kable WN.
Wjedź do ciemnego pomieszczenia i odpal motor. Jeśli kable zaczną świecić, to masz zdiagnozowana usterkę.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
Awatar użytkownika
kln
Początkujący
Początkujący
Posty: 99
Rejestracja: 22 lis 2008, 19:54
Lokalizacja: Lublin

Post autor: kln »

Sprawdzone - kable nie świeca. Hmm czyli cewka? Da się to jakoś sprawdzić przed wydaniem ~200pln?
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

1.Osoba ściąga fajkę świecy i montuje w nią świece i patrzy czy jest iskra
2.Osoba próbuje odpalać auto, jeśli nie ma iskry na którejś ze świec to cewka padnięta, pod warunkiem, że świece są OK.
Trzeba uważać żeby czasem nie dostać tą iskrą bo to prąd o napięciu 15-30 000 Voltów, dobrze że natężenie mniejsze bo byłoby ryzyko... :bomb:
civic r18a2/407 1,6 HDi
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”