olej 10W40 a 15W40

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
tajpej

olej 10W40 a 15W40

Post autor: tajpej »

witam jaka jest różnica między olejem 10W40 a 15W40 i czy nic się nie stanie jeśli zaleje silnik 10W40 oznaczenie silnika to APQ poj 1.4
Awatar użytkownika
suff
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2474
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:00
Lokalizacja: Berlin
Kontakt:

Post autor: suff »

jeden to polsyntetyk (10w40) a drugi to mineral (15w40). Zasada jest taka ze olej lejemy w kolejnosci syntetyk -> polsyntetyk -> mineral w zaleznosci od zuzycia czesci silnika, a co za tym idzie z 10w40 na 15w40 mozesz przejsc bez obaw, ale w druga strone nie powinno sie
Awatar użytkownika
ore83
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1044
Rejestracja: 14 lis 2008, 20:26
Lokalizacja: szczecin

Post autor: ore83 »

ja tam osobiście nie polecam przechodzenia na 15w40 jeśli się jeździło na 10w
a z 15w40 nie powinno się przechodzić niżej bo 10w jest rzadszy może zacząć wyciekać z pod różnych uszczelek
Grupa ZachodniopomorskaVWielkopolska
mein polo 86c2f

kozienice 2010
wilcze laski 2010 1 zlot cultstyle.pl

2 miejsce 1/4 mili k
Awatar użytkownika
BALON
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 572
Rejestracja: 14 lis 2008, 14:49
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: BALON »

tak jak wyżej :agree: choć

mój cytat
"jak kupiłem auto to od właściciela sie dowiedziałem że go zalał lotosem 15w/40
ale przejechał na nim 1500km i olej był czysty
więc ja przy wymianie filtów płynów pasków itp
zalałem go castrolem 10w/40 (półsyntetyk) i jestem zadowolony zero wycieków
przebieg pewny ok 240tyś km"

viewtopic.php?f=12&t=4338&start=15

w dalszym ciągu zero wycieków :yahoo: silnik też fajnie mruczy :grin:
Było 86c coupe 1985r <!-- s]
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

w sumie tak na prawdę półsyntetyki mają bazę 70% mineralną a reszta do syntetyki czy oleje HC plus dodatki uszlachetniające. Także nie ma co się bać, potwierdzam teorię od syntetyka na pół i na minerał nigdy odwrotnie.
Jak już zmieniać klasę oleju to pasuje zrobić płukankę silnika przed wymianą oleju.
Tutaj lektura obowiązkowa na w/w temat, na pewno dużo pojaśni, już się panoszyła w podobnych tematach:
http://dray.pl/bmw/oleje.pdf
Ostatnio zmieniony 13 lip 2009, 17:21 przez rat4, łącznie zmieniany 1 raz.
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
dumle
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1336
Rejestracja: 25 cze 2009, 8:17

Post autor: dumle »

[quote=""BALON""]tak jak wyżej :agree: choć

mój cytat
"jak kupiłem auto to od właściciela sie dowiedziałem że go zalał lotosem 15w/40
ale przejechał na nim 1500km i olej był czysty
więc ja przy wymianie filtów płynów pasków itp
zalałem go castrolem 10w/40 (półsyntetyk) i jestem zadowolony zero wycieków
przebieg pewny ok 240tyś km"

viewtopic.php?f=12&t=4338&start=15

w dalszym ciągu zero wycieków :yahoo: silnik też fajnie mruczy :grin:[/quote]

u mnie to samo :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”