Zabiegi po wymianie czujników ABS

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Zabiegi po wymianie czujników ABS

Post autor: czaja »

Po długim czasie , wczoraj, znalazłem chwilę aby założyć czujniki ABS. Dziś wykasowałem błędy, ale problem pozostał. Nagminnie pojawia sie poniższy błąd:
Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 1J0 907 379
Component: ABS ITTAE 20 GI V00
Coding: 05703
Shop #: WSC 00000
1 Fault Found:
00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)
35-00 - -
Kasuję ten błąd, a on automatycznie pojawia się spowrotem.
Moje pytanie brzmi: Czy po wymianie czujników, poza skasowaniem błędów, trzeba jeszcze coś ustawiać, adaptować lub tym podobne rzeczy??
Co to za błąd i czym jeszcze może byc spowodowany?? Czy nowy czujnik może byc od razu uszkodzony??
Przeprowadzałem też jakieś testy ABS na VAG'u ale do końca nie wiem czy dobrze. Pompa działała, pedał twardniał i odrobinę drżał.
Poradźcie coś.
Dzięki.

PS. Jeżeli nie w tym dziale, to prosze o przeniesienie.
u
under
Początkujący
Początkujący
Posty: 145
Rejestracja: 04 kwie 2009, 14:44
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: under »

Obrazek
underside2nd -> under
Polo 6N2 1,4MPI 8V 2000r 15\'\'-195/45/15 & Golf MK4 1,4 16V 1998r 17\'\'-215/45/17
[color=
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Pierwsze wymienić czujnik to czujnik prawy przód,potem kasować vag nic więcej.
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

Czujniki wymień na ori (chociażby używane ) a nie chinskie podróbki z allegro za pare zł.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="Dziadek13"]Pierwsze wymienić czujnik to czujnik prawy przód,potem kasować vag nic więcej[/quote]
No i w takiej kolejności było robione. Zatem mówicie żeby ponownie wymienić ten czujnik?? Czy jest jakaś opcja przetestowania czujników poprzez VAG lub w jakiś inny sposób??

[quote="underside2nd"]Poczytaj tu: http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=6161[/quote]
Dzięki. Przejrzałem ten temat i nic nowego się nie dowiedziałem.

[quote="turzol"]Czujniki wymień na ori (chociażby używane ) a nie chinskie podróbki z allegro za pare zł.[/quote]
No fakt, dałem za nie 10,5zł za sztukę. Są Siemensa - czy to dobrze czy źle?
Awatar użytkownika
turzol
Mały Spamer
Mały Spamer
Posty: 3323
Rejestracja: 14 lis 2008, 8:01
Lokalizacja: Tychy

Post autor: turzol »

[quote="czaja454"]
[quote="turzol"]Czujniki wymień na ori (chociażby używane ) a nie chinskie podróbki z allegro za pare zł.[/quote]
No fakt, dałem za nie 10,5zł za sztukę. Są Siemensa - czy to dobrze czy źle?[/quote]

Oryginalny czujnik kosztuje prawie 400zł/szt więc sam zadaj sobie pytanie czy nowy czujnik za 10zł będzie porównywalny :)
u
under
Początkujący
Początkujący
Posty: 145
Rejestracja: 04 kwie 2009, 14:44
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: under »

czaja454, widocznie źle przejrzałeś. Tam masz opisane jak je sprawdzić, poza tym jak turzol pisze, wymień je na dobre a nie za 10zł. Tam masz na tej stronie ceny podane z Intercarsu. Normalnie, ceny czujników (zamienników) oscylują w granicach 60-200zł.
Obrazek
underside2nd -> under
Polo 6N2 1,4MPI 8V 2000r 15\'\'-195/45/15 & Golf MK4 1,4 16V 1998r 17\'\'-215/45/17
[color=
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

[quote="underside2nd"]czaja454, widocznie źle przejrzałeś. Tam masz opisane jak je sprawdzić, poza tym jak turzol pisze, wymień je na dobre a nie za 10zł. Tam masz na tej stronie ceny podane z Intercarsu. Normalnie, ceny czujników (zamienników) oscylują w granicach 60-200zł.[/quote]

A, rzeczywiście przoczyłem. Zmierzyć jego oporność. Niestety nie posiadam miernika. Można to zrobic jakoś inaczej?
Kurcze trochę dużo za te czujniki. Ale jak będzie trzeba to zakupie, na razie brak funduszy.
Awatar użytkownika
medyk81
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:48
Lokalizacja: Bełchatów -> Łódź

Post autor: medyk81 »

Kup miernik w castoramie za 10 zł i sprawdź ten czujnik, powinien mieć coś koło 1000-1300 kOhma.
Ja ponad rok temu wymieniłem czujnik w tylnim kole za który dałem 35 zł i jeżdze do dzisiaj bez problemu.

Po wymianie czujnika, jeśli jest wszystko sprawne, nie trzeba kasować błędu.
Odpalasz, kontrolka ABS pali się, przejedziesz pare metrów i zgaśnie.
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

Skąd wiecie, że czujnik jest walnięty, może to zwykły brak komunikacji spowodowany np. brakiem styku na kablach, lub poprostu przerwany kabel gdzieś po drodze do sterownika. Może się mylę, ale robiłem doświadczenie z przerwaniem komunikacji, wyjąłem wtyczkę od czujnika i od razu wywaliło błąd i zaświeciła się kontrolka, po skasowaniu pojawił się ponownie.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
czaja
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 7102
Rejestracja: 10 kwie 2009, 0:00
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: czaja »

No to jest dobra myśl. Pytanie zatem, ile taki przewód może kosztować, czy trudno go zdemontować i zamontować?? Jak sprawdzić czy jest przerwa na przewodzie?
Awatar użytkownika
medyk81
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 69
Rejestracja: 14 lis 2008, 6:48
Lokalizacja: Bełchatów -> Łódź

Post autor: medyk81 »

[quote="czaja454"]No to jest dobra myśl. Pytanie zatem, ile taki przewód może kosztować, czy trudno go zdemontować i zamontować?? Jak sprawdzić czy jest przerwa na przewodzie?[/quote]

Pkt. 1 Zakup najtańszego miernika (10-20 zł)
Pkt. 2 Sprawdź oporność czujnika. (Gdybyśmy wiedzieli że to czujnik, to nikt by nie pisał o sprawdzaniu oporności)
Pkt. 3 Jeśli czujnik jest OK to szukasz dalej też miernikiem.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

[quote="czaja454"]No to jest dobra myśl. Pytanie zatem, ile taki przewód może kosztować, czy trudno go zdemontować i zamontować?? Jak sprawdzić czy jest przerwa na przewodzie?[/quote]

Wypinasz wtyk na pompie ABS trafiasz na kabelki ABS i mierzysz,lub pod tylnym siedzeniem masz dwie wtyczki lewy i prawy ABS ale z przodu to tylko na wtyku pompy ABS wtyk ten wyjmuje sie ciekawie trza wysunąć blokade a dopiero potem wtyk do góry.
p
pietruh
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 13 lis 2008, 20:06

Post autor: pietruh »

Ja zakupiłem do swojej poli też czujnik siemensa za 10,5 założyłem i jest ok może i nawet od tego samego sprzedawcy z allegro
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”