[6n2] Spadek mocy TDI

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
pietruh
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:06

[6n2] Spadek mocy TDI

Post autor: pietruh »

Jadąc sobie samochodem do krk, przy wyprzedzaniu z piątki samochód stracił dynamikę zrównałem się z wyprzedzanym samochodem miałem ok 90 km/h, samochód przestał się rozpędzać, tak jakby turbina zaprotestowała, później przez dalszą drogę do krakowa na piątym biegu ledwo 110 wyciągnąłem. Wracając samochód normalnie przyspieszał i pod górkę mogłem już pędzić 140 km/h. Co mogło być przyczyną, czy to wina turbiny(do ok 2000oobr/min samochód w miarę przyspieszał)?
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

najpierw diagnstyka VAG-iem , potem wyciąganie wniosków. Tak ,to możemy wróżyć z fusów
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Wystarczyło zgasić i odpalić od nowa silnik. Już raz tak u siebie miałem. Jadę na autobanie 150, wyprzedzam - 160, 170 i nagle buuuu, samochód zwalnia. Żadna kontrolka nic się nie zaświeciła. Zwolniłem do 120, redukcja na 4 bieg, gaz w podłodze a Polo nie chce przyspieszać. Więc puszczam gaz, wciskam sprzęgło, gaszę silnik i odpalam, bo już kiedyś o czym podobnym w mercedesie słyszałem że trzeba tak zrobić. Daje buta i Pola buja się do 210 bez problemu. Na 20 tyś zrobionych km tylko raz miałem takie zdarzenie. Tak jak by turbo się zawiesiło.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Myślę że na 90% to wina przepływomierza powietrza, lub na 10% zawór sterowania ciśnieniem doładowania w turbinie.
dużo winnych może się tu pojawić :bomb: ....gdybać można.
VAGCOM obowiązkowo i będziesz wiedział, jeśli błędów nie wykryje to spróbuj przepływomierz powietrza zmienić.
Powinno pomóc. :dance:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Alan6R
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1343
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:44
Lokalizacja: Kobyla Góra

Post autor: Alan6R »

Ale z tego co wiem to objawy przepływki są takie że auto jest cały czas mułowate, a nie raz normalnie jedzie, raz gorzej.
Ślesin 2009 | Pławniowice 2009 | Pławniowice 2010
VW Polo 6R 1.2 TSI Highline.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stat
T
Toto
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2078
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:41
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Post autor: Toto »

ja miałem kilka razy taką sytuację w Vectrze ojce...tylko, że tam wyświetla się kontrolka auta z kluczem (takim do odkręcania śrub ;) ) i oznacza to, że komputer przeszedł w tryb awaryjny...czyli turbina w ogóle nie działa, a obroty ograniczone są do 2 tys., dodatkowo wzrasta spalanie bo silnik dostaje przez cały czas taką samą mieszankę, no i w tym przypadku również pomaga ponowne uruchomienie auta...co do przyczyny, czytałem na forum Vectry, że jest wiele...pd nieszczelności w układzie od turbo nawet po nieodpowiedni rozmiar kół zaprogramowany w komputerze...myślę, że w przypadku Waszych Polówek komputer również przeszedł w tryb awaryjny...pozdrawiam :grin:
Prawdziwego mężczyznę poznasz po tym jak dba o swoje auto.

Obrazek

[url=http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... =56&t=6865]Toto -
Awatar użytkownika
sebatec
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 353
Rejestracja: 03 cze 2009, 17:44
Lokalizacja: Leszno

Post autor: sebatec »

Ja się spotkałem z taką sytuacją że auto było mułowate więc szwagier stwierdził - trzeba wymienić przepływomierz - 230zł, założył i dalej to samo (wtopił kasę) - okazało się że miał połamane kabelki od przepływomierza i nie było przejścia. VAG pokazywał błąd przepływomierza.
Das Auto.
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”