[9N3] Niskie ciśnienie na 2 cylindrze niższe na pozostałych

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

B
Bartosha
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 15 cze 2012, 17:35

[9N3] Niskie ciśnienie na 2 cylindrze niższe na pozostałych

Post autor: Bartosha »

Witam, jestem do tej pory szczęśliwym posiadaczem vw Polo rocznik 2008 z przebiegiem 45tys km.
Ostatnio odczuwałem pewne wibracje oraz zapaliła się kontrolka check engine z którym zgłosiłem się do mechanika, po podłączeniu do komputera okazało się przerywanie zapłonu na 2 garze. Więc wymieniłem świece. Błąd usunięty wibracje jakby mniejsze. (przewrażiwienie?) No więc po kolejnych 3 dniach znów kontrolka check engine, samochód trzęsie się głównie na jałowym biegu. Znów podłączony pod kompa.. i znów to samo przerwai zapłonu na 2 cylindrze sprawdziłem cewki, wtryski.. wszystko wporządku. Po badaniu ciśnienia na cylindrach wynik:
1cyl 9bar
2cyl 6bar
3cyl 9bar

Mogli byście polecić mi dokładnie co mam polecić do sprawdzenia? Mechanik z grubej rury polecił mi naprawę za 1500zł
Ale liczę że może jakieś popychacze czy cokolwiek..
I czym grozi jazda dalej z wymienioną wyżej usterką
Proszę bardzo o pomoc.
Niedoświadczony Bartek :(
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Skoro Ciśnienie za niskie to może pierścienie do wymiany?
B
Bartosha
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 15 cze 2012, 17:35

Post autor: Bartosha »

Dbałem o olej ilość i wymianę więc wydaje mi się że 45tys to trochę mało..
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Bartosha, po pierwsze sprawdzić rozrząd na znakach.
Po drugie próba olejowa. Jeśli dodanie odrobiny oleju poprawi kompresję to pierścienie. Jeśli nie poprawi to problem leży po stronie zaworów.

Wszystkie wyniki masz dość niskie. Nie wiem jaka jest norma dla konkretnego silnika ale zazwyczaj ponad 10.

Jeśli to rozrząd to ryzyko jazdy jest bardzo wysokie.
Wykonaj to co mówiłem i będziemy myśleć.
B
Bartosha
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 15 cze 2012, 17:35

Post autor: Bartosha »

Jutro już odstawie do mechanika autko. Pytanie jeśli problem jest w cylindrach czy dalsza jazda będzie źle wpływała? I w jakim stopniu?
A może orientujecie się ile będzie kosztować takie badanie?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Wpływ zależy od przyczyny.
Jeśli to pierścienie to wiele to nie zmieni. Oczywiście mimo wszystko powinno się to jak najszybciej naprawić. Jeśli cylinder będzie niedopalał to może mieć negatywny wpływ na katalizator.
w
wbr98wa
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 80
Rejestracja: 10 gru 2011, 14:51

Post autor: wbr98wa »

wg mnie mogła puścić Ci uszczelka pod głowicą w takim miejscu że dmucha do kanału wodnego a nie do drugiego cylindra.
albo rozrząd przeskoczył ząbek czy dwa
B
Bartosha
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 15 cze 2012, 17:35

Post autor: Bartosha »

Wynik taki :
1cyl -14bar
2cyl -6bar
3cyl -14bar

Po próbie bez zmian. Czyli wina leży po stronie 2 cylindra.
Szacowana cena takiej naprawy w jakich kwotach może się obracać ?
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Wyniki są rózne od poprzednich.
Powiedz dokładnie jak to było. Ciśnienie po i przed olejem w cylindrze było takie same?

Jeśli tak to nie pierścienie. Jeśli rozrząd jest ok to obstawiam wypalone/uszkodzone gniazdo zaworu na 2 cylindrze lub pęknięcie głowicy.
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Bład braku zaplonu na 2 cylindrze. Mam ten sam problem w 1.2 12V od piątku. Sprawdzilem cewki, swiece i nie podejerzewam ich. Świeca okopcona. Iskra jest. Cisnienia na cylindrze nie znam. Silnik pracuje nierowno,jak traktor. W lososym momencie lub po losowym uruchomieniu potrafi mu przejsc i dziala normalnie.

Wydaje mi sie ze albo na skutek spadkucisnienia odcinany jest wtrysk na cylinder albo rozdzielacz zaplonu w ECU zwalił sie.
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote=""cruz""]Bład braku zaplonu na 2 cylindrze. Mam ten sam problem w 1.2 12V od piątku. Sprawdzilem cewki, swiece i nie podejerzewam ich. Świeca okopcona. Iskra jest. Cisnienia na cylindrze nie znam. Silnik pracuje nierowno,jak traktor. W lososym momencie lub po losowym uruchomieniu potrafi mu przejsc i dziala normalnie.

Wydaje mi sie ze albo na skutek spadkucisnienia odcinany jest wtrysk na cylinder albo rozdzielacz zaplonu w ECU zwalił sie.[/quote]


Co prawda mam silnik BBY 1.4 4-cylidnrowy, ale miałem identyczne objawy jak Ty, gdy padła mi cewka (miałem tę usterkę już dwukrotnie - za każdem razem inny cylinder). Silnik 1.4 i 1.2 mają takie same cewki - które bardzo lubią padać. Ja mimo wszystko obstawiałbym cewkę. U mnie na zimnym palił normalnie. Gdy pochodził 2-3 minuty zaczął wypadać zapłon - po jednym wypadnięciu, ECU chyba na stałe wyłącza zapłon z danego cylindra - tryb awaryjny. Sądzę tak, ponieważ było również tak, że odpaliłem silnik chodził dobrze, nagle bach - traktor i migający check engine. Zgasiłem silnik, odpaliłem i chodził normalnie - przez klika sekund. Potem powtórka.

Najlepszy sposób na sprawdzenie czy to cewka. Odczytaj VAGiem, na którym cylindrze wypada zapłon. Potem zamień dwie cewki miejscami i poczekaj aż znowu zacznie przerywać. Wtedy odczytaj na którym cylindrze wypada zapłon. Jeśli na tym samym, to nie cewka, jeśli na tym, do którego włożyłeś podejrzaną cewkę - usterka zdiagnozowana.

Pozdrawiam
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Utworzylem w dziale nowy watek na ten temat. Po drugie, to nie wypadajacy zaplon a przerwa w zaplonie. Przerwa w zaplonie bo rownie dobrze moze to byc niezamkniety zawor wylotowy. Na skutek spadku cisnienia jest odlaczany wtrysk.

U mnie jest powazniejszy problem. To moze byc sterownik silnika albo cos z cisnieniem. Ciezko powiedziec, bo jest bajzel. Mam problem na 2. cylindrze. Zamienilem cewki 2z1. Owszem, pojawil sie blad wtedy kolejnego cylindra 1. Kupilem nowa cewkę w ASO. Blad cylindra 1. (czyli tego gdzie wlozylem podejrzana cewke z drugiego cylindra) zniknal. Ale blad na 2 cylindrze pozostal nadal.

Raz jak zamienilem cewki to odlaczyl mi 2 cylindry, dlaczego tego nie wiem. Udalo mi sie tez 2 razy uzyskac plynna normalna prace trzymajac gaz nawet powyzej 2k rpm. Teraz mam problem na niskich obrotach
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”