[6N] zmiana piast z 4x100 na 5x100? możliwe?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Borek
Fanatyk
Fanatyk
Posty: 2228
Rejestracja: 17 lis 2008, 18:37
Lokalizacja: Płock

[6N] zmiana piast z 4x100 na 5x100? możliwe?

Post autor: Borek »

Zawsze przeglądając felgi na allegro, wkurzam się ile świetnych felg odpada ze względu na nasz rozstaw. W 5x100 jest już zdecydowanie lepszy wybór nie mówiąc że adaptery 5x100-5x112 czy 5x100-5x130 to pikuś. Czy przednie piasty i tarcze od mkIII np. 20 jahre i tylne tarcze na 5 śrub dało by się bez problemu zamontować do polo?
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

te od mk3 takjak pisales wystepowaly w nielicznych autach i sa takie same jak w mk4. Czy podejda to nie gwarantuje ale trzeba by napewno zmieniac piaste, tarcze, jarzmo no i zacisk. Czyli caly osprzet od zwrotnicy.
Awatar użytkownika
Enten
Początkujący
Początkujący
Posty: 147
Rejestracja: 22 wrz 2010, 10:49
Lokalizacja: Otwock

Post autor: Enten »

wykonalne

tak jak pisał wesol, te elementy trzeba zmienić.

Nie wiem dlaczego wyznacznikiem jest wybór felg. Moim zdaniem 4x100 i głowa na prawdę Cię rozboli w wyborze. Chyba, że masz jakiś model felgi w 5x100, którego nie ma w 4x100 ale i tak podrapałbym się po głowie...
Awatar użytkownika
dogu18
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 455
Rejestracja: 07 gru 2010, 20:26
Lokalizacja: Czerwionka-Leszczyny

Post autor: dogu18 »

wykonał już ktoś taki patent?? nie starczy samej piasty wymienić zostawiają zwrotnice?? tak samo jak z tyłem??
d
darek-vw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 447
Rejestracja: 22 gru 2008, 23:05

Post autor: darek-vw »

"golf'owcy" najczęściej zmieniają całą zawiechę na tą od VR6 5x100, czyli wahacze, półośki, zwrotnice, hamulce
ma to swoje wady i zalety
wady: większy rozstaw kół przód i ciężej schować koła
zalety: większy rozstaw kół przód oraz inny kąt wyprzedzenia koła - lepiej się prowadzi

tył:
bez problemów do 6N przekłada się cały zestaw 5x100 z golfa 3 i pochodnych, rozstaw śrub czopów jest taki sam


najprostszym/najtańszym sposobem jest po prostu nawiercić w swoich piastach rozstaw 5x100
trochę osób tak jeździ od lat i nie ma z tym żadnych problemów :mrgreen:


oczywiście są też inne metody, trochę droższe, nowocześniejsze, dające możliwość zainstalowania WIELKICH tarcz przód/tył... ;)
10\' VW Polo Classic Coupe R36


[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=185&t=26509]Wszystko o modyfikacji VW Polo Classic / Variant 6KV 1995-02
T
Tomek001
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1360
Rejestracja: 10 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Tomek001 »

Można też robić adaptery z 4x100 na 5x100, ale to trochę hardkorowe rozwiązanie. Śruby wypadają bardzo blisko siebie wtedy.

Ewentualnie szukać felg 4x98 - też podejdą na 4x100.
Już jesteśmy na trasie, 160 na blacie.
I tylko na Twoją prośbę nie cisnę więcej - choć da się! :P
r
rumcajs25
Swój
Swój
Posty: 759
Rejestracja: 19 kwie 2012, 13:18
Lokalizacja: okolice Sieradza

Post autor: rumcajs25 »

[quote="darek-vw"]najprostszym/najtańszym sposobem jest po prostu nawiercić w swoich piastach rozstaw 5x100
trochę osób tak jeździ od lat i nie ma z tym żadnych problemów :mrgreen: [/quote]
Ale to chyba ciezko jest idealnie trafic na taki rozstaw, no chyba ze sie ma juz fele 5x100 i pozaznaczac na piascie, dobrze mowie?
Mój Chagalblue
Ogólnopolski Zlot PKP 2013
Ogólnopolski Zlot PKP 2014
d
darek-vw
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 447
Rejestracja: 22 gru 2008, 23:05

Post autor: darek-vw »

[quote="rumcajs25"][quote="darek-vw"]najprostszym/najtańszym sposobem jest po prostu nawiercić w swoich piastach rozstaw 5x100
trochę osób tak jeździ od lat i nie ma z tym żadnych problemów :mrgreen: [/quote]
Ale to chyba ciezko jest idealnie trafic na taki rozstaw, no chyba ze sie ma juz fele 5x100 i pozaznaczac na piascie, dobrze mowie?[/quote]
jak będzie to robił ktoś znający się na robocie to da sobie radę bez problemu

na pewno sposobem "wiertarkę wezmę i sobie na samochodzie nawiercę" się nie da, tylko zdemontować piasty/tarcze i do tokarza ;)
10\' VW Polo Classic Coupe R36


[url=http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=185&t=26509]Wszystko o modyfikacji VW Polo Classic / Variant 6KV 1995-02
Awatar użytkownika
przem_polo
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1177
Rejestracja: 04 lis 2009, 21:17
Lokalizacja: SKL

Post autor: przem_polo »

Tyl pasuje bez problemow.Z przodem so juz problemy,bo trzeba ruszyc juz wiecej zwrotnice i przegub na ten z vr6.Z racji ze lozysko z vr6 ma inne rozmiary.Tyle zdazylem sie dowiedziec.Zna ktos taki patent na zastosowanie tego w polo?
2011
MajóVWka(28maj),Vag Nysa(4czerwiec),M.I.V.W(7sierpien),SCP(24wrzesien)
Awatar użytkownika
bicker83
Początkujący
Początkujący
Posty: 192
Rejestracja: 21 wrz 2011, 11:57
Lokalizacja: IRL-TS / PL-GS

Post autor: bicker83 »

[quote="przem_polo"]Tyl pasuje bez problemow.Z przodem so juz problemy,bo trzeba ruszyc juz wiecej zwrotnice i przegub na ten z vr6.Z racji ze lozysko z vr6 ma inne rozmiary.Tyle zdazylem sie dowiedziec.Zna ktos taki patent na zastosowanie tego w polo?[/quote]

Moze w takim razie przod przelozyc od Golfa IV lub Audi A3 z silnikiem 1.6 np? Mniejszy motor to lozysko moze bedzie takie jak w Polo :D Chce to dokladnie zbadac - kolega ma A3 z 1998r 1.6 ktore idzie na zlom - bedziemy probowac przelozyc calosc do mojej 6N2 GTI. dam znac co z tego wyszlo.
Obrazek
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

przerabialiśmy ten temat z przem_polo w ubiegłym roku gdy kupił schmidty th line w rozstawie 5x100 z niskim ET wykluczającym adapter. tył - tak jak napisał darek-vw to przekładka bębnów na tarcze i zakup wersji z rozstawem 5x100 - w ostateczności nawiert w bębnie. w przodu, mamy dwie opcje.

w przypadku gdy mamy tarcze o średnicy 239mm:
1. nawiercić w seryjnej piaście 4 dodatkowe otwory (piąty będzie się pokrywał)
2a. nawiercić w seryjnej tarczy hamulcowej 4 dodatkowe otwory (piąty będzie się pokrywał)
2b. jeśli nie chcemy by nasza tarcza miała 8 otworów, można się zwrócić np. do firmy MIKODA gdzie na nowych tarczach o średnicy 239mm nawiercą nam rozstaw 5x100

w przypadku gdy mamy tarcze 256mm:
1. nawiercić w seryjnej piaście 4 dodatkowe otwory (piąty będzie się pokrywał)
2. kupić klocki, tarcze 280mm w rozstawie 5x100 oraz pasujące pod w/w tarcze jarzma

rozwiązanie wydaje się być bezpieczne, nawiercona piasta ma grubą ściankę a dodatkowo jej czołowa płaszczyzna styka się bezpośrednio z tarczą i jest z nią połączona śrubami od kół.

w TYM 6N zastosowana jest zwrotnica, piasta i przeguby z golfa III GTI/VR6. końcówka drążka powinna pasować, golf i polo mają stożek 14mm. pytanie czy kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy umożliwia precyzyjne ustawienie geometrii..

nie ma bowiem możliwości zastosowania przegubów i piast z golfa III GTI/VR6 zostawiając zwrotnicę z polo gdyż napotkamy problem z łożyskiem:
liczba wewnętrznych zębów na przegubie w polo i golfie III GTI/VR6 jest taka sama (30), więc przegub pasuje na wałek półosi. natomiast piasta z golfa III GTI/VR6 jest wprasowana na wewnętrzną bieżnię łożyska które ma 40mm, podczas gdy w polo ten wymiar wynosi 35mm. tak więc potrzebne byłoby łożysko o średnicy zewnętrznej pod zwrotnicę z polo 66mm, średnicy wewnętrznej 40mm pod piastę z golfa III GTI/VR6, oraz szerokości 37mm. takiego łożyska nie ma :grin:

pozostaje znaleźć śmiałka który przełoży wszystko z golfa III GTI/VR6 który potwierdzi że da się to zamontować

przydatne informacje dla kombinujących:

wymiary łożyska golf III VR6/GTI:
średnica zewnętrzna [mm]: 72
Średnica wewnętrzna [mm]: 40
Szerokość [mm]: 37

wymiary łożyska polo 6N/6N2:
średnica zewnętrzna [mm]: 66
Średnica wewnętrzna [mm]: 35
Szerokość [mm]: 37

wymiary przegubu golf III VR6/GTI:
Zewn. uzębienie, od strony koła: 36
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 53
średnica zewnętrzna [mm]: 90

wymiary przegubu polo 6N/6N2:
Zewn. uzębienie, od strony koła: 22
Wewnętrzne uzębienie, od strony koła: 30
Średnica pierścienia uszczelniającego [mm]: 53
średnica zewnętrzna [mm]: 81
Awatar użytkownika
bicker83
Początkujący
Początkujący
Posty: 192
Rejestracja: 21 wrz 2011, 11:57
Lokalizacja: IRL-TS / PL-GS

Post autor: bicker83 »

Bardzo pomocne detale :D dzieki wielkie !!!

Tapatalk QUATTRO
Obrazek
Awatar użytkownika
PiterVR6
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 684
Rejestracja: 17 sie 2009, 13:53
Lokalizacja: Harta

Post autor: PiterVR6 »

w 6n to tylko nawiert lub piasta na zamówienie pod 5x100, ogólnie gra nie warta swieczki

a i zwrotnice z golfa sa inne i nie da sie tego sensownie ustawic przy geometri
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

je jeszcze bym ewentualnie moze zrobil tak: demontaz piast, oddanie do tokarza by zrobil nawierty pod szpilki i tak jak niektorych markach np chewrolet szpliki w piascie i zakladamy kolo i przykrecamy nakretkami. TO by jeszcze mialo sens i zapewne nie kosztowaloby to wiele. Potrzebny dostep do tokarni rewolwerowej.
m
mileq
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 08 sty 2017, 11:17

Post autor: mileq »

Witajcie szanowni druhowie !!!!

W tym temacie jest jeszcze coś do sprawdzenia !!!

Otóż jest jeszcze bliźniaczy bardzo mocny pojazd do polo - mianowicie Seat Ibiza Cupra 1.8 T, która ma tarczę 280 mm na 4 szpilkach (flansza/piasta o numerze febi fe01901) i łożysku o numerze np. ruvilla  EVR5428  40x72x37, co za tym idzie w te łożysko (40 mmm) można wcisnąć flansze/piastę na 5 szpilek (40mm) na z golfa 3 gti o numerze np. febi fe01298

... to wszystko daje super pozycję wyjściową do dużych hamulców, felg na 5 szpilek

Jeśli było już to opisane to sorki, nie szukałem po wszystkich tematach.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „zawieszenie + hamulce”