[6N] Wałek rozrządu

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

[6N] Wałek rozrządu

Post autor: Katoo »

Witam przeczesałem etke i znalazłem informacje na temat wałka rozrządu do 1.0 aev i 1.3PY i mam pytanie czym sie różnią poza kontem otwarcia zapłonu?

030 109 101 AF = 3F
030 109 101 B = PY
030 109 101 BA = AEV

Do czego są oznaczenia AF , BA i B za co odpowiadają?
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
wesol
Swój
Swój
Posty: 794
Rejestracja: 05 kwie 2009, 13:05

Post autor: wesol »

rownie dobrze mogloby byc oznaczenie calkowicie inne. To ze sie rozni oznaczenie jedna tylko litrka nie oznacza ze to prawie to samo. Oznakowanie literkami jest czysto przypadkowe i nie da sie po tym wywnioskowac jakis parametrów.
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Cały czas sie zastanawiam czy nie kupić wałka z 3F albo PY wejść na pewno wejdzie czy tylko się opłaca , jak myślicie bedzie jakiś przyrost mocy?? bo już mam kolektor 4-2-1 jeszcze 2rurka i będzie gites:) Wałek PY + 4-2-1? Hm..
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

Katoo skończ mechanikę a nie polimikę
znasz czasy otwarcia
wiesz co to kąt wyprzedzenia zapłonu
wiesz co to mieszanka detonująca??
jeżeli nie znasz choć jednej odpowiedzi na te pytania to znaczy że nie powienieneś się brać za to
tuning nie jest tani
więcej można zaszkodzić niż polepszyć
wałek symetryczny jest w aev 196" jak mnie pamięć nie myli a w doładowanym asymetryczny PY 199 " do 228
więc chłopie zanim zaczniesz kombinować naucz się czegoś

tu masz ostrzejsze wałki świątka
http://www.swiatek.com.pl/go.live.php/P ... ow.html#vw

tu masz wałki schrick'a
Obrazek
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

To powiedz mi inaczej jeżeli znasz kąt wychylenia zaworów to powiedz mi jaki kąt sportowy wałek sprzedawany np. przez Świątka? Gdzie rekomendowany jest od 1.0 do 1.6 . i Pytanie czemu nie moge zastosowaś walka z PY czy 3F? Fazy rozrządu są te same. Forum jest po to żeby pytać PRAWDA??
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

Katoo dobra ja napisałem co sądzę
może ci to wytłumaczy ktoś bo mi się nie chce poprostu... najprościej to jakbyś biegł cały czas przedz siebie i chciało ci się siku w miedzyczasie :)
wiesz na czym polega działanie silnika dwusuwowego i czterosuwowego
a nawiasem jak bardzo się tak interesujesz tuningiem i kjs i innymi sportami a jesteś totalnie zielony to polecam zapoznać się z książką : "Tuning i sportowe modyfikacje samochodu" Wojciech Jurecki i Tomasz Ważyński

wałek w 3f masz EL:219 ° AL:219 °
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Tak wiem na czym polega , mojego aev rozkręciłem i złożyłem ,wyregulowałem i złożyłem, 1.6diesla w golfie tak samo, nie mam problemów z mechaniką w aucie,rozklęciem skrzynie i wymieniłem lożyka, byłem tylko raz u mechanika żeby zrobil mi kąty i zbieżność a tak wszystko sam naprawiam. Po prostu mnie to cały czas ciekawi . Przeanalizowałem wałek z 1.0 i 1.3g40 światka ze strony który mi wysłałeś i niewiele się różni poza kątem otwarcia zaworów dla 1.0 to 249 a dla G40 to 249/267 chyba przeciez oto chodzi żeby jak najpozniej otwarty żeby wykożystac maksymalnie mieszanke detonującą??
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

Katoo chłopie... g40 jest doładowany kompresorem mechanicznym napędzanym z wału dlatego ma między innymi różne czasy
wałek jedynie możesz zakładać symetryczny czyli taki jak jest np w 3f
warto pamiętać że przy zmianie wałka powinno wymieniac się szklanki oraz nowy olej
przy używanach wałkach pamiętać żeby nie było wżeru i filoetowego cienia i wyrobionych krzywakach już nie wspomne
Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

3f może być...szklanki mam nowe, olej nowy czeka, to że wżerów i wyrobionych krzywek to wiem ale że fioletowego cienia to nie( dzięki za podpowiedź:), wiem że g40 jest napędzany kompresorem. Ale to nie znaczy że jak odłączę kompresor to nie będzie chodzić. A znasz może kąt otwarcia dla 3F lub inny wałek symetryczny który mogę założyć ?
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
vwkas18
G-LaderMan
Posty: 4420
Rejestracja: 15 lis 2008, 6:43
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: vwkas18 »

pytanie po co??
wiesz że przy założeniu ostrzejszego wałka np. zacznie wiecej palić kręcić się wyżej.. delikatnie podniesie sobie komp obroty, ciut gorzej będzie się zbierało z dołu i takie tam
1,0 nie zrobisz mustanga i wkładanie jakich kolwiek większych pieniędzy mija się z celem
G40 bez kompresora to zwykły wtryskowy silnik o mocy 60 km.. jedzie ale rewelacji nie ma
zacznij szukać a się dowiesz a dla 3f już wcześniej podawałem

[quote="vwkas18"]wałek w 3f masz EL:219 ° AL:219 °[/quote]
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”