spadek mocy przy włączonej klimie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

l
legrad
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 10 maja 2009, 12:52

spadek mocy przy włączonej klimie

Post autor: legrad »

Jaka może być przyczyna dużego spadku mocy przy włączonej klimie , szczególnie na niskich biegach?
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Włączenie klimy powoduje dodatkowe obciążenie silnika aby napędzić sprężarkę. Słabszy silnik, większy spadek mocy, większe zużycie paliwa.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
limpek
el "Limek"
Posty: 756
Rejestracja: 11 lis 2008, 19:44
Lokalizacja: Lublin / Wrocław

Post autor: limpek »

jaki silnik??? jaka klima manualna czy climatronic??? Napisz coś rzeczowo bo po rodzaju czcionki się nie domyślimy :vinsent:
Potrzebujesz opinii, porady technicznej pisz na gg lub PW

Bardzo zielone Polo i Barzo czarne Suzuki Bandit

IV Polo Zlotu - Ślesin 2007

II Polo Zlotu - Więcbork 2008

!!! I Polo zlotu - Ślesin 2009 !!![/siz
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

to jest normalne że spada moc, podam przykład z życia :blush2: wzięty:
np. w Lagunie 1,9 tdCi 130 koni po załączeniu klimy auto się robi bardziej mulaste i jest to odczuwalne,
o spalanie na kompie wzrasta o 2 l więcej, normalnie spalanie w granicach 5,4 l/100 km a po włączeniu klimy jakieś 7 l/100 km dlatego jeżdzę bez klimy :) :beach:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Klimę włączam tylko na długich trasach gdy autko jest ciągle rozpędzone.
Klima w korku to delikatne nieporozumienie.

Najśmieszniejsze w tym jest jak ja to nazywam "turbo". Stajemy na światłach, włączamy klimę i czekamy.
Jak zapoda zielone gaz do dechy, przy 3000rpm wyłączamy klimę - silnik dostaje niesamowitego strzała :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
l
legrad
Newbie
Newbie
Posty: 7
Rejestracja: 10 maja 2009, 12:52

Post autor: legrad »

[quote=""limpek""]jaki silnik??? jaka klima manualna czy climatronic??? Napisz coś rzeczowo bo po rodzaju czcionki się nie domyślimy :vinsent:[/quote]
1.4 60KM, klima manual
Awatar użytkownika
rat4
Przyjaciel Forum
Przyjaciel Forum
Posty: 3181
Rejestracja: 14 lis 2008, 18:13
Lokalizacja: RBI

Post autor: rat4 »

Najśmieszniejsze w tym jest jak ja to nazywam "turbo". Stajemy na światłach, włączamy klimę i czekamy.
Jak zapoda zielone gaz do dechy, przy 3000rpm wyłączamy klimę - silnik dostaje niesamowitego strzała
ciekawy patent na więcej mocy w poli heh...
Ciekawe ile w tym żartu a ile prawdy ale podoba mi sie koncepcja tego pomysłu, jest boski :good: :rotfl: :yahoo:
civic r18a2/407 1,6 HDi
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

To nie jest żart. Każdy kto ma klimę może sprawdzić. Odkryłem to przez przypadek. Żona włączyła klimę i mi przymulił - to wykliknąłem klimę i prawie facetowi w tył nie wjechałem. :rotfl: :rotfl: :rotfl:
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
P
Pea5
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 42
Rejestracja: 25 kwie 2009, 14:47
Lokalizacja: Szczyrk!

Post autor: Pea5 »

Niestety jakimś zrządzeniem losu jest to że w upalne dni to właśnie w korkach jest najcieplej ;p Ja klimy nie żałuje w okresie letnim chodzi u mnie przez 80% pracy silnika i na 6n2 AMF 1.4TDi spalanie wzrasta mi o jakieś 1,5litra na 100. Więc przyzwoicie. Panowie po to ten wynalazek jest i po to się płaci więcej za samochód z klimą;) a co do spadku mocy, trzeba przyznać że takowy jest (słychać wyraźnie jak klima obniża obroty) ale przy dieslach to nie jest taka tragedia jak przy benzynie (w domu mamy peugota 1.4 z klimą noi jest trochę lipnie, więc myślę że w polo z 1.4 może być podobnie.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Tutaj nie chodzi o zużycie paliwa. Jeżeli na dworze jest 50 stopni to też włączę klimę. Problem, przynajmniej u mnie polega na tym, że aby ruszyć z miejsca trzeba obroty podkręcić przynajmniej do 2000rpm bo inaczej zrobi blue...blue...blue...pryt :banghead: Takie kręcenie kilkadziesiąt razy w ciągu 10 minut jest trochę irytujące.
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
Awatar użytkownika
gokart
Początkujący
Początkujący
Posty: 185
Rejestracja: 07 kwie 2009, 13:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: gokart »

Ja też mam 1.4 60 KM i faktycznie w tych autach zauważalnie spada moc przy włączonej klimie żeby ruszył żwawo trzeba obroty podkręcić do 2500 ale jak już ktoś wyżej napisał najlepiej używać klimy w trasie wtedy auto nie zamula tak odczuwalnie.
M
Misiek0521 =]
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 59
Rejestracja: 30 maja 2009, 12:04
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław

Post autor: Misiek0521 =] »

6n2 1.4 TDI Amf.
Klima smiga non stop, az pojawia sie wilgoc na zewnetrznej stronie szyby przy nawiewach.
Klima chodzi ostatnio non stop, czy to trasa czy miasto.
Niestety ten ubytek jest odczuwalny, jednak przy spokojnej jezdzie nie robi roznicy.
Ostatnie spalanie z klima(80% czasu) 5,5l/100km
Jednak w trasie, gdzie naprawde potrzeba wyprzedzic to warta klime wylaczyc, silnik sie inaczej zbiera itp.
W miescie jedynie z tym ruszaniem moga byc klopoty, kwestia przyzwyczajenia.
A wszystko wlasnie przez to obciazenie silnika sprezarka.
Prawdopodobnie jest znaczaca roznica pomiedzy benzyna a dieslem - ropniak ma inna elastycznosc i tu klima wg mnie jest zdecydowanie mniej odczuwalna.

Ale zato jaki komfort jazdy... =]
Człowiek uczy sie całe życie,

A i tak umiera głupi.
Awatar użytkownika
Artpolo
Uzależniony
Uzależniony
Posty: 1789
Rejestracja: 04 cze 2009, 15:07
Lokalizacja: Nibiru

Post autor: Artpolo »

Dzisiaj w upale (być może dostałem zbyt dużą dawkę UV) wpadłem na pomysł automatycznego odcinania klimy w korku aby wyeliminować problemy z ruszaniem.

Układ miałby realizować proste zadanie.
1. Prędkość spadnie do 0km/h - system wchodzi w fazę czuwania przy włączonej klimie.
2. Po ruszeniu system wyłącza klimę do momentu uzyskania 2500rpm przez co najmniej 5 s.


Co Wy na taki projekcik?
Jeżeli z góry zakładasz, że czemuś nie podołasz - nie uda Ci się to nigdy..... Bruce Lee :)
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

Średnio to widze, bo to moze byc kosztowny bajer... slyszlem o czyms takim w amerykanskich autach.
Ja mam klime w 1.9D 64km bez turbo i nie narzekam... jak chce przejechac 10-15min przez miasto to nawet nie wlaczam klimy tylko otwieram na max szyby zeby to przewieterzyc... jak juz duzej jezdze po miescie czy PRIORYTETOWO na trasie to wlaczam klime i jest gitara :)
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote=""Artpolo""]Co Wy na taki projekcik[/quote]
Projekcik jak najbardziej zacny. Widzę że kolega majsterkowicz/wynalazca :)
W innym miejscu juz pisałeś że zrobiłes płytkę wskaźnika biegów :bow:
Czekamy na efekty. Możesz w wolnej chwili wrzucic foty jak się prezentuje płytka ze wskazaniami biegów?
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”