[86c2F] Problem z zimnym powietrzem

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

[86c2F] Problem z zimnym powietrzem

Post autor: adek1983 »

Podczas oględzin silnika okazało się, że nie ciągnie zimnego powietrza tylko cały czas gorące z kolektora wylotowego. Może ktoś mi podpowiedzieć jak zdiagnozować pracę tego termo-zaworu i ewentualnie co można naprawić, żeby działało poprawnie. Dodam, że mój silnik to 1043 ccm AAU.
Ż
Żywiec
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 26 lut 2012, 9:18

Post autor: Żywiec »

odepnij ciepłe powietrze... ja w AAV już dawno mam tak zrobione.
Obrazek
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Nie ukrywam, że myślałem o tym. Ale zależy mi na tym, żeby pracowało jak fabryka chciała. Więc może jakaś porada jak zdiagnozować i naprawić usterkę?
Ż
Żywiec
Newbie
Newbie
Posty: 23
Rejestracja: 26 lut 2012, 9:18

Post autor: Żywiec »

ja bym spróbował przeczyścić... przez tyle lat ma prawo zajść syfem
Obrazek
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Rozebrałem ten kawałek co się odczepia zatrzaskami od patelni. Było trochę zawalone kurzem. Wężyk, który do tej puszki dochodzi jest drożny. Klapka pracuje dość ciężko. Dokładniej to ciężko pracuje ten cylinderek. Niestety nie umiem tego rozebrać, żeby sprawdzić dlaczego to tak ciężko chodzi. I zastanawiam się jak się dobrać do tego pomarańczowego elementu, który znajduje się przy filtrze powietrza i nie wiem jaką on funkcję pełni.
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

adek1983zarzuć jakąś fotką podgladową, no ja mam 3f i całkiem ten zawór mam wywalony a wężyk podciśnienia zaślepiony
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Opiszę co zrobiłem. Odkręciłem i wymyłem rurę dolotową oznaczoną kolorem żółtym.
Odczepiłem element oznaczony kolorem zielonym. Po bokach ma on zatrzaski (różowy), więc udało się to rozebrać.
W środku jest taka klapka na tłoczku i sprężynce. Tłoczek chodzi dość opornie, i trzeba mocno zassać przez czerwony wężyk, żeby zmieniła położenie. Wężyk jest drożny. Myślałem, że da się rozebrać tę puszkę, ale nie znalazłem sposobu, który by jej nie zniszczył.

Obrazek

Na poniższym zdjęciu widać ten pomarańczowy element. Do niego dochodzą dwa wężyki. Jeden od tej klapki, a drugi znajduje swoje zakończenie w podstawie wtrysku.

Obrazek

Tak to wygląda po odwróceniu obudowy filtra powietrza. Nie sprawdzałem jeszcze tego niebieskiego wężyka.

Obrazek Obrazek

Mam nadzieję, że fotki trochę rozjaśnią całą sytuację.
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2014, 11:39 przez adek1983, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

To pomarańczowe to jest regulator temperatury, powinien działać w jedną stronę jak zawór zwrotny przy odpowiedniej temperaturze.Można go zdemontować i sprawdzić czy tak faktycznie jest, te wężyki są od podciśnienia powinny być drożne no i oczywiście szczelne, to też może dużo komplikować z pracą silnika, a to co jest przed filtrem (patelnią) jest to komora regulacyjna ale szczerze nie wiem czy jest to rozbieralne bo tego wcale nie mam a wężyk podciśnienia jak wcześniej napisałem mam zaślepiony.Ten biały wężyk masz oczywiście podłączony do komory regulacji :?:
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

[quote="Czołg GT"]To pomarańczowe to jest regulator temperatury, powinien działać w jedną stronę jak zawór zwrotny przy odpowiedniej temperaturze.Można go zdemontować i sprawdzić czy tak faktycznie jest, te wężyki są od podciśnienia powinny być drożne no i oczywiście szczelne, to też może dużo komplikować z pracą silnika, a to co jest przed filtrem (patelnią) jest to komora regulacyjna ale szczerze nie wiem czy jest to rozbieralne bo tego wcale nie mam a wężyk podciśnienia jak wcześniej napisałem mam zaślepiony.Ten biały wężyk masz oczywiście podłączony do komory regulacji :?:[/quote]

Wężyki są podłączone, tylko do zdjęć się po odpinały. Zastanawiam się na tymi czarnymi złączkami, możliwe, że już sparciały. Co do tego regulatora temperatury, jak uda mi się go zdemontować to sprawdzę tylko jak?
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Poczytałem trochę na stronach VW GOLFA i oto co udało mi się wydedukować.

Z podstawy wtrysku wyprowadzony jest wężyk do tego termoregulatora. Tam panuje podciśnienie. Jeśli silnik jest zimny, to ten termoregulator jest zatkany i nie puszcza podciśnienia do wężyka połączonego z klapką. Gdy zasysane powietrze rozgrzeje termoregulator, to wtedy on się otwiera i przepuszcza podciśnienie do klapki regulacyjnej. Teraz muszę sprawdzić, czy na końcu wężyka pojawia się podciśnienie. Jeśli tak, to zostanie mi do rozebrania ta komora regulacyjna. Na koniec postaram się opisać to zwięźle.
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote="adek1983"]Jeśli silnik jest zimny, to ten termoregulator jest zatkany i nie puszcza podciśnienia do wężyka połączonego z klapką.[/quote]
właśnie odwrotnie jest ;) jak powietrze zasysane jest zimne to zawór jest otwarty i podciśnienie podnosi klapkę w dolocie. Jeśli powietrze zasysane osiągnie odpowiednią temperaturę, bimetal zacznie zamykać zaworek i uchylenie klapki będzie mniejsze.
Awatar użytkownika
adek1983
Global Moderator
Global Moderator
Posty: 1972
Rejestracja: 29 mar 2012, 8:05
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Post autor: adek1983 »

Czyli jak u mnie auto ciągle zasysa gorące powietrze, to znaczy, że ten termo-zawór jest ciągle otwarty i nigdy się nie zamyka?
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

dokładnie. ten termo zawór ma prawo po 20 latach już nie działać ;)
polecam ci na lato zdjąć przewód podciśnienia z "gruszki" na dolocie i go zaślepić żeby nie łapał lewego powietrza. Natomiast zimą podłączyć tak jak masz teraz.
Awatar użytkownika
Czołg GT
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1249
Rejestracja: 07 cze 2010, 20:17
Lokalizacja: Czersk Pomorskie

Post autor: Czołg GT »

Miał być stan oryginalny :grin: bo juz dawno było proponowane :)
[size=12px]viewtopic.php?f=28&t=19591[/url]
Awatar użytkownika
lukas2305
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 730
Rejestracja: 15 lis 2008, 7:56
Lokalizacja: Bytom

Post autor: lukas2305 »

[quote="Czołg GT"]Miał być stan oryginalny[/quote]
to niech przygotuje 2 stówy, jedzie do aso, czeka 2 tygodnie i ma oryginała :rotfl:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”