[9n] 1 kluczyk + brak pilota

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

s
spider3k
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 11 cze 2012, 23:19

[9n] 1 kluczyk + brak pilota

Post autor: spider3k »

Witam, mam taką sytuację kupiłem auto jednak posiadam tylko 1 kluczyk (niedługo dorobię drugi - dla bezpieczeństwa) i chciałbym się zapytać czy można kupić pilot do autka? Jeśli tak to prosiłbym o wyjaśnienie w jaki sposób tego dokonać oraz przykładowe linki do aukcji gdzie mogę kupić potrzebne rzeczy. W aucie jest centralny zamek.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam
Oczywiście, że można.
Żeby móc mieć zdalny centralny zamek z pilotem, trzeba mieć w samochodzie odpowiedni moduł komfortu - taki, który będzie obsługiwał sterowanie radiowe. Moduł, który to obsługuje ma numer: 6Q0 959 433 E. Koszt używanego modułu komfortu na allegro to ok 100zł z wysyłką - np. http://allegro.pl/modul-komfortu-polo-f ... 46434.html . Do tego musimy dokupić pilot (kluczyk-scyzoryk), który będzie działał na częstotliwości 434 MHz - numer kluczyka 1J0 959 753 DA .Koszt pilota to ok. 150zł. Ja osobiście kupiłem na allegro kluczyk w nowej obudowie (chińszczyzna), ale z oryginalną elektroniką w środku. Coś takiego: http://allegro.pl/vw-seat-skoda-kluczyk ... 41125.html Gdy to już masz, musisz odpowiednio ustawić kodowanie modułu komfortu przy użyciu VAG-COMa (267 dla Polo 5D). W Twoim przypadku kolejną niezbędną rzeczą jest pastylka - transponder Crypto48, którą musisz włożyć do kluczyka (nie wszystkie klucze z allegro je mają). Jest ona niezbędna do odpalenia samochodu - immobilaizer. Taką pastylkę oczywiście również trzeba odpowiednio zaprogramować do Twojego samochodu... Fachowcy biorą za to coś ok 200-300zł. No i oczywiście musisz wyfrezować grot - koszt 30-40zł. Potem pozostaje już tylko przyuczyć pilot do Twojego samochodu (modułu komfortu), aby działało otwieranie z pilota. Jak to wszystko dokładnie zrobić samemu, masz opisane w tym manualu:
viewtopic.php?f=25&t=26054 (link do "...poniższa kontrolka" chyba zmienił "właściciela" :D )

Trochę zabawy jest. Ja u siebie dołożyłem pilot. Kosztowało mnie to łącznie 300zł, z tym że ja nie musiałem nic robić z transponderem, bo miałem go w zapasowym kluczyku - po prostu pastylkę przełożyłem do nowego klucza.

Oczywiście możesz się również zdecydować na jakiś uniwersalny pilot wraz ze sterownikiem z allegro. Wtedy koszt mniejszy, ale musisz pobawić się ze schematami elektrycznymi i łączeniem odpowiednich kabelków ze sobą. Np. http://allegro.pl/sterownik-volkswagen- ... 99025.html

Niemniej jednak, drugi klucz musisz koniecznie dorobić dla bezpieczeństwa. Jeśli nie dokupisz do niego transpondera i nie dopasujesz go do swojego auta, będziesz tym kluczem mógł tylko otworzyć samochód. Z przyczyn oczywistych odpalić się nie będzie dało.

Pozdrawiam
s
spider3k
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 11 cze 2012, 23:19

Post autor: spider3k »

Dziękuję za obszerną pomoc. Jednak wydaję mi się że taki moduł komfortu posiadam choć nie wiem jak to sprawdzić (bardzo prawdopodobne że auto miało swój pilot ale jednak kupiłem go bez pilota tj. takie zostało sprowadzone). No i bardziej myślałem o tej tańszej wersji tj. z uniwersalnym sterownikiem np. tego co podałeś STIGa bo szczerze mówiąc trochę kombinowania jest z tym modułem komfortu (chociaż wydaję mi się że go mam :P). Podejrzewam że potrzebowałbym jakiegoś kabla i tutaj też bym prosił o poradę.
Dziękuję za obszerną odpowiedź.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

To w jaki sposób możesz sprawdzić jaki masz moduł, masz podane w manualu, do którego podałem Ci linka. Potrzebujesz VAG-COMa i połączenia przez kabelek. Co do kabelka, napisz z którego roku masz Polówke. Jeśli jest to okular wyprodukowany przed 2005 rokiem, wystarczy Ci najzwyklejszy kabelek K-Line ze złączem OBDII. Koszt takiego na allegro to ok. 30zł + wysyłka. Jeżeli masz młodsze autko, to musisz kupić kabelek obsługujący magistralę CAN. Taki kabelek jest droższy. Swego czasu kosztował coś w okolicach 100zł, ale ostatnio chyba potaniał.

Co do kombinowania z modułem komfortu - jak dla mniej jest zabawy jak z uniwersalnym - wszystko jest plug&play i trochę zabawy z VAG-COMem. Jak masz już moduł i pilot w ręce, to doprowadzenie wszystkiego w całość - działający zdalny centralny zamek to jest ok 30 minut. Tyle, że drożej i nie zawsze wszystko za pierwszym razem zaskoczy :)

Pozdrawiam
s
spider3k
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 11 cze 2012, 23:19

Post autor: spider3k »

Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

[quote=""spider3k""]Posiadam polówkę z 2003 r. więc czy oba te kable będą dobre?
http://allegro.pl/interfejs-obdii-do-vw ... 63027.html
http://allegro.pl/kabel-diagnostyczny-v ... 26007.html[/quote]

Do Twojego Polo taki kabelek spokojnie się sprawdzi :)
s
spider3k
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 11 cze 2012, 23:19

Post autor: spider3k »

Witam dorobilem sobie grot do klucza następnie zaprogramowalem sobie imobilajzet jednak przy wlozeniu kluczyka miga kontrolka kluczyka. i auto raz odpalilo a później nie. chcialem powtòrzyć opetacje programowania imobilajera jednakza chiny nie uzyskalem połączenia z autem. czy ktoś może mi powiedzieć w czym jest problem?


Takie błędy mi się pokazują w innym programie tj. Polski Vag 4.9

Galeria screenów:
http://imageshack.us/g/526/18116422.png/
Awatar użytkownika
qqrydza
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 02 maja 2012, 13:39
Lokalizacja: Miechów

Post autor: qqrydza »

[quote=""spider3k""]...zaprogramowalem sobie imobilajzet...[/quote]

jeśli miga kontrolka (autko z kluczykiem) to znaczy, że nie zaprogramowałeś immobilizera. Spróbuj ponownie. Robiłem to kiedyś wg. tego manuala którego podał Witek6935 i miałem ten sam problem, udało się za 3 razem.

Spróbuj bardziej oddalać kluczyki od stacyjki podczas dodawania ich do systemu, najlepiej do dodaniu pierwszego wyjmij go, połóż w ogóle poza samochodem i przyjdź z drugim kluczykiem, może komputer 2 razy dodaje tę samą pastylkę immo.

...poza tym, na trzecim screenie którego dodałeś, widać jakieś błędy w transmisji (pewnie dlatego nie możesz się teraz połączyć), zwykle spowodowane są przez złą prędkość transmisji, sprawdź w menadżerze urządzeń i ew. skoryguj na taką jak na tym screenie:
Obrazek
Bez dymu nie ma ognia Obrazek
mój czarnuch
s
spider3k
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 11 cze 2012, 23:19

Post autor: spider3k »

Tak rozumiem, że się źle zaprogramowało ale nie mogę pojąć tego dlaczego wcześniej mogłem bez problemu się łączyć i sczytywać (read w imob.) a teraz jest błąd połączenia (bez zmian parametrów we właściwościach portu). Sprawdzałem twoje parametry i nadal występuję błąd połączenia... W sumie nie wiem dlaczego tak nagle popsuło się połączenie PC <=> autko.
Ciekawy problem mi się zdarzył :/
Awatar użytkownika
qqrydza
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 02 maja 2012, 13:39
Lokalizacja: Miechów

Post autor: qqrydza »

hmm...Proponuje rozebranie wtyki diagnostycznej kabla i sprawdzenie przewodów, te chińskie kable z allegro mają tragiczną (a jakże) jakość wykonania, może się przewód - grubości włosa - odlutował i teraz nie możesz się połączyć z autkiem. Poza tym można sprawdzić ciągłość przewodów od wtyczki USB do płytki drukowanej w złączu.
Bez dymu nie ma ognia Obrazek
mój czarnuch
s
spider3k
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 11 cze 2012, 23:19

Post autor: spider3k »

Ta opcja też odpada bo sprawdzałem na innym kablu i to samo że można się podłączyć do sterownika silnika, abs itd. a do tego modułu licznik nie idzie. Na różnych laptopach sprawdzałem i to samo...
Awatar użytkownika
qqrydza
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 02 maja 2012, 13:39
Lokalizacja: Miechów

Post autor: qqrydza »

rozumiem, że immo próbujesz zakodować programem VAG-K+CAN Commander? Bo zdjęcia dałeś z polskiego vaga. Spróbuj odłączyć akumulator na kilka minut, może moduł licznika złapał jakąś zawieche.
Bez dymu nie ma ognia Obrazek
mój czarnuch
s
spider3k
Newbie
Newbie
Posty: 24
Rejestracja: 11 cze 2012, 23:19

Post autor: spider3k »

Tak jak piszesz używam VAG-K+CAN Commander 1.4 (tzn. używałem bo teraz nie mogę się za jego pomocą podłączyć). A screeny są z programu za pomocą którego mogę się połączyć. Jutro sprawdzę po odłączeniu akumulatora co będzie się działo bo jeśli to nie pomoże to już na prawdę nie wiem co jest grane i jak dorobię sobie immo bo 50 zł nie zamierzam płacić.

Edit:

Odłączyłem akumulator i wszystko na szczęście wróciło do normy :) Jednak trochę się musiałem bawić w programowanie immo bo jak robiłem wg. tej instrukcji to coś nie mogłem 2 kluczyków zaprogramować jednak koniec końców się udało. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi i pozdrawiam!
p
polopiter
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 01 sie 2012, 12:50

Post autor: polopiter »

fajnie, że się udało...można było jeszcze inaczej zrobić...ogólnie to dosyć to autko:)
jutro będzie lepiej:D
Awatar użytkownika
qqrydza
Początkujący
Początkujący
Posty: 146
Rejestracja: 02 maja 2012, 13:39
Lokalizacja: Miechów

Post autor: qqrydza »

polopiter kolego, to może napiszesz jak "można było jeszcze inaczej zrobić"? Twoja wypowiedz typu Wiem, ale nie powiem, niewiele wnosi do tematu, a komuś w przyszłości może pomóc.
Bez dymu nie ma ognia Obrazek
mój czarnuch
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”