[6n] Problem po wymianie uszczelniaczy półosi

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

[6n] Problem po wymianie uszczelniaczy półosi

Post autor: qwertypol »

Witam, miałem wymieniane uszczelniacze półosi prawej i lewej. Po odbiorze auto dziwnie się prowadzi jakby zbieżności/geometrii nie było. Na prostej równej drodze jest ok, ale jak są koleiny/studzienki/nierówności/na zakrętach to wyrywa kierownicę z rąk i czasami jest pod kątem a nie prosto.
Czy podczas wymiany tych uszczelniaczy demontowali coś co jest odpowiedzialne za geometrię? Bo nie wiem czy mam jechać na reklamację.
Awatar użytkownika
bialy0666
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1203
Rejestracja: 01 sie 2010, 2:58

Post autor: bialy0666 »

prawdopodobnie odkręcona była zwrotnica od Macphersona i kont pochylenia koła jest zmieniony i to spowodowało zmianę zbieżności , chyba iż ktoś zna inną możliwość wymiany uszczelniacza półosi bez demontażu półosi ?
Awatar użytkownika
bzyku777
Początkujący
Początkujący
Posty: 186
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: bzyku777 »

Zgadzam sie z wypowiedzią kolegi wyżej najprawdopodobnie odkręcane było połaczenie zwrotnicy z kolumna mcphersona i mechanik nie oznaczył położenia łbów śrub i nakrętek do pózniejszego ustawienia i teraz nie masz odpowiednich kątów na kole
Awatar użytkownika
dogu
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 588
Rejestracja: 20 lis 2008, 10:04
Lokalizacja: Dębica

Post autor: dogu »

[quote=""bialy0666""]prawdopodobnie odkręcona była zwrotnica od Macphersona i kont pochylenia koła jest zmieniony i to spowodowało zmianę zbieżności , chyba iż ktoś zna inną możliwość wymiany uszczelniacza półosi bez demontażu półosi ?[/quote]
Przecież da się wymontować półoś bez odkręcania zwrotnicy od mcphersona Odkręcasz sworzeń wahacza i duzą śrubę przegubu Wtedy da się odchylić całą kolumnę i półoś zostaje w ręce :)
Ostatnio zmieniony 09 mar 2012, 11:52 przez dogu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Skfarek
Spamer
Spamer
Posty: 4982
Rejestracja: 14 lis 2008, 12:49
Lokalizacja: Gród Kraka

Post autor: Skfarek »

dogu da się wiele rzeczy ale pamiętaj, że większość mechaników pójdzie po najmniejszej i najszybszej linii. A pewnie jak zobaczył zapieczone śruby sworznia to zrezygnował :blush2:
6n leichtwagen: hamownia s.41 http://www.vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=142
1.6 AEA shamowane]
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl
Serwis mechaniczny: [url=http://www.au
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

mam przyjechać do nich to zobaczą co się stało, także jak będę coś wiedział to napiszę
Awatar użytkownika
bzyku777
Początkujący
Początkujący
Posty: 186
Rejestracja: 07 maja 2009, 23:44
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: bzyku777 »

Półoś da się wymontowac nawet bez odkręcania sworznia wachacza zwłaszcza z prawej strony z lewej trzeba się nagimnastykować(podpora skrzyni itd..)każdy ma swój sposób zależy od stanu śrub itd..
mechanicy na ogół to "zlewają" i ida po najmniejszej lini oporu
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

było odkręcane na sworzniach, ale już poprawili i jest ok
m
mrdonkeypenis
Newbie
Newbie
Posty: 1
Rejestracja: 30 mar 2012, 10:41

Post autor: mrdonkeypenis »

ile te uszczelniacze kosztują ?
Awatar użytkownika
qwertypol
Namiętny pisarz
Namiętny pisarz
Posty: 1240
Rejestracja: 31 sie 2010, 22:30
Lokalizacja: wlkp

Post autor: qwertypol »

za 2 uszczelniacze dałem 20zł a robota chyba 120
ODPOWIEDZ

Wróć do „skrzynia biegów + układ napędowy”