[6n] wyciek oleju od strony paska rozrzadu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

t
tomkil78
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:33

[6n] wyciek oleju od strony paska rozrzadu

Post autor: tomkil78 »

Dzien dobry,
Chcialbym poprosic o pomoc w lokalizacji wycieku oleju. Zobaczylem ze zostawiam male plamy oleju pod autem po postoju (srednicy 2-3 cm) i postawowilem oblookac silnik. Oto co udalo mi sie uchwycic telefonem:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
http://w7.wrzuta.pl/film/3iEa8ikEUPq/vw ... ciek_oleju

Nie zauwazylem zeby dostawalo sie powietrze do ukladu chlodzenie, stan oleju nie wzrosl (troche spadl ale jest wyciek wiec to chyba oczywiste), olej smierdzi benzyna (czytalem ze na krotkich trasach tak jest-na ssaniu chodzi silnik- a ja takie robie-ok 2km do pracy i z powrotem).
Awatar użytkownika
krzyDOLAR
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 3272
Rejestracja: 09 wrz 2009, 15:02
Lokalizacja: DW

Post autor: krzyDOLAR »

jeśli dobrze widzę, to wygląda mi to na padnięty simmering z przodu wału korbowego
t
tomkil78
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:33

Post autor: tomkil78 »

1) to sie wiaze z rozbiorka calego silnika?
2) czy moge jeszcze na tym troche pojezdzic?
Awatar użytkownika
christopherek
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 630
Rejestracja: 17 lip 2010, 21:26
Lokalizacja: Wuwua

Post autor: christopherek »

ten uszczelniacz wymienia się przy okazji wymiany rozrządu,jeśli tego nie robiłeś zapobiegawczo to błąd bo teraz masz problem.pomyśl sobie czy jest dobrze że olej dostaje się tam gdzie jest pasek rozrządu i sobie odpowiedz.powinieneś teraz zwalić rozrząd i wszystko wymienić bo drugi raz tego samego rozrządu się nie zakłada
UBEZPIECZENIA PZU AC OC NNW Pakiety 24h na dobę,kalkulacja składki od ręki,w Warszawie dojazd do klienta TANIO!! kontakt 506 906 706
t
tomkil78
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:33

Post autor: tomkil78 »

rozrzad byl robiony ok 4-5 lat i ok 35k km temu, czy byl uszczelniacz wymieniany to nie wiem, do mechaniora zanioslem tylko czesci (pompa, napinacz i pasek) wiec chyba nie byl. czy trzeba rozbierac silnik zeby wymienic ten uszczelniacz? bo do wymiany paska z tego co wiem to chyba nie trzeba.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

jeśli pasek klinowy nie ma widocznych pęknięć, otarć ,zużytych ząbków, ma jeszcze odpowiednią szerokość , można go użyć ponownie tylko musi być założony zgodnie z poprzednimi obrotami [ patrz na napisy jak są w stosunku do silnika , jeśli nie to zaznacz, aby go nie odwrócić o 180* ], rolkę napinającą też można ponownie zamontować tylko trzeba sprawdzić po założeniu czy pracuje prawidłowo , nie wiem jak jest z pompom wody w Pb . w ON założyłem ten sam rozrząd i śmiga zmieniałem przy 200k km a zdejmowałem przy około 235k km a teraz mam ponad 246k km i powinien dociągnać do 260k km .
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

tomkil78 i proponuje założyć uszczelniacz z ASO bo taki kupiony w sklepie za ok 10zł długo nie po smiga wiem z doswiadzczenia bo wymieniałem już 2 razy w ciągu 3 lat i po założeniu tego z ASO problem ustąpił.
RUMAK
t
tomkil78
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:33

Post autor: tomkil78 »

lukasz6oo- robiles to sam czy dawales do zrobienia? czy musze rozbierac silnik czy w zewnatrz sobie z tym uszczelniaczem poradze?
Awatar użytkownika
christopherek
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 630
Rejestracja: 17 lip 2010, 21:26
Lokalizacja: Wuwua

Post autor: christopherek »

silnika się nie rozbiera,zdejmujesz rozrząd.hmm drugi raz ten sam rozrząd zakładać?Polska oszczędność....
UBEZPIECZENIA PZU AC OC NNW Pakiety 24h na dobę,kalkulacja składki od ręki,w Warszawie dojazd do klienta TANIO!! kontakt 506 906 706
t
tomkil78
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:33

Post autor: tomkil78 »

to cale szczescie, jesli byscie mieli moze jakis opis jak to zrobic to bede wdzieczny. jesli sie nie myle to bedzie wygladalo tak: sciagam rozrzad, odkrecam kolo zebate z walu glownego i wykrecam/wyciagam uszczelniacz. czy dobrze mysle?
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

[quote=""tomkil78""]to cale szczescie, jesli byscie mieli moze jakis opis jak to zrobic to bede wdzieczny. jesli sie nie myle to bedzie wygladalo tak: sciagam rozrzad, odkrecam kolo zebate z walu glownego i wykrecam/wyciagam uszczelniacz. czy dobrze mysle?[/quote]
z grubsza tak to wygląda nie wiem jak to jest w Pb ale w d jest jeszcze korpus uszczelniacza a pod nim uszczelka którą trzeba wymienić na nową . problem możesz mieć z śrubą mocującą koło zębate wału dokręcona jest 90Nm
[quote=""christopherek""]silnika się nie rozbiera,zdejmujesz rozrząd.hmm drugi raz ten sam rozrząd zakładać?Polska oszczędność....[/quote]
a co stoi na przeszkodzie aby go nie założyć ponownie . przecież obsługa sprowadza się do wzrokowej kontroli paska oraz sprawdzenia rolki . pewno iż nie wymienia się np ; samej rolki napinającej , paska , czy pompy wody tylko wszystko naraz . rozrząd przewidziany jest w zależności 60 tyś km - 90tyś km i według mnie nic mu się nie stanie jeśli założę go ponownie w odpowiedni sposób i zostanie sprawdzony np rolka napinająca a pasek nie posiada śladów zniszczenia czy oleju smarów .
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

[quote=""christopherek""]hmm drugi raz ten sam rozrząd zakładać?Polska oszczędność....[/quote]

a co ma sie mu stać? przecież go młotkiem i przecinakiem nie będzie rozkręcał?

pasek można by dać nowy bo zawaliło go olejem ale resztę gratów napinacze pompe przetrzec szmatka z banzynka do sucha i z powrotem ;)
Awatar użytkownika
lukasz6oo
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 638
Rejestracja: 21 lis 2008, 17:16
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: lukasz6oo »

Ja zakładałem to samo bo na tym rozrządzie zrobiłem wówczas może 15tys wiec nie było sensu ładować w nowy komplet rozrządu. Auto od tamtej pory smiga 3ci rok i zero problemu.
RUMAK
t
tomkil78
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 06 gru 2008, 14:33

Post autor: tomkil78 »

@lukasz6oo-moglbys mi to dokladniej opisac tzn. jak to robiles skoro juz 2 razy sie z tym babrales.
co do rozrzadu to ma dopiero przebieg ok 35k km wiec sam nie wiem-ma ok 4-5 lat (nie pamietam dokladnie ale blizej 5) wiecpasek moge wymienic a reszte to sam nie wiem skoro po ok 60k km sie wymienia.
kurna nie moge tej czesci w necie znalezc.
Awatar użytkownika
wojtasllb
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1130
Rejestracja: 25 mar 2010, 0:52
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: wojtasllb »

napisz rok i kod silnika w twoim polo
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”