Silnik przymula.

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

c
cybertom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 16 lis 2008, 12:19

Silnik przymula.

Post autor: cybertom »

Witam
Moje polo 1,0 monowtrysk AAU

Moja polowka na zimnym i rozgrzanym silniku zachowuje się dziwnie tzn. gdy nacisnę gaz mocno auto przymula i po chwili dopiero przyspiesza. Jak dodaje powoli gaz jest ok. Czym to moze byc spowodowane zly zaplon?
CyberTom
l
last_warrior
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 23 mar 2009, 9:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: last_warrior »

kolego ciężko powiedzieć może dostaje złą mieszankę jeśli to zapłon wymień za ok 50-60 zł kopułkę i rozdzielacz jeśli pomoże zmień świece przewody i cewkę polecał bym też wymienić czujnik halla ale powodów mulenia może być więcej niestety podaj więcej szczegółów
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Winą może być podstawka pod "gaźnikiem"(monowtryskiem). Częstą przyczyną takiego zjawiska jest wypalenie się tej gumowej podstawki, przez co silnik zasysa sobie "lewe powietrze". A silnik chodzi nierówno? Wchodzi na wyższe obroty i ponownie obroty spadają? Jeśli tak to winą na pewno jest ta podstawka.
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
c
cybertom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 16 lis 2008, 12:19

Post autor: cybertom »

Witam

Podstawa wygląda ok. z jednej strony jakby trochę mniej tej gumy byłoale chodzi w miarę równo.Czasami zdarzy mu sie wypadniecie zapłonu ale rzadko. Faktycznie zmienię świece i przewody bo tej zimyraz przy zapalaniu chodził na dwa gary ale po chwili przeszło i do tej pory sie nie powtórzyło

CyberTom
c
cybertom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 16 lis 2008, 12:19

Post autor: cybertom »

A co myślicie o samych uszczelkach do podstawy gaźnika. Podstawa jest wykonana z jakiegoś tworzywa i gumy po obydwu stronach służących jako uszczelki.Bo podstawa jest bardzo droga ogólnie.

CyberTom
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Podstawka jest wykonana z dwóch metalowych uchwytów odseparowanych od siebie i zalanych gumą. Jeśli powietrze dostaje się między tymi metalowymi uchwytami to uszczelka może nie pomóc. Próbowałem dorabiać uszczelki z silikonu ale nie zdawało egzaminu, a jeśli już to jest to tylko doraźne rozwiązanie. Podstawkę załatwiłem sobie używaną z innego polo w stanie dużo lepszym niż moja. Ale jak mówisz że nie falują Ci obroty to może wymień przewody i świece, jeśli to nie pomoże to być może tak jak pisze last_warrior trzeba będzie wymienić rozdzielacz lub czujnik halla. Co do cewki to bym miał wątpliwości ponieważ gdyby była uszkodzona to iskry nie byłoby wogóle a sama cewka grzała by się.
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
c
cybertom
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 45
Rejestracja: 16 lis 2008, 12:19

Post autor: cybertom »

Witam
oto zdjęcia tej podstawy znalazłem uszkodzenie ale nie wiem czy one ma wpływ.
oto zdjęcia. Co o tym myślicie:
http://img529.imageshack.us/my.php?image=s6300847.jpg
[img=http://img7.imageshack.us/img7/5397/s6300850i.jpg]
Awatar użytkownika
picksar
Mały interesant
Mały interesant
Posty: 343
Rejestracja: 25 maja 2009, 19:00
Lokalizacja: Poznań

Post autor: picksar »

Zdecydowanie podstawkę kwalifikuję do wymiany
--- SPRZEDAM CZĘŚCI ---
http://vwpolo-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=61&t=24999
Polo Fox 86c/2f steilheck, 1.0 AAU
Awatar użytkownika
Pavulon
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:50
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pavulon »

[quote="last_warrior"]polecał bym też wymienić czujnik halla[/quote] Pozwólcie, że przy okazji zapytam - jaki czujnik Halla znajduje się w aparacie dla silnika AAU? Jeśli ktoś dysponuje zdjęciem, byłoby super, ale oględny opis również mnie usatysfakcjonuje. Chodzi o to, że również muszę go wymienić, a w sklepie mają różne typy...
Obrazek
Polo Steilheck Universal, 1992, 1043 ccm, sppi
l
last_warrior
Raczkujący
Raczkujący
Posty: 43
Rejestracja: 23 mar 2009, 9:21
Lokalizacja: Poznań

Post autor: last_warrior »

jaki znajduje się w silniku wykręć i zobacz bo w tych silnikach można było się natknąć na jeden z dwóch, prosty bez płytki wersja tańsza ok 160 zł drugi z płytką ok 200 nie da się powiedzieć na oko bez rozbierania a numer na złączu to tylko nr fabryczny wtyku boscha
Awatar użytkownika
Pavulon
Początkujący
Początkujący
Posty: 109
Rejestracja: 14 lis 2008, 9:50
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Pavulon »

heh, zapomniałem wycofać pytanie, bo już jestem po wymianie, nota bene mechanior łaskę zrobił, że założył taki bez płytki, który trzeba było nitować. To ja się pytam: po co takie sprzedają i gdzie byli jego rodzice!?
:talkative:
Obrazek
Polo Steilheck Universal, 1992, 1043 ccm, sppi
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik”