[6n2] Śruby zacisku

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

[6n2] Śruby zacisku

Post autor: tomsson »

Witam

Dzisiaj zerwana została śruba w zacisku w moim polo (przód, dolna śruba). Rozwierciliśmy z ojcem, nagwintowaliśmy, lecz moim zdaniem trochę otwór się zje.. powiększył.

Teraz mam pytanie czy idzie dostać osobno śruby czy muszę kupować cały zestaw naprawczy? W intercarsie jest zestaw 2 tulejki + 2 śruby za 35 zł, dobra cena?

A druga sprawa, czy ktoś się orientuje czy jest miejsce żeby potem dla pewności, jeszcze dać z drugiej strony nakrętkę?

Ojciec mówił, że by to rozwiercił na śrubę 10 (teraz jest 8), ale coś mi się to nie widzi.

Pozdrawiam
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Niestety nowa śruba w otworze się rusza. Zrobiłem to na takiej zasadzie, że po przejściu przez otwór nakręciłem na końcu nakrętke. Mam pytanie czy to wytrzyma? Z tego co patrzyłem to zacisk pracuje sam ze sobą i te śruby są tylko do przytrzymania zacisku. Czy to może okazać się problemem na przeglądzie?

Co mogę zrobić aby to naprawić, prócz wymiany jarzma?

Pozdrawiam
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Jakie ty masz zaciski w tym SDI? Girlingi 256mm z odkręcanym jarzmem czy zwykłe 239 z jarzmem zintegrowanym ze zwrotnicą?
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Nie pisz post pod postem, tylko edytuj posty. Możesz zrobić foty? Bo nie bardzo wiem o któą śrubę w zacisku Ci chodzi? Czy chodzi o tą która trzyma zacisk z cylinderkiem?
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Źle się trochę określiłem. U mnie jest tylko zwrotnica i w niej są te otwory w które się wkręca śruby.

Obrazek

Sytuacja dzieje się w przednim kole po stronie kierowcy. Dolny otwór jest za bardzo rozwiercony. Dałem dłuższą śrubę (która pochodzi od przegubu) i gdy przeszła przez zwrotnice to nałożyłem na nią nakrętke i skręciłem. Zacisk nie ma luzu wynikającego z poruszania się śrub.

Mam nadzieje, że teraz jest trochę jaśniej przedstawione.

Napisałem posta pod postem, aby temat poszedł do góry, gdyż wyniknęły nowe okoliczności.
Pozdrawiam
m
mates86
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 715
Rejestracja: 19 cze 2011, 23:25
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: mates86 »

Wydaje mi się że nie powinno być z tym problemów. Z przeglądem też chyba nie będzie problemu, jeśli hamulce będą działać prawidłowo.
Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

Post autor: Borek »

Spoko będzie, podkładka sprężynująca + ew jakiś Loctite na gwinty i nic nie odpadnie
Awatar użytkownika
krzychu20
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3262
Rejestracja: 19 sty 2011, 20:03
Lokalizacja: okolice Przemyśla

Post autor: krzychu20 »

[quote=""mates86""]Nie pisz post pod postem, tylko edytuj posty.[/quote]

Posty edytuje się jedynie do 24h od napisania, później się pisze nowego - to tak w gwoli wyjaśnienia ;)

Na przeglądzie raczej tego nawet nie zauważy diagnosta, także luzik ;)

[quote=""Borek""]Spoko będzie, podkładka sprężynująca + ew jakiś Loctite na gwinty i nic nie odpadnie[/quote]
Podkładki bym nie dawał, bo będzie już za dużo tego- ale drugi wspomniany sposób jak najbardziej ;)
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Dzięki za odp.

Strasznie mnie itrytuje, że to nie jest fabryczne. Co do Loctite to mam obawy, że jak to chwyci to przy późniejszej wymianie może się śruba zerwać, a podgrzanie tam palnikiem może być nie możliwe bo się popalą uszczelki.

To są moje przemyślenia, nie koniecznie związane z rzeczywistością.

Pozdrawiam
Pozdrawiam
m
mistrzsieci
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 338
Rejestracja: 28 gru 2010, 19:18
Lokalizacja: Kujawsko-Pomorskie - okolice Włocławka

Post autor: mistrzsieci »

na te śruby, bynajmniej moim zdaniem, nie działają jakieś wielkie siły :)

Sam mam zmienione bo pourywalem swoje i trzyma jak trzeba.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
tomsson
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 678
Rejestracja: 28 maja 2010, 11:54

Post autor: tomsson »

Mam problem. Przy hamowaniu występuje takie "pyknięcie" jakby ktoś mi tam młotkiem udeżył. Mocniej już nie mogę skręcić śruby i nakrętki. Gdzie może być jakiś luz?

Może w zwrotnicy? Tyle że jak ja tam skręce nakrętką to nie powinno być luzu. Może tam coś przeskakiwać? Bo ogólnie jak się wkręci śrubę w zwrotnice to jest wyczuwalny luz. Może jakby śrube, nie wiem, pakułami obwiązać w miejscu gdzie jest zwrotnica? Myślicie że to by coś działo?

Proszę o rady.
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”