Dzisiaj nie moglem odpalic mojej Polowki 1.2 benzyna 2003r. W ogole sie nie odpala nawet na sekunde. Niestety nie bardzo wiem co moze byc przyczyna, akumulator jest sprawny. Był u mnie dzisiaj mechanik z komputerem ale niestety nie znalazl przyczyny w elektronice i czujnikach. Mowil cos jedynie ze przyczyna moze byc awaria imobilajzera, niestety na swoim sprzecie nie mogl tego sprawdzic. Co o tym sadzicie?
Na razie postanowilem sprawdzic i wymienic filtr paliwa bo nigdy nie wymienialem.
Na początek powiem ci, że gdyby problem był z immo, to silnik by odpalił na sekundę i później zgasł by. Jeżeli twój diagnosta? nie stwierdził żadnych usterek w elektronice, to szukaj w układzie zasilania paliwem. Do sprawdzenia pompa paliwa regulator ciśnienia paliwa, który jest zintegrowany z filtrem paliwa, przekaźnik pompy. Ciśnienie w układzie to 3 bar. Na koniec pytanie-po co zakładasz 2 tematy dotyczące tego samego problemu?
Bardzo dziekuje. w pierwszym temacie chcialem sie dowiedziec jak rozlaczyc filtr paliwa i nie chcialem mieszac tematow.
Przede wszystkim chce rozlaczyc przewody od filtra paliwa i chce zobaczyc czy pompa paliwa pracuje i zasysa a przy okazji wymienie filtr. Gdzie moge znalezc: regulator ciśnienia paliwa i czy jestem w stanie w domowych warunkach sprawdzic czy ten regualtor dziala?
[quote=""lasek""]Gdzie moge znalezc: regulator ciśnienia paliwa[/quote]Przecież napisałem ci gdzie on jest[quote=""Stanley""]regulator ciśnienia paliwa, który jest zintegrowany z filtrem paliwa[/quote]Wprawdzie jest on zintegrowany, czyli połączony razem z filtrem, to można go rozłączyć od filtra. Osobiście nie miałem jeszcze okazji aby sprawdzać ciśnienie regulatora, ale uważm, że po odłączeniu przewodu paliwa zasilającego listwę wtryskową i podłączeniu w to miejsce manometr i włączeniu zapłonu, powinien on wskazać ciśnienie 3 bary. A może po prostu układ paliwowy jest zapowietrzony i należy go tylko odpowietrzyć, szukaj, gdzieś na listwie jest zawór odpowietrzjący.
zatkany układ owszem ale zapowietrzony benzyniak :shock:
Mi cos tu śmierdzi że to immo szwankuje były jakies wczesniej objawy, czy tak nagle nie chciał zapalic na drugi dzień :?:
[quote=""Czołg GT""]zapowietrzony benzyniak[/quote]Widzę, że jesteś mocno zdziwiony, ale gdybyś wiedział jak wygląda układ paliwowy w tym silniku, to byś raczej zmienił zdanie. Paliwo do listwy dochodzi jedną rurką i niema z niej powrotu, ponieważ powrót paliwa podłączony jest do regulatora ciśnienia, który połączony jest z filtrem. A immo blokuje silnik jak napisałem wyżej.
Jakoś kiedyś miałem uwalone immo w aucie i nie odpalał wcale ani nie zagadał na sekundę ewentualnie szło go przełaczyć (kodem na stan awaryjny) i auto chodziło tylko określony czas, ale mniejsza z tym, kolega ma problem i myślę że to drobnostka jak by się miało auto w rękach to można by było szybciej stwierdzić a tak to tylko zgaduj zgadula
[quote=""Stanley""][quote=""lasek""]Gdzie moge znalezc: regulator ciśnienia paliwa[/quote]Przecież napisałem ci gdzie on jest[quote=""Stanley""]regulator ciśnienia paliwa, który jest zintegrowany z filtrem paliwa[/quote]Wprawdzie jest on zintegrowany, czyli połączony razem z filtrem, to można go rozłączyć od filtra. Osobiście nie miałem jeszcze okazji aby sprawdzać ciśnienie regulatora, ale uważm, że po odłączeniu przewodu paliwa zasilającego listwę wtryskową i podłączeniu w to miejsce manometr i włączeniu zapłonu, powinien on wskazać ciśnienie 3 bary. A może po prostu układ paliwowy jest zapowietrzony i należy go tylko odpowietrzyć, szukaj, gdzieś na listwie jest zawór odpowietrzjący.[/quote]
Regulator przy filtrze? Wymieniałem filtr u siebie jakieś 4 miesiące temu. Sam wyjąłem stary filtr, i założyłem nowy. Była to tylko "puszka" z wyprowadzeniem na 3 wężyki (nowy był taki sam jak stary - taki sam jak autor tematu umieścił na fotce w innym wątku) Od filtra absolutnie żadnego regulatora nie odłączałem, ani do nowego nic nie podłączałem. Chyba, że owy regulator jest zintegrowany w filtrze - choć mój mechanik o niczym takim mi nie mówił... Wymieniłem i auto jak działało dobrze, tak stale pali jak trzeba...
[quote=""Witek6935""][quote=""Stanley""][quote=""lasek""]Gdzie moge znalezc: regulator ciśnienia paliwa[/quote]Przecież napisałem ci gdzie on jest[quote=""Stanley""]regulator ciśnienia paliwa, który jest zintegrowany z filtrem paliwa[/quote]Wprawdzie jest on zintegrowany, czyli połączony razem z filtrem, to można go rozłączyć od filtra. Osobiście nie miałem jeszcze okazji aby sprawdzać ciśnienie regulatora, ale uważm, że po odłączeniu przewodu paliwa zasilającego listwę wtryskową i podłączeniu w to miejsce manometr i włączeniu zapłonu, powinien on wskazać ciśnienie 3 bary. A może po prostu układ paliwowy jest zapowietrzony i należy go tylko odpowietrzyć, szukaj, gdzieś na listwie jest zawór odpowietrzjący.[/quote]
Regulator przy filtrze? Wymieniałem filtr u siebie jakieś 4 miesiące temu. Sam wyjąłem stary filtr, i założyłem nowy. Była to tylko "puszka" z wyprowadzeniem na 3 wężyki (nowy był taki sam jak stary - taki sam jak autor tematu umieścił na fotce w innym wątku) Od filtra absolutnie żadnego regulatora nie odłączałem, ani do nowego nic nie podłączałem. Chyba, że owy regulator jest zintegrowany w filtrze - choć mój mechanik o niczym takim mi nie mówił... Wymieniłem i auto jak działało dobrze, tak stale pali jak trzeba...[/quote]
Tak. Regulator znajduje się w środku Filtra , patrząc na zdjęcie autora tematu z innego wątku podłączony jest do niego przewód środkowy (ten z niebieskim zatrzaskiem). Filtry są z regulatorem i bez. można go wyjąć wyciągając zawleczkę i następnie pozostaje nam tylko go wyciągnąć.
[quote=""Czołg GT""]Mi cos tu śmierdzi że to immo szwankuje były jakies wczesniej objawy, czy tak nagle nie chciał zapalic na drugi dzień [/quote]
Nic sie nie dzialo nie mialem zadnych objawow. Chociaz kilka tygodni temu mialem taki problem ze jak raz odpalilem samochod to mialem bardzo wysoko pedal hamulca i dziwnie dzialal. Ale jak przejechalem kawalem i zgasilem samochod i odpalilem to wrocilo do normy. Dzisiaj rano podjechalem kilka kilometrow i zostawilem samochod na kilka godzin. Jak wrocilem to juz go nie moglem odpalic nawet na chwile nie zaskoczyl a rano odpalil za pierwszym razem.
W zeszlym roku mialem tak kilka razy ze nie moglem odpalic samochodu przez kilka razy ale wkoncu zaskoczyl . Bylem wtedy u mechanika i zdiagnozowali problem z czujnikiem temeperatury plynu chlodniczego , wiedz to zrobilem razem z wahaczami.
Dzis byl u mnie inny i stwierdzil ze nic sie niedzieje z czujnikami.
[quote=""Stanley""]Osobiście nie miałem jeszcze okazji aby sprawdzać ciśnienie regulatora, ale uważm, że po odłączeniu przewodu paliwa zasilającego listwę wtryskową i podłączeniu w to miejsce manometr i włączeniu zapłonu, powinien on wskazać ciśnienie 3 bary. A może po prostu układ paliwowy jest zapowietrzony i należy go tylko odpowietrzyć, szukaj, gdzieś na listwie jest zawór odpowietrzjący.[/quote]
Rozumiem juz ze ten regulator jest w srodku filtra. czyli jesli kupie nowy filtr bedzie tez tam nowy regulator?
A gdzie moge znaleźć ta listwę wtryskowa w tej polówce?
zmień ten filtr paliwa jak niezagada sprawdź iskrę, jak nie będzie w elektryce szukać, immo, cewka świece itp itd Wałkowane 6.787.634.234 razy, jak to sprawdzisz a iskra będzie obstawiam że cierpliwość się skończy i pójdzie na warsztat
[quote=""lasek""][quote=""Stanley""]Osobiście nie miałem jeszcze okazji aby sprawdzać ciśnienie regulatora, ale uważm, że po odłączeniu przewodu paliwa zasilającego listwę wtryskową i podłączeniu w to miejsce manometr i włączeniu zapłonu, powinien on wskazać ciśnienie 3 bary. A może po prostu układ paliwowy jest zapowietrzony i należy go tylko odpowietrzyć, szukaj, gdzieś na listwie jest zawór odpowietrzjący.[/quote]
Rozumiem juz ze ten regulator jest w srodku filtra. czyli jesli kupie nowy filtr bedzie tez tam nowy regulator?
A gdzie moge znaleźć ta listwę wtryskowa w tej polówce?[/quote]
zależy czy kupisz filtr z regulatorem czy bez. A listwa wtryskowa znajduje się patrząc na silnik to między kolektorem a cewkami tak mniej więcej potrafię to wytłumaczyć dochodzi do niej z lewej strony przewód paliwowy a z prawej jest taki mały odpowietrznik bodajże niebieski. nie wiem czy udało mi się to jasno wytłumaczyc :crazy:
[quote=""Czołg GT""]zmień ten filtr paliwa jak niezagada sprawdź iskrę, jak nie będzie w elektryce szukać, immo, cewka świece itp itd Wałkowane 6.787.634.234 razy, jak to sprawdzisz a iskra będzie obstawiam że cierpliwość się skończy i pójdzie na warsztat [/quote]
Pewnie pojdzie na warsztat ale najpierw zobacze co mozna samemu. przynajmniej czegos sie naucze.
No wlasnie bo chcialem tez sprawdzic czy jest iskra, ale nie wiem czy potrafie i dam rade w warunkach domowych.
Wiecie moze jak to mozna sprawdzic i czy potrzebne sa jakies specialistyczne narzedzia?
Wielkie dzieki
Ostatnio zmieniony 19 mar 2012, 23:06 przez lasek, łącznie zmieniany 1 raz.