[6n2] czy to element ABS?

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
czecho
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:30
Lokalizacja: .:wrocław:.

[6n2] czy to element ABS?

Post autor: czecho »

witam!
mam pytanie dotyczące elementu który prezentuję na zdjęciu

Obrazek

znajduje się on w komorze silnika na ściance grodziowej mniej więcej na środku i na górze.

ponieważ idą do niego przewody ciśnieniowe podejrzewam że jest to element układu hamulcowego (ABS)... ale może ktoś wyjasni mi do czego konkretnie służy :)

i teraz główny problem - po włączeniu zapłonu wyraźnie słychać z niego stukanie (jak przekaźnika) o dość dużej częstotliwości - stukanie wyraźnie słychać w kabinie więc nie jest ciche. czy tak to powinno wyglądać? Czy u was milczy ten element jak grób a u mnie jest po prostu coś uszkodzone?

pozdrawiam
...no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote=""czecho""] po włączeniu zapłonu wyraźnie słychać z niego stukanie (jak przekaźnika) o dość dużej częstotliwości - stukanie wyraźnie słychać w kabinie więc nie jest ciche. czy tak to powinno wyglądać? Czy u was milczy ten element jak grób a u mnie jest po prostu coś uszkodzone?[/quote]Napewno nie jest to element ABS-u, ponieważ 1 przewód połączony jest do rury ssącej przed turbiną, 2 do gruchy od turbosprężarki, a 3 jeszcze nie wiem, bo musiał bym zajrzeć od spodu, a niemam kanału. Po włączeniu zapłonu u mnie też tak tyka i chyba tak ma być. Po uruchomieniu silnika już tego nie słychać, ani nie czuć po dotknięciu palcem.Teraz pytanie, po co ci to wiedzieć do czego to służy?
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
czecho
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:30
Lokalizacja: .:wrocław:.

Post autor: czecho »

No więc moja ciekawość wynika z tego że mam to auto od 2 dni i zdziwiło mnie to, że po włączeniu zapłonu wyraźnie słychać "stukanie".
Wydawało mi się, że tak być nie powinno, że auto po przekręceniu kluczyka zaczyna hałasować. Do tej pory jeździłem wolnossącymi benzyniakami i takich rzeczy się nie spodziewałem.
Skoro tak ma być to polubię to... jednak poważnie podejrzewałem jakieś uszkodzenie.
Dzięki za odpowiedź.
pozdrawiam
...no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
Awatar użytkownika
miki
Newbie
Newbie
Posty: 19
Rejestracja: 14 lis 2008, 16:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: miki »

Witam jak się nie mylę jest Zawór regulacyjny ciśnienia doładowania od Turbiny, wymieniałem to ponad rok temu koszt w serwisie około 160 zł + 20 zł wymian, u mnie tez cykało po przekręceniu kluczyka i wyskakiwał cały czas błąd sterownika silnika po wymianie cisza i zero błędów. Radzę podjechać gdzieś na komputer i sprawdzić czy nie ma błędów. Jak jesteś z okolic Warszawy to mogę ci to sprawdzić.
S
Stanley
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 347
Rejestracja: 20 lis 2008, 20:08
Lokalizacja: RPR trasa Przemyśl-Dynów

Post autor: Stanley »

[quote=""miki""]u mnie tez cykało po przekręceniu kluczyka i wyskakiwał cały czas błąd sterownika silnika po wymianie cisza i zero błędów.[/quote]To ciekawe co piszesz, bo u mnie przez to tykanie błędów nie wywala i pomyślałem, że tak ma być. Szczerze mówiąc to w niczym nie przeszkadza, silnik pracuje normalnie. Być może masz rację,że ten element jest uszkodzony, tylko dziwi mnie brak błędów.
Bez przecinaka i młota, to ch** nie robota.
Awatar użytkownika
czecho
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 56
Rejestracja: 23 cze 2009, 14:30
Lokalizacja: .:wrocław:.

Post autor: czecho »

[quote=""miki""]Jak jesteś z okolic Warszawy to mogę ci to sprawdzić.[/quote]

jestem z Wrocławia... może zatem któryś z kolegów dolnoślazaków ma interfejs diagnostyczny i zechce mi pomóc w diagnozie?
browczyk oczywiście w zamian sie znajdzie ;-)
...no to nie jest problem... to się wszystko zgłasza jako usterkę...
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”