[9N]co to za chrobotanie,po wcisnieciu sprzegla przestaje?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

A
Alexa4
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 02 lut 2012, 15:58

[9N]co to za chrobotanie,po wcisnieciu sprzegla przestaje?

Post autor: Alexa4 »

Jak w temacie silniczek 1.2,cos mocno chroboli,na biegu jalowym,po wcisnieciu sprzegla przestaje,
co to moze byc?
Awatar użytkownika
gallus
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 413
Rejestracja: 10 cze 2009, 10:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gallus »

Albo koło dwumasowe jeśli jest takie coś w twoim polo albo Sprzęgło kończy żywot.
Mam gdzieś trendy i style urodziłem się po to aby sam je tworzyć i wyznaczać.
Perła:http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtop ... 56&t=12121
A
Alexa4
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 02 lut 2012, 15:58

Post autor: Alexa4 »

tam mam jednomas,sprzeglo sie konczy?a dokladniej ?
s
savic
Swój
Swój
Posty: 975
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:10
Lokalizacja: małopolska

Post autor: savic »

może nie tak sprzęgło jak łożysko oporowe - ono wydaje taki hałas na jałowym , po dociśnięciu milknie
Obrazek
A
Alexa4
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 44
Rejestracja: 02 lut 2012, 15:58

Post autor: Alexa4 »

Łożysko wymienione i dalej to samo,wiem ze tarcza jest juz cieka,ale czy to ma zwiazek z tym dzwiekiem?
tam w skrzyni jest po prawej stronie taki dekielek,do czego on jest?co tam jeszcze moge zrobc?
Awatar użytkownika
piotrek1993
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 224
Rejestracja: 29 lis 2011, 19:47
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: piotrek1993 »

Ja też już mam kiepską tarczę i żadnego chrobotania nie ma także nie możliwe że to wina cienkiej tarczy.
Sorki nie spojrzałem na datę ost. postu ale trochę odkopałem.
Awatar użytkownika
Piecia1022
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 10 cze 2009, 6:19

Post autor: Piecia1022 »

witam
1.2,60 km 2008 r przebieg 57 tys.cos chroboli,na biegu jalowym,po wcisnieciu sprzegla przestaje,
co to moze byc?
http://youtu.be/KBL-NZNr248
filmk
czy moge jedziec czy musze robic bo troche lipa bo jestem autem w UK. prosze pomoc gory dziekuje
A
Anonymous

Post autor: Anonymous »

możliwe usterki masz wyżej
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Łożysko w skrzyni. Nie za tania zabawa.
Awatar użytkownika
Piecia1022
Początkujący
Początkujący
Posty: 115
Rejestracja: 10 cze 2009, 6:19

Post autor: Piecia1022 »

hey jhosef napewno łozysko w skrzyni? jak dlugo jeszce moze pochodzic???
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Na 90%. Rzężenie ustaje bo napęd się odłącza a łożysko oporowe odsuwa od docisku gdy puścimy sprzęgło.

Jeśli to byłoby łożysko oporowe (nie z powodu zacierania się) to powinno ustawać po leciutkim naciśnięciu sprzęgłą, tak aby napęd się przenosił ale łożysko lekko ustabilizowało na docisku.
q
qbus
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 25 gru 2013, 23:39
Lokalizacja: Kraków

Post autor: qbus »

Podepnę się do tematu, bo mam podobny problem w 9n3. Silnik 1.4, benzyna (BUD).

Na biegu jałowym przy puszczonym sprzęgle słychać chrobotanie (nie głośne, trzeba się wsłuchać). Po wciśnięciu sprzęgła (pi razy oko do połowy) przestaje.
Co więcej, podczas jazdy przy redukowaniu biegu (najlepiej słychać przy redukcji 3 na 2) przy wciśniętym sprzęgle słychać dziwne świszczenie.
Jako dodatek do całej historii jeszcze jeden syndrom - po około 15-20 minutowym intensywnym używaniu sprzęgła (jazda po mieście w korkach) pedał sprzęgła zachowuje się dość dziwnie. Nie chodzi tak jak zwykle, ciężko mi to opisać, jednak działa tak jakby skokowo, jakby była sprężyna mocno stawiająca opór. Wydaje dźwięk podobny do skrzypienia.

Co to może być? Sprzęgło się nie ślizga, biegi wchodzą luźno i bez oporów, silnik pracuje miarowo.
I jeszcze pytanko, czy w tym silniku jest może zastosowany dwumas?
q
qbus
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 38
Rejestracja: 25 gru 2013, 23:39
Lokalizacja: Kraków

Post autor: qbus »

Zagadka rozwiązana, polcia wyleczona ;)
Przyczyną chrobotania było uszkodzone jedno z dwóch łożysk zintegrowanych w skrzyni.
Wymiana wraz z nowym olejem kosztowała mnie 900zł.
u
urban787
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 09 wrz 2014, 9:05
Lokalizacja: Koło Warszawy

Post autor: urban787 »

Witam Kolegów.To mój pierwszy post na Tym forum.
Mam pytanie związane ze sprzęgłem w moim polo. Autko z 2006 roku,silniczek 1,2 6V.
Ostatnio też coś zaczęło mi szumiec,przy wciśniętym pedale to zanika.I pytanie:jakie tam jest sprzęgło?
Bo mój kolega(dosyc dobry mechanior postraszył mnie że mam sprzęgło dwumasowe.
Nigdzie nie mogę znależc jakiejs konkretnej zdecydowanej odpowiedzi,więc liczę że koledzy mi pomogą i rozwieją wątpliwości.
Awatar użytkownika
danielzy
Początkujący
Początkujący
Posty: 193
Rejestracja: 16 mar 2014, 15:03

Post autor: danielzy »

[quote=""qbus""]Zagadka rozwiązana, polcia wyleczona ;)
Przyczyną chrobotania było uszkodzone jedno z dwóch łożysk zintegrowanych w skrzyni.
Wymiana wraz z nowym olejem kosztowała mnie 900zł.[/quote]

Panowie jeśli chodzi o te chrobotanie na luzie to tak jak kolega pisze wyżej to jest przyczyna, niestety nie jest tanio,wiem bo tak dokładnie też było u mnie,po wymianie tych łożysk cisza. Niestety zespół 2 łożysk dostępny tylko w serwisie no i skrzynie trzeba rozbierać,stąd ta cena.
Widocznie to wada tych skrzyń.
Moje Polo to 1.4 TDI 2007r i wymieniałem przy przebiegu 100tys km.(na 100% przebieg oryginalny).
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”