[86c2f] Radio brak zasilania

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

Awatar użytkownika
damiat
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 23 sty 2012, 0:59
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

[86c2f] Radio brak zasilania

Post autor: damiat »

witam wszystkich
mama problem tego typu: gdy podłączam radio to wygląda na to jakby nie miało zasilania czy to może być wina bezpieczników? jeśli tak to gdzie one się znajdują ?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Bezpieczniki masz pod maską w podszybiu po prawej stronie. Po przeciwnej stronie akumulatora.

Schemat bezpieczników 86C2F
1 Reflektory przecimgłowe (8A)
2 Tylne światło przecimgłowe, reflektory przecimgłowe (prąd sterowania) (8A)
3 Lewe światło pozycyjne przednie, tylne, oświetlenie wskaźników (8A)
4 Prawe światło pozycyjne przednie, tylne, oświetlenie tablicy rejestracyjnej (8A)
5 Światło drogowe lewe (8A)
6 Światło drogowe prawe (8A)
7 Swiatło mijania lewe (8A)
8 Światło mijania prawe (8A)
9 Sygnał dźwiękowy, zawór elektromagnetyczny biegu jałowego w gaźniku, światło cofania (8A)
10 Kierunkowskazy (8A)
11 Oświetlenie sufitowe, zapalniczka, radio, zegar (16A)
12 Światła awaryjne, światła stopu (8A)
13 Wentylator chłodnicy (16A)
14 Wycieraczka tylnej szyby, dmuchawa (16A)
15 Wycieraczka szyby przedniej, praca przerywana (8A)
16 Ogrzewanie tylnej szyby (16A)

Kolejność bezpieczników w skrzynce bezpiecznikowej:

1 2 3 4 5 6 7 8
16 15 14 13 12 11 10 9


To niekoniecznie musi być wina spalonego bezpiecznika. To może być wina złego podłączenia radia. Czasem trzeba zmostkować czerwony kabel z żółtym żeby radio. wstało. Spójrz na instrukcje obsługi od radia, jak nie masz to poszukaj na stronie producenta i przynajmniej jedna sprawa Ci się rozjaśni.
Ale najpierw rzuć okiem po bezpiecznikach.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
p
pablo22071990
Początkujący
Początkujący
Posty: 127
Rejestracja: 04 gru 2011, 12:45

Post autor: pablo22071990 »

mysle ze napewno trzeba bedzie zmostkowac bo teraz te nowe radia musza miec dodatkowe +12 na podtrzymanie pamieci,
Awatar użytkownika
damiat
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 23 sty 2012, 0:59
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: damiat »

Wielkie dzięki za ten schemat z pewnością się przyda a no to widziałem tą skrzyneczkę ma bodajże przezroczystą pokrywę ale tam chyba są jakieś inne bezpieczniki co ? a radia podłączałem 3 specjalnie kupiłem jedno bo myślałem ze to wina radi że nie działają ale kupiłem kenwooda KDC-237 i też nie daje oznak życie
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

Co masz na myśli inne bezpieczniki? Są różne bezpieczniki w różnych samochodach. Nie wszyscy producenci i nie we wszystkich latach wstawiano do samochodów bezpieczniki płytkowe czy płytkowe mini. Tu masz bezpieczniki cylindryczne, które można nabyć w sklepach motoryzacyjnych, bo zamawianie przez allegro mija się z celem [a przynajmniej ja tak uważam].


Miernik w rękę i sprawdź napięcie w kostce ISO wychodzącej z samochodu - tej do której wpinasz kostkę z radia.
Zakładam, ze do instrukcji radioodtwarzacza zaglądnąłeś.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
Awatar użytkownika
damiat
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 23 sty 2012, 0:59
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: damiat »

no tak tylko ze kumpel też ma volkswagen i u niego chodzi normalnie a u mnie nie a kenwood ma specjalne ustawienie kabli jeśli chodzi o volkswagen wiec nie czaje
Awatar użytkownika
damiat
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 23 sty 2012, 0:59
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: damiat »

Wczoraj wieczorem byłe i jeszcze raz sprawdzałem radio i w dzień tego nie było widać a mianowicie radio a raczej jego podświetlenie zapala się na sekundę i gaśnie więc bezpiecznik jest dobry a wygląda na to że nie ma wystarczająco prądu żeby wystartować
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

we wtyczce pod radio masz niewłaściwe podłączenie. znajdziesz rozpiskę tu
http://djlj24.fm.interia.pl/kable/dolkab.htm
Awatar użytkownika
damiat
Newbie
Newbie
Posty: 18
Rejestracja: 23 sty 2012, 0:59
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: damiat »

Bardzo fajnie zrobione to wszystko ale nic z tego nie czaje radio ustawałem z instrukcji kenwooda a tu bardziej jest widoczna wina samochodu coś tam jest nie tak że nie ma wystarczająco prądu żeby zasilić radio i zastanawiam się czy to mostkowanie zadziała a jeśli tak to jak się ja robi
C
Crazy
Swój
Swój
Posty: 946
Rejestracja: 15 lis 2008, 11:05
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Crazy »

damiat
Piszą ci i piszą co robić, a ty jakoś nie chcesz współpracować.
Tak wina jest po stronie auta, bo w radiu jak byś chciał to i tak pinów nie zmienisz :tomato:
Radio (zakładam że jest zgodne z iso) ma mieć 2 zasilania i jedną masę.
Jak masz taką wtyczkę
http://djlj24.fm.interia.pl/kable/img/isoc10.gif
Interesuje cię kostka A
pod pin 8 - masa
Piny 7 i 3 - Plus
Weź miernik i badaj na jakim pinie w aucie masz zasilanie, jak nie masz miernika weź żarówkę na drutach, jeden koniec pod karoserie i sprawdzasz.
Na radiu ma być naklejka, ze schematem podłączenia (na wypadek jak masz inny standard niż fabryka VW zrobiła)
Awatar użytkownika
Ralph
Wtajemniczony
Wtajemniczony
Posty: 2359
Rejestracja: 11 lis 2008, 11:21
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

Post autor: Ralph »

[quote=""damiat""]zastanawiam się czy to mostkowanie zadziała a jeśli tak to jak się ja robi[/quote]


ale nad czym tu się zastanawiać, przecież wyraźnie napisano Ci co i jak.
Na żółty i na czerwony kabel ma iść 12V.
Jeśli Cie to przerasta, to podjedź do jakiegoś elektryka samochodowego lub poproś znajomego, który się odrobinę na tym zna lub się nie zna, ale potrafi czytać ze zrozumieniem lub umie obsługiwać miernik.

Bo nie wiem co mamy Ci jeszcze napisać, żebyś zaczął działać, a nie tylko się zastanawiać.
Opel Vectra C GTS 2.0 Turbo - 217,9 KM i 378,6 Nm
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „elektryka + centralny zamek”