Awaryjność polówek.

Coś nie działa? Nie wiesz jak uporać się z usterką bądź problemem technicznym w Twoim polo? To właściwy dział,by zadać pytanie.

Moderator: Global Moderator

Awatar użytkownika
Katoo
Zainteresowany
Zainteresowany
Posty: 517
Rejestracja: 18 gru 2009, 0:55
Lokalizacja: Bytom

Post autor: Katoo »

Model Polo : 6N
Rocznik : 94 pierwsza rejestracja połowa 95
Silnik : 1.0 AEV mono wtrysk.
Pochodzenie : Sprowadzony w 2005 z Niemiec
Przebieg w momencie zakupu : 177tys
Przebieg aktualny : 177tyś(mam go jakiś miesiąc)
Właściciel : III
Styl jazdy : Eco ,jak na razie 100% miasto oraz spalanie 13,5l na 100km...
W nocy : garaż

Wymienione części :

Olej+olej skrzyni biegów(80zł), filtr powietrza(16zł), filtr oleju(9zł), filtr pyłkowy, uszczelka pod zaworami oraz pod miską olejową(30zł), uszczelniacze na skrzyni biegów(20zł), termostat(32zł) , czujnik temperatury(21zł), lampy tył 6N2 DEPO(200zł), grill KAMEI(70zł) , kierunkowskazy boczne z golfa IV(22zł),kierunkowskazy przednie białe(30zł), zamontowałem siłownik przedniej klapy adaptowane z golfa III(30zł), lampka podświetlania kabiny z golfa III(10zł),żarówki przednie H4 Farenhite (30zł).

Łączny koszt 600zł z własną robocizną .

Części które muszę jeszcze wymienić:

Łożysko na pompie z uszczelniaczem(ale to na szybko), sonda lambda, płyn chłodniczy, oponki na letnie, zawory(przed ostatni klepie wiec odrazy wszystkie), łożyska na skrzyni biegów (o chodzi jak diesel...(już wymienione)) oraz środkowy plastik deski rozdzielczej.

Podsumowując zostało już co nieco zrobione lecz zostało jeszcze wiele do roboty Pomimo iż kupiłem auto od kobiety to jest bardzo zaniedbane:(:(
Ostatnio zmieniony 21 mar 2011, 12:14 przez Katoo, łącznie zmieniany 1 raz.
[*Moje dwie miłości:
I miejsce- Moje Kochanie]
II miejsce- PolO GReeN LInE
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/823/5ms9c.gif/][img]http://img823.imag
Awatar użytkownika
Gulunio
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 656
Rejestracja: 25 cze 2009, 0:51
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Gulunio »

Model Polo: 6N2
Rocznik: Kwiecień 2001r.
Silnik: 1.0 AUC
Pochodzenie: Salon Polska w Sosnowcu
Przebieg w momencie zakupu: ~78kkm
Przebieg aktualny: ~108kkm
Właściciel: Trzeci
Styl jazdy: Normalny + czasem jakieś wiraże dnem ;)
W nocy: garaż

Wymienione części:
-Od razu po kupnie, komplet sprężyn przód bo jedna była pęknięta, około 300zł z robocizną.
-Rurka podciśnienia do serwa 120zł (aso, brak zamienników) wymiana samodzielna, ~82kkm.
-Klocki hamulcowe przód, nie pamiętam jakiej firmy, koszt 100zł wymiana samodzielna, ~86kkm
-Zawór EGR 720zł (nowy w aso bo nie ma zamienników) wymiana samodzielna, ~90kkm
-Końcówki drążków stabilizatora 72 zł komplet, wymiana po znajomości ~106kkm
-Linka sprzęgła TRW 170zł, wymiana po znajomości ~106kkm

Na razie tyle :)

Nie pisałem wyżej o takich czynnościach, jak wymiana olejów, filtrów itp. bo to musi zrobić każdy co te kilkanaście tysięcy, skupiłem się na bardziej konkretnych usterkach. Na ten moment muszę jeszcze wymienić odbije z tyłu bo już skończyły swój żywot :P
Evergreen :)

Klucze 2010 | Kozienice 2010 |...
d
dorota15413
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 30 cze 2009, 16:14
Lokalizacja: Lublin

Post autor: dorota15413 »

Model Polo: 6N2
Rocznik: Styczeń 2001r.
Silnik: 1,4 TDI
Pochodzenie: sprowadzony
Przebieg w momencie zakupu: 94000km
Przebieg aktualny: ~101000km
Właściciel: Trzeci w Polsce

Wymienione części:
- rozrząd
- klocki hamulcowe + tarcze
- olej i filtry
Awatar użytkownika
jerek_
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 39
Rejestracja: 26 mar 2011, 9:06
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: jerek_ »

Model Polo: Classic
Rocznik: Październik 2000 r.
Silnik: 1.4 AUD
Pochodzenie: sprowadzony z Niemiec 6 lat temu,
Przebieg w momencie zakupu: ~116 000 km
Przebieg aktualny: ~119 000 km
Właściciel: Czwarty
Styl jazdy: Normalny, czasami baardzo dynamiczny
W nocy: garaż

Wymienione części (około 3 tysiące kilometrów i trochę się nazbierało):
- Zaraz po kupnie, wiadomo rozrząd, płyny,
-
- Po kilku dniach od zakupu sprężyny przednie - jedna pękła
- Półtora miesiąca po zakupie - simmering wybieraka skrzyni biegów i zalanie nowego oleju (niestety mojej skrzyneczce to już nie pomogło)
- Trzy tygodnie później wymiana całej skrzyni biegów - koszt. około 700 zł, wymiana za free u dobrego sąsiada :). Powód wymiany? Brak oleju i rozwalony synchronizator 5-tego biegu, łożyska na wałku głównym też nieciekawe. Myślałem, że to przez wybierak uciekał, ale okazało się, że zwiewał przez uszczelniacz wałka głównego. No i dolewanie oleju nic nie dało, bo jak się rozgrzał to sikał olejem jak młody pies... Starą skrzynię zostawiłem. Jak będę miał czas w zimie to sobie ją zrobię, bo na nowej jest trochę mulasty (skrzynia od Cordoby 1,6). Dodatkowo od razu wymiana tarcz, klocków i prawego przegubu.
- Dwa tygodnie później - przykro mówić - głupia opona.... Czyli powietrze z koła zwiało, Polunia kochana do rowu... Efekt? Nowy prawy błotnik, klepanie przednich drzwi i malowanie całego prawego boku... (wiem, to nie podchodzi pod awaryjność, ale jest częścią historii napraw mojego autka). Koszt - razem 1100 zł
- Czeka mnie jeszcze za około 3 tygodnie (jak wrócę z urlopu) wspawanie nowego łącznika elastycznego do rury wydechowej (koszt: 30 zł). Wspawka znowu za "free". Usługa za usługę (naprawa komputerków).
- Przymierzam się do wymiany łożysk tylnych, bo coraz bardziej dają o sobie znać.
Awatar użytkownika
maniek954
Newbie
Newbie
Posty: 10
Rejestracja: 20 wrz 2011, 19:03
Lokalizacja: Oława

Post autor: maniek954 »

Czarne:

Model Polo: 6n, Hatchback
Rocznik: 1997
Silnik: 1.9 SDI
Pochodzenie: sprowadzony z Austrii 4 lata temu
Przebieg w momencie zakupu: 157 000 km
Przebieg aktualny: 199 000 km
Właściciel: W Austrii był 1, później po sprowadzeniu stał niecały tydzień w komisie i trafił do nas :) .
Styl jazdy: Taki jak u każdego posiadacza 1.9 SDI - powolny :D
W nocy: garaż
Naprawy:
*Silnik: zupełnie nic, nie do zdarcia :) . Jedyne co to dla pewności olej i filtry
*Zawieszenie: Cała przednia prawa kolumna McPherson'a wyłamała się od nadwozia na pewnej dziurze, po prostu między silnikiem a nadkolem była kilkunasto centymetrowa dziura - trzeba było zaspawać. Nie jest to wina modelu tylko stanu naszych dróg... Poza tym przetoczenie tarczy i wymiana klocków.
*Nadwozie - istny koszmar... Rdza wyłazi skąd się tylko da. Ostatnio zrobione progi, nadkola wkrótce, do tego klapa tylna :) . To również nie jest winą modelu tylko tym że prawdopodobnie w Austrii samochód jeździł po Alpach i lubił sól :P .

Czerwone:

Model Polo: 6n, Hatchback
Rocznik: 1996
Silnik: 1.4
Pochodzenie: sprowadzony z Niemiec 4 lata temu
Przebieg w momencie zakupu: 197 000 km
Przebieg aktualny: 198 000 km
Właściciel: W Niemczech 1, później w Polsce przez 3 lata 1 Pani i od trzech tygodni my :D .
Styl jazdy: Ile fabryka dała :D .
W nocy: podwórko
Naprawy: Po sprowadzeniu do Polski wymienione zostały: rozrząd, amortyzatory i klocki. Teraz na wymianę czekają końcówki drążków kierowniczych i krzyżak (czy jakoś tak) skrzyni biegów ;) .

To wszystko :D .
J
Jakdzw
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 32
Rejestracja: 25 lip 2009, 15:44

Post autor: Jakdzw »

Model polo : 6n
Rocznik : 95
Silnik : 1,4 lpg sekwencja
Pochodzenie : sprowadzony
Przebieg w momencie zakupu : 92 300
Przebieg aktualny : 143 100
Właściciel : II
Styl jazdy : oszczędny
W nocy : pod chmurką
serwisowany w garażu
wymienione części : świece , przewody,klocki, tarcze,3razy króciec wody,moduł wentylatorów , 2 razy rozrusznik,cewka zapłonowa,termostat 2 razy , trzpień zamka,uszczelka pod skrzynią biegów,poduszki amortyzatorów.
Awatar użytkownika
POLOski
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 40
Rejestracja: 03 sty 2012, 19:19
Lokalizacja: Pomorze

Post autor: POLOski »

Model Polo:6n
Model polo:6n
Rocznik:96
Silnik:1.4 AEX
Pochodzenie:sprowadzony
Przebieg w momencie zakupu:180 000 km
Przebieg aktualny:243 000 km
Własciciel:W polsce 1
Styl jazdy:normalny
W nocy:pod chmurką

Wymienione części:pompa wspomagania,łożyska,sworzen,termostat,pompka centralnego zamka w tylnej klapie :D
Obrazek
Obrazek
a
ali102
Newbie
Newbie
Posty: 4
Rejestracja: 04 sty 2010, 22:02
Lokalizacja: brak

Post autor: ali102 »

Model polo : 6n
Rocznik : 1997/98
Silnik : 1.4 AEX
Wersja: "golas" sory - elektryczne reg. lampy
Pochodzenie : Polska - Poznań
Przebieg w momencie zakupu : ok 94 000 km
Przebieg aktualny : 221 000 km
Właściciel : Drugi
Styl jazdy : dynamiczny 50/50 miasto/trasa
W nocy : garażowany

A oto "trochę statystyki" :oki:

ok 98 000km
po zakupie dorobienie klucza zapasowego, sprowadzenie kodu, wgranie do auta w ASO, 270zł
wymiana swiec zapłonowych Bosch, kable oryginalne, diagnostyka razem 400zł
Wymiana akumulatora Bosch Silver c4 270zł
wymiana rozrząd, pasek GoodYear, rolka Ina, pasek alt. Bosch, pompa wody nie wymieniana, z robocizną ok 650zł
wymiana opon 2szt DĘBICA 280zł

105 600km
wymiana tłumików, najtańsze zamienniki razem ok 100zł

109 800km
wymiana klocków hamulcowych oryginalne ASO, ok. 430zł !! :bomb:

118 000km
wymiana amortyzatorów tył komplet Delphi, szczęki hamulca, linki ręcznego robocizna 600zł

120 000km
wymiana wentylatora chłodnicy (Intercars od golfa 4, dłuższy silnik) 350zł
termostat, czujnik, płyn, robocizna 250zł

129 600km
wymiana linki biegów, uszczelniacza i oleju w skrzyni biegów, robocizna razem 600zł

142 060km
opony zimowe 4szt Dębica Frigo 500zł,
felgi dodatkowe używki + wymiana opon 200zł
wymiana łozyska koła prawy przód 62zł
wymiana filtra pyłkowego kabiny 60zł

147 200km
dwie opony Tigar 250zł
Oponki z grupy GoodYear za tą cenę wytrzymały ponad 70 tys km, dopiero w poprzednim roku zostały wymienione!!

148 250km
wymiana szyby przod, zamiennik NordGlass 480zł

168 300km
termostat, króciec, płyn, 145zł
amortyzatory klapy bagaznika Hart 75zł
komplet zamka centralnego elektryczny no name 100zł

170 000
dwie opony Barum 250zł
Świece 4x NGK 56zł
kable zapł. Kager komplet 72zł

188 000km
Klocki hamulcowe TRW 133zł, tarcze Lucas 234zł, płyn + robocizna 122zł,

196 200km
wymiana pompy paliwa MTM, filtr paliwa pf905, 145zł

197 500km
wymiana tłumików Polmostrów, z robocizną 185zł
silnik tylnej wycieraczki uzywka 50zł

198 000km
drążki kierownicze, tuleje Hart, 160zł, naprawa zawiechy 170zł, zbieznosc 70zł
wymiana akumulatora Autopart Galaxy 235zł, poprzedni bosch wytrzymał ponad 8 lat!

205 000km
pasek rozrządu Bosch 40zł pasek altka Bosch 37zł, rolka INa 148zł, pompa wody?? 210zł, robocizna 160zł
pompa wody była fabryczna, juz podciekała, pasek rozrządu optycznie jak nowy ... pasek altka bardzo zniszczony.

214 200km
naprawa hamulce tylnie, szczęki bosch, cylinderki, sprężyny, z robocizną 200zł (bębny pozostały oryginalne)
amortyzatory tył kpl. BILSTEIN BNE-2848 270zł (amor z prawej strony zajechany całkowicie)

219 000
opony wielosezonowe Kumho 2szt, + wymiana 270zł

220 700km
wymiana świec NGK 4szt 63zł
Wymiana sterownika zamka centralnego na RTX 130zł + scyzoryk 30zł

Podsumowanie: Przez ponad 10 lat użytkowania auto unieruchomiło sie tylko raz przy 196tys km jak padła pompa paliwa.
Olej wymieniany co 15tys km od początku Castrol Magnatec GTX, lub Mobil półsyntetyczny. Przez ten czas wymiana 4 kompletów zarówek H4 i jedna postojówka z tyłu.
Pozatym narazie silnik, sprzegło i skrzynia w oryginale... jednak ruda jest nienażarta i boję się co będzie po kolejnej zimie.. :amen:
brak
Awatar użytkownika
rymek
Newbie
Newbie
Posty: 5
Rejestracja: 18 lis 2010, 17:20
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: rymek »

Model polo : 6n
Rocznik : 1997
Silnik : np 1.4 AEX
Pochodzenie : kupiony w salonie w jodko-schiewe w Świdnicy
Przebieg w momencie zakupu : 101980 km
Przebieg aktualny : 125072 km
Właściciel : II
Styl jazdy : nie za szybko, nie za wolno. 70% trasa/30% miasto
W nocy : pod chmurką :(

wymienione:
filtr powietrza i oleju filtron, olej( mobli 5w50), rozrząd Contitech, pompa wody( nie pamiętam jakiej firmy ale troszke gorsze od skf)- 105000
tylne tuleje przednich wahaczy- febi, termostat whaler'a 107000 km
filtr powietrza i oleju filtron, olej( mobli 5w50) 119937 km
świece NGK 121000 km (wyciągnąłem jeszcze oryginalne vw audi NGK, palił normalnie na nich ale jak mus to mus co 60 tys wymiana jak producent prosi... :shock: )
akumulator Varta Blue Dynamic 44 Ah 124000 km

to wszystko za mojej kadencji. Jako, że auto kupiłem od starszego właściciela, mam teczuszkę z wszystkimi rzeczami jaki wymieniał od nowości :) ich nie będę wypisywał bo to były rzeczy typu hamulce, zawieszenie oleje, tłumik, akumulator itp. ale nie ma podanych przebiegów przy wymianie :) :good:
Z rzeczy do zrobienia lada dzień to wymiana oleju w skrzyni oraz uszczelniacza wybieraka :p
VAG NYSA\'11
F
Fazik83
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 25
Rejestracja: 16 lis 2008, 10:59

Post autor: Fazik83 »

Model polo : 6n
Rocznik : 1997
Silnik : np 1.4 AEX
Pochodzenie : Niemcy, do Polski przyjechał na lawecie praedopodobnie bity i to nie mało w 2002
W POlsce jestem 2 właścicielem od 2006r
Przebieg w momencie zakupu : 140000 km
Przebieg aktualny : 216000 km
Styl jazdy : różnie, miasto,niewiele trasy - wcześniej więcej trasy niż miasta.
W nocy : pod chmurką.

Wszystkie czynności mam zapisane i poparte przebiegiem, jednak napiszę o tych poza okresowych.
Termostat, czujnik temperatury - wymieniane przynajmniej po 2 razy.
Rdza, rdza, rdza..................
Kostka stacyjki topran
Simering wybieraka skrzyni.

Poza tym, to wiadomo rozrząd (2 razy), oleje filtry, hamulce.

Raz mi strzelił w czasie jazdy przewód hamulcowy miękki z przodu.

Ogólnie auto takie sobie, inni jeżdża nic nie robię przy aucie, jeszcze inni więcej grzebią niż jeżdżą, a ja tak po środku.
Mogłem trafić lepiej, ale nie mam co narzekać.
Awatar użytkownika
piotrek1993
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 224
Rejestracja: 29 lis 2011, 19:47
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: piotrek1993 »

Model polo : 9n
Rocznik : 2002
Silnik : 1.2KAT
Pochodzenie : Polska jestem drugim właścicielem
Przebieg w momencie zakupu : 96,500
Przebieg aktualny : 98800
Styl jazdy : różnie, miasto,niewiele trasy
W nocy : Garażowany

Wymiana osłony przegubu
w planach jest naprawa oświetlenia kabiny po otwarciu drzwi
s
szarwus
Newbie
Newbie
Posty: 8
Rejestracja: 26 lut 2011, 22:02
Lokalizacja: OŚWIĘCIM

Post autor: szarwus »

MODEL: Polo 6n
ROK: 1995
SILNIK: 1.0 (1043cm) 45KM AEV
POCHODZENIE: Sprowadzony
PRZEBIEG PRZY ZAKUPIE: 179 000km
PRZEBIEG AKTUALNY: 201 000
WŁAŚCICIEL: IV
STYL JAZDY: OSZCZĘDNY
W NOCY: GARAŻOWANY

STRASZNIE DUŻE SPALANIA PO MIEŚCIE OK 10L/100km TRASA ok 5-5,5L/100km


NAPRAWY
-CZUJNIK HALLA
-TARCZE HAMULCOWE
-PRZEŁĄCZNIK WYCIERACZEK
-PASEK ALTELNATORA
-SZCZOTKI ALTELNATORA
-TŁUMIK KOŃCOWY
-PODNOŚNIK SZYBY PRAWY PRZÓD
-ZAMEK W DRZWIACH PRAWY
Awatar użytkownika
matdaw
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 233
Rejestracja: 13 kwie 2012, 19:39

Post autor: matdaw »

Model: 6n
Silnik: 1,4 60 KM
Rok: 1995/96
Pochodzenie: sprowadzony w styczniu do Polski od marca mój
Przebieg w dniu zakupu: 172.000 km
Przebieg aktualny: 175.000 km
Właściciel: III ( 1 w Polsce)
Styl jazdy: Zróżnicowany
Spalanie: od 7,5 - 10 l/100km
W noc: Parking

Wymieniono:

Górne mocowania amortyzatorów, tuleje metalowo - gumowe, końcówki drążków kierowniczych , łożyska tył, cylinderek hamulca tył, ustawienie katów oraz zbieżności, wymiana filtrów oleju, wymiana paska klinowego, kierunkowskazy, alufelgi ź oponami - koszty łączne 2800 zł

Do wymiany:

Kompletny rozrząd


Ogólnie autko śmiga martwi mnie tylko spalanie przy kręceniu do 3 tyś obrotów ok 8,8 l /100 km
Awatar użytkownika
Marcinn1992
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 15 lip 2012, 17:14
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Marcinn1992 »

Model polo : 6n
Rocznik : 1995
Silnik : 1.0
Pochodzenie : od znajomego
Przebieg w momencie zakupu : 160000
Przebieg aktualny : 161700
Właściciel : III
Styl jazdy : czasem dłuższe trasy większość w mieście
W nocy : pod chmurką

Wymienione części:
- tarcze hamulcowe,
- skrzynia biegów 470zł,
- drążek kierowniczy ok. 50 zł,
- łożyska oporowe 50zł

Jest jeszcze kilka rzeczy do zrobienia ale naprawde jestem z autka zadowolony małe ekonomiczne ;)
S
Sztenke
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 16 paź 2012, 17:57

Post autor: Sztenke »

Model polo:6n Rocznik:1995 Silnik 1043 Pochodzenie:komis. Przebieg w momencie zakupu:174270. Przebieg aktualny:178840. Właściciel 4 Styl jazdy:czasem dłuższe trasy,większość krótki odcinki po żonę do pracy W nocy: pod chmurką.Wymienione części:rozrząd,pompa wody,rolka napinacza,świece- komplet,płyn hamulcowy,płyn chłodniczy,filtr powietrza,filtr pyłkowy,klocki hamulcowe.tarcze hamulcowe,opony letnie,felgi stalowe naciągnięcie hamulca ręcznego,wymiana końcówek drążka kierowniczego lewa i prawa strona wymiana dolnego sworznia wachacza lewa i prawa strona,wymiana uszczelki termostatu.wymiana tulejek tylnej belki lewa i prawa strona,olej silnikowy,filtr oleju,tuleje wachacza komplet 4 sztuki,łożysko przód lewy,tył strona prawa,uszczelniacz wybieraka,olej skrzynia,olej wspomagania,naprawa przewodu wspomagania kierownicy,linka sprzęgła,Wymiana żarówek oświetlenia panelu środkowego i lewego kokpitu, klocki i tarcze hamulcowe.
ODPOWIEDZ

Wróć do „100 technicznych pytań do...”