[6N] Problem z silnikiem, dymi na bialo, miga kont oleju

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

a
andri23
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 12 lip 2012, 6:18

[6N] Problem z silnikiem, dymi na bialo, miga kont oleju

Post autor: andri23 »

Witam serdecznie wszystkich Forumowiczów.

Niedawno nabyłem swoją Polówkę 1.0 z 2000r.
Samochód kupiłem jako uszkodzony.
Mechanik u którego stał samochód twierdził, że uszczelka pod głowicą jest do wymiany, ale z racji iż jest to człowiek który przede wszystkim dba o swoje interesy, to chciałem to sprawdzić. Wymieniłem filtr oleju i olej. W oleju nie znalazłem oznak wody. Wymieniłem płyn w chłodnicy i umyłem zbiorniczek wyrównawczy. Nie znalazłem oznak oleju. Wody , ani oleju nie ubywa. Natomiast na ciepłym silniku zapala mi się sławna kontrolka oleju i miga. Wiem, że najprawdopodobniej jest to spowodowane problemem z ciśnieniem oleju, ale jak na razie nie mam jak go zmierzyć. Auto oprócz tego dymi na biało przy dodawaniu gazu. Ale najbardziej niepokojącą rzeczą jest to ze silnik chodzi jak traktor, nie mówi tu o pewnej charakterystyce pracy tego silnika zbliżonej do ropniaka. On po prostu jest bardzo głośny. Hałas się zmniejsz jak się rozgrzeje.
Zaznaczam ze układ wydechowy jest w 100% sprawny, oraz, że samochód przed wizytą u mechanika jeździł bez problemu.

A o to moje pytania...

Czy te problemy związane z ciśnieniem oleju i hałasem mogą mieć związek???
Czy mimo moich zabiegów z wymianą wody i oleju mogłem przeoczyć uszkodzenie uszczelki pod głowicą?
I objawom tego jest dymienie na biało? co może generować taki hałas ? Czy możliwe, że przeskoczył pasek rozrządu?? Zaznaczę, że autko jest dość żwawe jak na 1.0 i nie ma problemu z odpalaniem..

Wiec proszę o opinie, wolne przemyślenia i rady.

Pozdrawiam serdecznie
T
Tony
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 339
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:37
Lokalizacja: WF

Post autor: Tony »

chłodzi głosno dlatego bo niema smarowania na gorne popychacze,tutaj przyczyna moze byc pompa oleju .lub tez popychacze hydrauliczne ale bardzije obstawaił bym pompe.a ze dymi na biało to oznacza ze płyn chłodzacy dostaje sie na cylinder czyli uszczelka jednoznacznie :)
V ZLOT   PKP  2010
VI ZLOT  PKP  2011:
I MIEJSCE W TURNIEJU PIŁKI NOZNEJ.GRUPA MAZOWIECKA

Grupa Mazowiecka -Stara gwardia
Smigałem: Polo 6n2 sdi , 6n2 gti ,Golfik 4 ,  9n 1.9TDI     
:  Audi A6 C6 3.2 Fsi .Audi Q7 4.2. Hyundai I 30 1.4
a
andri23
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 12 lip 2012, 6:18

Post autor: andri23 »

Czyli bez zmierzenia ciśnienia oleju się nie obejdzie.
Pompę oleju lepiej kupić nową, czy szukać używki?
I czy ktoś wie gdzie szukać zestawu uszczelek pod głowice do Polo, bo jakoś nie mogę znaleźć na Allegro?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

poszukaj tu http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... O&typ=4679 tylko pilnuj ile ma otworów stara uszczelka
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote="bialy0666"]tylko pilnuj ile ma otworów stara uszczelka[/quote]To nie diesel, że są 3 wymiary uszczelek, w benzynie jest 1 grubość.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

Stanley nie byłem pewien wiec pisałem jak w D . dzięki za sprostowanie
a
andri23
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 12 lip 2012, 6:18

Post autor: andri23 »

No niestety mój silnik to 6N2 i w intercars nie maja do niego zestawu uszczelek.
czy ktoś ma może inne propozycje ????
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote="andri23"]No niestety mój silnik to 6N2 i w intercars nie maja do niego zestawu uszczelek.
czy ktoś ma może inne propozycje ????[/quote]
uszczelka głowicy inter cara ERLING nr inter cars EL531272 cena 127.26 lub GOETZE nr inter cars 3002966000 cena 192.59
jak nie mają to przeważnie za kilka dni są wstanie dostarczyć
edit a resztę potrzebną do uszczelnienia znajdziesz też w tym sklepie może nie w zestawie ale osobno
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”