Falujące obroty i czasem gaśnie

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

p
polopolo
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 04 lip 2009, 11:48

Falujące obroty i czasem gaśnie

Post autor: polopolo »

Witam,

mam problem z moją Polunią. Odkąd ją kupiłem borykam się ze skaczącymi obrotami.
Dzieje się tak zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku.
Do tej pory było robione:
-czyszczenie przepustnicy,
-adaptacja przepustnicy,
-wymiana świec i kabli,
-wymiana kopułki,
-wymiana filtra powietrza.

Niestety problem dalej występuje. Polo 6n 97r. 1.0
Macie jakieś pomysły ?
Ktoś pisał o wymianie czujnika Halla, myślicie że to może pomóc ?

Przed momentem go oglądałem i na oko nie wygląda na zużyty.

Pozdrowienia,
Kuba
Awatar użytkownika
krzzbi773polo
Początkujący
Początkujący
Posty: 98
Rejestracja: 04 gru 2008, 17:33
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: krzzbi773polo »

a czasami przepustnica niejest uszkodzona?
jezeli po skasowaniu bledow po jakims czasie wyskoczyl nowy to jest przepustnica do wymiany.koszt ok 900 zl.
albo poprostu jest byle jak wyczyszczona i adaptacja tez skopana.
ja musialem wymienic i wszystko gra

-- Sob Lip 04, 2009 2:12 pm --

a czasami przepustnica niejest uszkodzona?
jezeli po skasowaniu bledow po jakims czasie wyskoczyl nowy to jest przepustnica do wymiany.koszt ok 900 zl.
albo poprostu jest byle jak wyczyszczona i adaptacja tez skopana.
ja musialem wymienic i wszystko gra
mam ten sam silnik z tego roku
Awatar użytkownika
ragiern
Swój
Swój
Posty: 901
Rejestracja: 14 lis 2008, 7:02
Lokalizacja: ostróVWielkopolski

Post autor: ragiern »

Ja kiedyś słyszałem też o awarii silnika krokowego, który powoduje takie objawy.
Nie wiem jednak czy w tym tkwi błąd, bo nigdy nie musiałem zmagać się z tą materią.
MOJE SAMOCHODY:
1. Volkswagen Polo III (2006-2012) --> 20.013 km --> Obrazek
2. Peugeot 207 (2012-2021) --> ponad 66.417 km --> Obrazek
3. Dacia Duster I (2020-...) --> ponad 24.400 km --> Obrazek
p
polopolo
Newbie
Newbie
Posty: 2
Rejestracja: 04 lip 2009, 11:48

Post autor: polopolo »

Dzięki za odpowiedź.

Autko było u mechanika. Ponoć gość wymienił przepustnicę,
a właściwie całe kombo (m.in. zawierające silniczek krokowy).
Rzekomo było ono wymontowane z innej nowszej polówki.

Pojeździłem z min trochę i oczywiście problem znowu wystąpił, więc mechanik wsadził stare i oddał kasę.

Także wnioskuję z tego, że albo przepustnica też byłą do kitu, albo problem leży gdzieś indziej.
900 zł to trochę dużo kasy, więc chciałbym mieć pewność, że na pewno z tym jest problem.

Pozdrawiam,
K.
D
Dziadek13
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1149
Rejestracja: 14 lis 2008, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: Dziadek13 »

Przepustnice należy kupić do danego modelu na starej masz nr na silniczku krokowym.
Dalej adaptacja http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm
Ewentualnie możesz http://klubseata.pl/forum/index.php?topic=6974.0
i adaptacja.Należy też sprawdzić szczelność przewodów podciśnieniowych może zasysa lewe powietrze jak nie szczelne,do tego należy sprawdzić czy jest sprawna membrama w króćcu filtra powietrza bo jak pęknięta to też zasysa przez nią lewe powietrze.Nalerzy też sprawdzić adaptacje czyli uszczelke pod przepustnicą i tam też może zasysać a wszystko to powoduje wariowanie obrotów a mechanik to powinien sprawdzić jeżeli to mechanik :butcher:
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”