[9n] Błąd check engine 1,2 kat

Moderatorzy: Global Moderator, Moderator

r
robertflash
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 19 sty 2012, 18:59

[9n] Błąd check engine 1,2 kat

Post autor: robertflash »

Witam!
Jestem w posiadaniu VW polo 1.2 KAT/40 KW/2006r. na gaz. 48000 przebiegu! Przebieg oryginalny.

Od dłuższego czasu borykam się z problemem świecącego check engine. Po podłączeniu Vaga do samochodu pokazuję się błąd o treści: Mieszanka paliwowo-powietrzna jest zbyt uboga. Byłem już u niejednego elektryka oraz mechanika i żaden z nich nie jest w stanie chociaż powiedzieć jaka jest przyczyna, a co dopiero naprawić tą usterkę. Jedyne co są w stanie zrobić to wykasować owy błąd, który i tak pojawia się po przejechaniu 100km. Podejrzenie było że może być to któraś z sond lambda, ale okazuje się że są w porządku. Słyszałem że może być to problem z katalizatorem, ale również dowiedziałem się że w momencie kiedy sondy są sprawne to katalizator również jest sprawny gdyż jest pomiędzy nimi. Podobno sonda która znajduje się przed KAT sprawdza sonda która jest za KAT oraz sprawdza sprawność samego katalizatora. Nie wiem na ile jest w tym prawdy bo moja wiedza motoryzacyjna opiewa się tylko na literaturze prasy fachowej. Ogólnie mówiąc nie odczuwam żadnego spadku mocy oraz nie słyszę żeby coś mu dolegało jednak "palący" się ciągle check jest dość niepokojący.
Zapomniałem dodać że facet który zakładał mi gaz powiedział że dopuszczalna ilość spalin jest trochę przekroczona. Check świecił sie jeszcze przed założeniem instalacji gazowej.
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

na Twoim miejscu wykonałbym test katalizatora tak dla pewności
Awatar użytkownika
jhosef
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 1576
Rejestracja: 22 lut 2011, 12:26
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: jhosef »

Druga sonda Lambda sprawdza stan katalizatora.

Pierwszy błąd to zakładanie instalacji w niesprawnym samochodzie. Dobry gazownik odmówiłby założenia do czasu naprawy problemu. Jaki dokładnie masz bład (numer)?
r
robertflash
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 19 sty 2012, 18:59

Post autor: robertflash »

Tylko w jaki sposób można sprawdzić stan katalizatora? Ja nawet nie wiem gdzie mam się udać. Byłem już u paru mechaników i żaden nawet nie wpadł na to żeby sprawdzić Kata mimo że podejrzenia padły na tą część.
Jeżeli chodzi o instalacje gazową to koleś nawet się nie zająknął że muszę to naprawić tylko bez problemu założył. Dziwna jest cała sprawa bo naprawdę samochód jest sprawny w 100%. Niema spadku mocy, silnik pracuje normalnie i pali tyle ile powinien. Gdyby samochód nie miał komputera w sobie to nawet bym się nie zorientował, ale jednak coś mu dolega... Jeżeli chodzi o numer to bd musiał się dowiedzieć po ponownym podłączeniu. Jak już będę miał to go wpisze.
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Check engine i gaz to dość częsta przypadłość.. znajomy ma Toyote Sienne 3.3 i rownież pali mu sie kontrolka check.. żadnych spadków mocy..nic.. gdy wykasuje błąd to po chwili znów sie pojawia. Mnie najbardziej zaskakuje palacy sie check jeszcze przed założeniem gazu...

test sond i kata
http://www.vagclub.pl/test-sond-lambda- ... t1946.html
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote="Mati_9N"]
test sond i kata
http://www.vagclub.pl/test-sond-lambda- ... t1946.html[/quote]

Witam
Dzisiaj z czystej ciekawości chciałem przeprowadzić u siebie ten test... Mati_9N: Udało Ci się go przeprowadzić wszystkie testy wg tego co jest tam napisane? Mi udało się przeprowadzić tylko test pierwszej sondy (wszystko jest ok). Test drugiej i katalizatora nie chciał ruszyć ("TEST OFF") Rozgrzałem auto. Myślę, że może mieć to związek z temperaturą katalizatora. Nie udało mi się osiągnąć 500 stopni C. Po osiągnięciu 350 test nie ruszał. Natomiast do 500 stopni nie mogłem dojść - piłowałem Polo przez 10 minut na 3100 RPM i doszedłem do 464 stopni... Dalej już nie rosło... Musiałbym piłować go jeszcze wyżej, ale jakoś było mi go szkoda (a raczej paliwa) ;D Jak Ty przeprowadziłeś ten test? Rozgrzewałeś kata na biegu jałowym? Chcę spróbować zrobić ten test jak rozgrzeje porządnie auto na autostradzie, ale to dopiero za jakieś 1,5 miesiąca, bo wtedy będę jechał w dłuższą trasę... na postoju, biegu jałowym nie mogę go rozgrzać aż do takiej temperatury...

pozdrawiam
r
robertflash
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 19 sty 2012, 18:59

Post autor: robertflash »

[quote="Mati_9N"]Check engine i gaz to dość częsta przypadłość.. znajomy ma Toyote Sienne 3.3 i rownież pali mu sie kontrolka check.. żadnych spadków mocy..nic.. gdy wykasuje błąd to po chwili znów sie pojawia. Mnie najbardziej zaskakuje palacy sie check jeszcze przed założeniem gazu...

Masz kolego racje że jest to dość częsta przypadłość. I w tym jest największy problem ze check świecił się jeszcze przed założeniem instalacji. Gdy autko kupowałem (a było to od zaufanej osoby) facet powiedział mi że ten check jest to na pewno sonda i zaznaczył że może mi to naprawić, ale wtedy podniesie cene zakupu o jakieś 1000zł (tyle kosztowała wymiana w serwisie). Nie zgodziłem się gdyż wymieniłbym sam i jedynie pokrył koszt samego zakupu sondy. Pojechałem do elektryka żeby jeszcze raz je sprawdził i okazało się ze są sprawne. Następnym krokiem było jak najszybsze założenie instalacji gazowej. Przy cenach paliw jakie są w tych czasach uważam że była to rozsądna decyzja. Dlatego jak widać popełniłem parę błędów i teraz mam tego efekty.Kurcze muszę znaleźć jaka jest przyczyna owego świecącego checka bo nie chcę mieć później jeszcze większych problemów związanych z nieusunięciem "niewiadomej" usterki.

Dopóki nie sprawdzę owego katalizatora moglibyście mi podsunąć jeszcze parę ewentualnych pomysłów co do usterki? Nie mam owego Vaga i muszę jeździć za każdym razem do elektryka. Poważnie zastanawiam się nad zakupem kabla i oprogramowania. Znacie jakiejś dobrej firmy?
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

Witam
Ja jak kupiłem autko też miałem checka :) Tak z zasady ;) Autko tez ładnie śmigało, moc miało, paliło tyle ile trzeba. Problemem okazał się całkowicie zepsuty zawór recyrkulacji spalin - EGR (uszkodzenie elektryczne). Po wymianie, check zniknął i nie wraca (całe szczęście). Po naprawie, w jeździe różnic żadnych nie zauważyłem... Poza brakiem checka na blacie.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

Witek
No mi się normalnie rozgrzewa na jałowym kat.. ponad 500 i caly czas idzie w górę... musze zmienić vaga na wersje 409 bo obecnie posiadam 311 i cos szwankuje.. :niewiem:

[quote="robertflash"]Poważnie zastanawiam się nad zakupem kabla i oprogramowania. Znacie jakiejś dobrej firmy?[/quote]

ja zakupiłem z allegro coś takiego :
http://allegro.pl/interfejs-pl-vag-kkl- ... 95602.html

Witek Ty masz chyba też coś podobnego racja? :-D
Awatar użytkownika
Witek6935
Trochę już znaczę
Trochę już znaczę
Posty: 1038
Rejestracja: 26 mar 2010, 18:19
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Witek6935 »

[quote="Mati_9N"]Witek
No mi się normalnie rozgrzewa na jałowym kat.. ponad 500 i caly czas idzie w górę... musze zmienić vaga na wersje 409 bo obecnie posiadam 311 i cos szwankuje.. :niewiem:

[quote="robertflash"]Poważnie zastanawiam się nad zakupem kabla i oprogramowania. Znacie jakiejś dobrej firmy?[/quote]

ja zakupiłem z allegro coś takiego :
http://allegro.pl/interfejs-pl-vag-kkl- ... 95602.html

Witek Ty masz chyba też coś podobnego racja? :-D[/quote]

Dokładnie tak. Mam identyczny i śmiga jak trzeba. Jedynie do sekcji AIRBAGów nie mogę nim wejść (w przypadku mojego Polo), ponieważ mam taki sterownik, że grozi to uszkodzeniem... Ale.. tam modów robić nie będę... Bez dzwona mam nadzieję, że błędu też nie będzie ;)
r
robertflash
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 19 sty 2012, 18:59

Post autor: robertflash »

Witam po dłuższej przerwie.
Z checkiem uporałem się do pewnego czasu. Mianowicie wymieniłem katalizator który kosztował mnie około 850zł. (Mała ciekawostka. W gwarancji jest adnotacja że katalizator nie podlega gwarancji w samochodach które posiadają instalacje gazową. Mówią że mieszanka paliwowo powietrzna źle wpływa na kata w samochodach z instalacją. Jest to kompletna bzdura gdyż jeśli jest odpowiednio wyregulowana instalacja to niema prawa kat paść.) Wracam do sedna sprawy. Po przejechaniu 500 km od założenia katalizatora, check znowu się zaświecił z dokładnie takim samym błędem jak wcześniej "mieszanka paliwowo powietrzna jest zbyt uboga" Sytuacja jest o tyle beznadziejna, że tym razem jestem pewien iż sondy lambda są sprawne i kat też (wskazuje na to badanie dymomierzem i sprawdzenia komputerowe. Jest wszystko ok!) Wraz z elektrykiem chcieliśmy wykluczyć winę bezpośrednio auta zasilanego benzyną. Wykasował mi błąd i miałem przejechać jakieś 200 km na samej benzynie i zobaczyć czy check sie zaświeci. Jeżeli nie, to oznacza że bezpośrednią przyczyną jest instalacja gazowa i trzeba ją wyregulować. Przejechałem tylko 50km i check oświecił mą twarz swoim blaskiem. Brak mi już pomysłów i nie wiem gdzie mam szukać przyczyny... Macie jakieś Drodzy polówkowicze jakieś rady i pomysły?
M
Matti
Newbie
Newbie
Posty: 3
Rejestracja: 04 lip 2010, 23:49

Post autor: Matti »

Mam polo 16v 1.4 benzynka.
Już drugi rok tak jeżdżę z check.
Raz się zapala ,potem gaśnie a za kilka dni znowu wyskoczy .
Autko śmiga normalnie ,bez problemu.....już zdążyłem polubić tą kontrolkę :)
r
robertflash
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 19 sty 2012, 18:59

Post autor: robertflash »

mam kolejny ewidentny objaw który wskazuję na zbyt ubogą mieszankę. Samochód na benzynie stracił moc i nie równo pracuje. W momencie kiedy przełączy się zasilanie benzyną na gaz problem ustaje i jest wszystko ok, a błąd nadal wskazuje na zbyt ubogą mieszankę paliwowo powietrzną. Myślałem że jest to przepływomierz powietrza, ale moja polówka takiego nie posiada. Myślicie że może to być pompa paliwa?
Awatar użytkownika
Mati_9N
Konkretnie zainteresowany
Konkretnie zainteresowany
Posty: 711
Rejestracja: 09 lip 2011, 11:34
Lokalizacja: Kościerzyna
Kontakt:

Post autor: Mati_9N »

a kiedy ostatnio wymieniałeś filtr paliwa?
r
robertflash
Newbie
Newbie
Posty: 11
Rejestracja: 19 sty 2012, 18:59

Post autor: robertflash »

filtr paliwa wymieniałem 4 miesiące temu. Jutro jadę do serwisu instalacji gazowej. Możliwe jest że po zwiększeniu mieszanki gazowej samochód zaczął źle pracować na benzynie. Wydaje mi się że przesadzili z mieszanką bo teraz jest błąd o treści "mieszanka paliwowo powietrzna jest zbyt bogata" Prawdopodobnie kompletnie rozregulowali mi auto. Dlatego też sonda która w tym momencie podaje mylne informacje. Na zimnym silniku i przy rozruchu na benzynie pracuje słabo, a na gazie idealnie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „pozostałe”